Ford Mustang 427 SOHC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Aspen Lappalainen, 17.3.2006.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Uskomattoman hienoa että moiset kannet elvytetään henkiin. Pala historiaa ja lisää fiilisteltävää hardcore fordisteille tai muidenkin merkkien harratajille.[/quote]

    Olen täysin samaa mieltä.
     
  2. Elevator

    Elevator 1st gear

    on se vaa erikoista sinäänsä että tuo kansi tyyppi jäi vähä unohduksiin. Olihan tuossa tietenkin omat ongelmansa.... tais toi pitkä nokkaketju olla aikalailla se akileen kantapää noissa laitoksissa?
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei kai siinä mitään erikoista ole että unohtui, Sohc ei ole mikään massatuotantomoottori. Se on harvinainen moottori ja vaatii osaamista tekijältään. Se oli kallis moottori jo uutena ja kun se ei saanut Nascar hyväksyntää otti Ford 385-sarjan moottorin kehittelyn alle jonka tuloksena syntyi Boss 429. Cammerin valtakausi kesti vain '64-'67 jollon sitä valmistettiin. Cammer oli hidas huoltaa juurikin nokkaketjun takia. Cammeriin kehiteltiin mm. nokkarattaita joiden avulla nokkien käyttö hoidettiin. Sohc oli karrikoidusti sanottuna std. 427 alakerta johon oli kehitetty huippukannet, FE oli isolohkojen maailmassa "keskiraskaassa" sarjassa. Toisinsanoen 427 motti huippu kansilla trimmattuna tappelua varten. Cammeri heikommaiksi lenkiksi osoittautui nitrokäytössä alakerta, joka alkoi antautua 1500 hv tehoilla. Ed Pink sanoi Cammeria vitsiksi juurikin alakerran keston takia, mutta eihän FE Cammeria oltu suuninteltu kestämään 1500 hv tehoja. Indy moottoreita lukuunottamatta 429 Boss oli ensimmäinen Fordin kisakone joka oli purposebuilt eli suunniteltu vartavasten kisaan. Aftermarket FE-lohkoilla 1500 hv kesto siirtynee historiaan.

    Todella mielenkiinnolla ootellaan kansien tuloa. Aussit ovat jäljessä aikataulusta kuten Californian putiikkikin. Kaverini sai tänään ilmoituksen, että Atlantaan saapui juuri 300 kg puulaatikko Australiasta. Kaveri lähti hakemaan 300 kg edestä Cammer osia. Epäili että kansia ei tule vieläkään...
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tuo '57 on ollut pitkään kaupan 427 SOHC moottorilla. Tulevaisuudessa hemi killereitä tullaan näkemään kotinpituuspiireillä.
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Vegasin So-Cal speedshopissa oli projektina kesken joku -30 taitteen p-u Cammerilla ja ahtimella ja ruiskulla:eek: Oli sitten pikkusen hieno mootoripaketti.
    Pistasin kuvan tanne mutta kun ei kyvyt riita :oops:
    Voin laittaa jollekkin maililla jos joku osaa suorittaa kyseisen toimenpiteen.
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    heitä mulle sähköpostiin kuvat, niin mä heitän ne photobucketiin. Laitan yv:llä sähköpostiosoitteen.
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

  8. Fastback

    Fastback Gearhead

    dodi, tässäpä cammer rodi kuvat. Asiallinen laitos tulossa, hilbornin shotgun injectorin hattu käy tuohon kuin nyrkki silmään.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. superbird

    superbird Gearhead

    Tuossa taitaa olla sellainen, ainakin joku Fjortin ihmekone.
    http://kuvablogi.com/nayta/1583676/
     
  10. 63S88

    63S88 Gearhead

    Auringonpaiste on tehnyt ihmeitä Mr.Superbirdille!!! Jumatsukka, kamera kääntyy nykyään jo muihinkin kohteisiin, kuin pelkästään Mopareihin!! Jumala suo aurigon paistaa jatkossakin. :rotfl: :rotfl:
     
  11. maverick

    maverick Gearhead

    Ja ajohommatkin sujuu superbirdillä nykyään sutjakasti fjoordilla!! :D
    Onks niitä polttokumeja jo hommattu sinne Lantalan nurkille? Pojjaat tullee
    kohta! 8)
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    Gilbertin ja Coonin kannet ovat tällä hetkellä markkinoilla. Ne ovat SOHC 427 kannet. Täydellisiä tai osittain täydellisiä paketteja tekee Australialainen Paul Munro ja yhdysvaltalainen Jim Dove. Paul Munron tuotteista irtisanoutui niiden kaksi ainutta maahantuojaa Yhdysvaltoihin vakavien laatuongelmien vuoksi. Uusia yrittäjiä on, mutta suoranaisia suunnitteluvirheitä tuskin on korjattu Munron budjetilla. Jim Doven tuotteissa on perinteisesti ollut melkoisia valuongelmia, kuten huokoisia jne. Dove ei maksa tarpeeksi hyvää palkkaa, jotta palikat valaisi ja koneistaisi todelliset osaajat, nyt on huonoa valua ja koneistus sitä sun tätä.

    Miten minä olen asian ymmärtänyt Cammereita rakentavalta herrasmieheltä, on se että Gilbertin ja Coonin kannet ovat sellaisia kuin niiden kuuluukin.

    Hyvien käyttökelpoisten osien hankinta vie aikaa, sillä joku tekee yhtä osaa, toinen toista jne. Ei ole yhtä toimittajaa jolta saisi kaikki osat ja jotka olisivat laadukkaita.
     
  13. superbird

    superbird Gearhead

    Johtunee auringonpistoksesta!
     
  14. superbird

    superbird Gearhead

    Fjoortilla ajot on kohta muisto vain, sitten ajetaan Moppella :poff: :poff:
    Uusia polttokumeja tulee päivittäin!
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, sen verran kattelin melkein uutessa phordi pikkiksessa olevan renkaskulmat sekasin etta kummeissa riittaa toisessa reunassa savutettavaa vaikka kuinka.

    Mutta asiaan, ajatuksena oli lahtea Daytonan kalkkuna ajoisiin mutta jotenkin ei oikeen kiihottanut, no paadyin sitte tanne San Juaniin, Puerto Ricoon. Huomenna on USA vs. P.R. kisat, kovimat ukot nailla saannoilla vetaa 6.8 aikoja 1/4maililla ja kyseessa on 3l/6syl ja 1.3/2.0l wankkeli moottorit :eek: :eek:
    Tosta alku makua : http://www.youtube.com/watch?v=JhhVEHrD-RM
    Toi on mukana huomenna kisassa, mutta ei kuitenkaan ennakko suosikki :eek:
    Varmaan muuten pikkusen joku vanha Turkulainen entinen SG-kuski nykyinen FC-mekaanikko kuski kiihottu tosta hytin mallista tossa viteossa :wink:
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead


    Summitin kataloogissa oli taannoin myynnissä sohc mottorin pienoismalleja,
    väitettiin että 657 hp vakiona, ja metanolilla + ahtimella sohc tuotti 4700 hp. jos noin paljon tehoja, ei tainnut ihan vakioalakerta ollut ?

    jos tänään irtoo ISO lottovoitto, alkaa soch moottorin osien metsastys :rotfl:

    ja mitäs muuta? 1955-56 avo fairlane, ja 1958 avo edseli pitää saada :rotfl:
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    657 hv siitä otettiin 7500 rpm ja 2x4 holleyllä, tarina kertoo että hv luku oli vielä kovassa nousussa kun veto keskeytettiin. Voisin kysellä lisää asiasta Holman & Moodyllä mm. Cammereita kasanneelta herrasmieheltä. Mullakin on kaksi cammeria hyllyssä. Toinen on alkuperäisessä pakkaukseen vielä (löytyi Ylivieskasta tavaratalo Kärkkäiseltä :rotfl:) . Toinen on ahdettu nitrokone joka tuli powermeetistä mukana. 1:6 tietysti.
     
  18. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    hyvä on että on edes pienoismalleina cammerit :)
    pahus ku ei tullu lotto voittoo...
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

Kerro tästä muillekin!