Ford merkiset paloautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Hollow Head, 24.5.2004.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tuommoisesta Thornycroftista vielä: Tutkin semmoista aikoinaan, kun Ilmailuhallitus myi niitä huutokaupalla. Konekopan alla oli suora 8-sylinterinen bensakahdeksikko, jonka oli valmistanut Rolls-Royce. Takana oli pienempi bensakone käyttämässä vaahtotykkiä. Jonkin verran alle 10000 markalla ne huutokaupassa lähtivät.

    _________________
    http://www.samilassila.com

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: SamiL 2004-06-02 22:04 ]</font>
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    aina muistuu jotain mieleen, linkitetään nyt vielä yks kuva tuota paloautogalleriasta, http://fireimages.net/gallery/

    ja tämä löytyy sitten gallerian tietojen mukaan nokialta.

    [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rytari 2004-06-02 22:23 ]</font>
     
  3. mörkö

    mörkö Gearhead

    Ookko muuten pas2 kattonu, että onko se Karjaan palolaitoksen REO viälä olemassa. Oli ainakin 1987 vielä vankasti tallissaan...
    Pornaasissa oli kanssa F250 pic-upista tehty paloauto, ajomääräkin melkein 30 000 km. En tiedä mikä on kohtalonsa ollut....
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kaverilla on International, mut ei se nyt taida tähän liittyä.

    Sen sijaan mulla on puretusta ´28 AA-paloautosta hiton hyväkuntoinen bensatankki korkkeineen päivineen ja cowlin yläosan pellit. Jaa mistä tiedän että on paloautosta? Väri on punainen ja siinä tuulilasin alareunassa mistä on lähtenyt suomalaisen koripajan hyttiluomus, on koivukehykset... Myynyt mobilisti ei tiennyt enempää puretusta autosta, oli jostain swapista ostanut 80-luvulla. Tulee varmaan johonkin rodiin joskus. Tää on hieno! Samanlainen muuten kuin tuossa: http://www.damage.fi/slas/kuvia/MRH-56_2.jpg mut tässä on hitsattu peltien välisauma umpeen jostain syystä...!? Pitäis jatkua konepellin sauman linjassa.

    Ai niin, Rauman Mobilisteilla on joku paloauto, tais olla Ford? Sen näkee aina Rauman swapissa jos kiinnostaa. Kaijalaisen Penallakin oli laanillaan pari vanhaa suomipaloautoa, merkkejä en muista.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-06-11 11:48 ]</font>
     
  5. mörkö

    mörkö Gearhead

    Taitaa ne olla Penankin autot Hoppia....
     
  6. PasiK

    PasiK 1st gear

    Jämsänkosken VPK:lla on vielä käytössä Ford F600 paloauto ja Koskenpäällä myös. Mutta mulla on tällainen "eläke projekti":
    http://personal.inet.fi/koti/pasikuusela/paloauto/

    Kun sais väsättyä loppuun. Väri ei tule olemaan sininen, mutta kun sattui oleen 20l sitä, niin tuli maalattua pohjat sillä.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kaverilla oli kans tollanen F600 nelivetoinen paloauto, vuosimallia en muista mutta n.-65. Siinä oli vinssi keulilla jolla me nypittiin kantoja sen pihasta. Moottori oli varmaan kans sellanen 292 Y-bloki, otteessa muistaakseni 4,7 litraa.
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  9. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Tuo PasiK:n härveli on kyllä sen verran erikoisen näköinen peli, että sen tosiaan soisi valmistuvan ja sulostuttavan maamme valtateitä. Sinisenä tai jonkun muun värisenä. Jatka Pasi puurtamista. Tuleehan noita kesiä...
     
  10. Lepakko

    Lepakko Gearhead

  11. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    On Thornycroftista kuviakin, vaan enpä osaa tänne laittaa. Sähköpostitse voin lähettää HollowHeadille tai muillekin.
     
  12. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Lievestuoreen ulko karting radalla on sammutuskalustona se sama paloauto joka oli Vappukruisingissa JKL:llässä
    Tais olla merkiltään Fargo?
     
  13. dartman

    dartman 1st gear

    Olisko jollain tietoa luumäen vanhasta Ford F-600 paloautosta, tunnus ollut LU-17. Siis kiinnostaisi auton nykyinen kunto ja sijainti jne...
     
  14. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Laitappa Lepakko tosiaan kuvia siitä ihmetyksestä. Sähkäri osoite on se seko@nic.fi ja sinne saa muutkin lähetellä kuvia ja tietoja etenkin Ford paloautoista.
     
  15. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Sukevalla vaihtui kanssa vuosi-puolitoista sitten Taisi olla F600 kasilla ja ryskelaatikolla meni keskusvankilan vara-autoksi. Keväällä taisi olla vuoden kohokohta kun käytti ilmeisesti leimalla Iisalmessa (ainut kerta vuodessa kun sillä ajetaan?) ei meinannut pamppu saada pykälää silmään, no seisoopahan ympäri vuoden lämpimässä tallissa.
     
  16. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Niin niistä vähistä ajekilometreistä suhtaudun itse aika skeptisesti. Ainakin laatikot joutuu koville ja tätäkin Sukevan Fordia oli taidettu rempata joskus, palomiehillä oli kai joskus väittelyä kuka oli saanut kulkemaan koviten jotain 130km
     
  17. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Jyväskylässä seisoi vielä pari vuotta sitten maalaiskunnan puolella eräässä pihasssa Dodge paloauto. Tietääköhän joku tästä enemmän? Se oli siinä aika lähellä Enermetin tehdasta...
    Eihän tämä nyt mitenkään liity Ford paloautoihin, mutta paloauto kuitenkin. :smile:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr.Speed 2004-06-17 21:35 ]</font>
     
  18. Ron^

    Ron^ 1st gear

    Kappas minun ottama kuva...
     
  19. Coolaid

    Coolaid 1st gear

    Maalahden paloaseman takapihalla on vähemmän hyvässä kunnossa oleva vanha 60-luvun Fordi (MA12, muistaakseni). Pari viikkoa sitten se meni ympäri hälytysajossa ja kuski menetti henkensä. Olin siellä just päivystääs hautajaisten ajan.

    Aika pehmeetä on korirakenteet kun tollanen kääntyy katolleen täyden säiliön kanssa, mm. katto oli siirtynyt yli puoli katon leveyttä korin ulkopuolelle, sen verta kierossa oli koko auto...
     
  20. SamiL

    SamiL Gearhead

    Etenkin nokkapumpullisessa autossa koneella saattaa olla "ajokilometrejä" takanaan paljon enemmän kuin muulla autolla. Keskipumppu sen sijaan on vaihdelaatikon takana ja kilometrejä kertyy pumpatessakin.
     

Kerro tästä muillekin!