Ford ohc pakosarja mietteitä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VooDoo, 22.8.2013.

  1. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Elikkäs, kone missä 11.5 ruttua, 44.5/38 venttiilit rl30 nokka http://www.kentcams.com/product-details ... tning-Rod/

    poraus on +1mm, imupuolella 45mm dhla ja pakopuolella martelius sierra mallin pakosatsi, eli 4-2-1 ja putkikoot 44.5 - 44.5 - 63mm


    Miettinyt tota että olisko hyötyä pidentää ensiöputkia ja lyhentää toisioita, samalla kasvattas toisiot kokoluokkaan ~50mm ? Enemmän lähemmäks escorttiin myytäviä "xl" sarjoja


    Ja kuvia Eli tän hetkinen http://image.nettix.fi/extra/partimg/15 ... 48b2f8.jpg


    JA mihinkä suuntaan muuttaisin http://image.nettix.fi/extra/partimg/15 ... 09bfdf.jpg http://image.nettix.fi/extra/partimg/15 ... bac037.jpg


    TAI muita ideoita? Onko muut muokkailut? Mitä vaikutuksia ollut?
     
  2. kjj646

    kjj646 1st gear

    Jos käytät kadulla älä ainakaan suurenna,henk koht. mielipide joka perustuu paikallisen pakosarjan tekijän tuotoksiin joita on muutamia tullut nähtyä.
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eli muutaisit ton nykyisen 4-2-1 sarjan 4-1 sarjaksi, miksi?

    Mitään hyötyä en tollasessa muutoksessa näe, mutta todennäköisesti keskialueella vääntö heikkenee....tai ainakin olen joskus nähnyt jotain käppyröitä joissa on verrattu erilaisia pakosarjoja ja ainakin niissä toi 4-2-1 oli parempi kuin 4-1.
     
  4. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    En muuttaisi 4-1 sarjaksi, vaan pidentäisin primäärejä, suurentaisin ja lyhentäsin toisioita.

    Lähemmäksi 4-1 sarjaa kyllä, mutta en suoranaisesti 4-1 sarjaksi.


    Yks vaihtoehto on tehä koko sarja uudelleen, ei sekään ole poissuljettua.

    yhtenä vaihtoehtona mietin tän tyylin sarjaa http://www.martelius.com/tuotekuvat/160037.jpg


    missä siis 1-2 ja 3-4 sylinterit menevät yhteen, tää on ilmeisesti viellä enemmän 4-2-1 ja 4-1 sarjan välimaastosta jos oikein olen käsittänyt.
     
  5. Väne

    Väne Gearhead

    Mikähän idea tuossa on? Paikataanko tuolla vain huonosti toimivaa imusarjaa, että saadaan peräkkäin sytyttävistä jälkimmäiseenkin seosta?
    Eli olis sinun koneeseen huonoin vaihtoehto?
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Itsekkään en ole täysin ton sarjan toimintaa sisäistäny, mutta järjestäen toi sarja tuottanu enemmän voimaa, kun vanhanmallin sarjat. Syytä en osaa sanoa, toi on marteliuksen viimenen evoluutio ohc moottorin pakosarjaksi
     

Kerro tästä muillekin!