Ford OHC turboon sytkää??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lintta81, 14.9.2006.

  1. lintta81

    lintta81 1st gear

    Elikkäs tarvis sytkää parannella. Mottina siis 2.0 ohc. puristukset noin 7.5 nyt paikallaan kärjetön jakaja ilman alipaine kelloa, joten säädöstä huolehtii vaan ne keskipako limput. millaista alipaine kelloa tohon kannattais alkaa suunnittelemaan yksi vai kaks kalvonen. toimiiko tollanen yksikalvonen alipaine kello siten kun sinne menee ahtopaine sytkä myöhästyy vai täytyykö jostain hommata kaks kalvonen joka säätää sytkää myöhäsemmälle esim. turbo saab tai vastaava?? Vai kannattaakoo lopettaa heti alkuunsa tälläsillä pelaaminen ja siirtyä Cranen tahi muun valmistajan sykäboksiin mikä tunnistaa ahdot?? moottorissa on Dellorton tuplat. garretin gt40 ahdin ja kansi työstetty jr-tehokannessa mihin vaihdettu isot venat. nokkana 284/11.3

    edit: millaisia tulppia tässä kannattais käyttää?
     
  2. ford-64

    ford-64 1st gear

    Meillä ei ole ollut muuta kuin noi keskipako limput käytössä... ja hyvin on toiminut...

    Sytkä muuten kärjetön+Crane cams HI-6DSR (lähtö+ylärajotin) +PS92 puola... :)
     
  3. makke

    makke 1st gear

    MSD!!!!
     
  4. lintta81

    lintta81 1st gear

    Tollasta cranen boksia ollaan harkittu.. Mutta mites siinä toimii toi sytkän myöhästys?? tarvitseeko hommato jotain muuta? Ja tietenkin parempi puola tulossa että saadaan ahdoillakin kunnon kipuna. Mites noitten tulppien kanssa on? mimmoset kannattas hommata?? Ja jatketaas vielä mites toi cranen boksin asennus onko paha homma vai onnistuuko maalaiselta mikä jonkin verran ymmärtää tota ulkomaata?
     
  5. ford-64

    ford-64 1st gear

    Meillä on säädetty kokonais ennakko limpuilla sopivaksi (pneumatiikka letkusta pätkät rajoitin tappien päälle) joten emme käytä mitään ahto myöhästystä... mutta cranella on myös lisä palikka jolla saadaan myöhästys ahdoilla.

    Tulppina ollaan kokeiltu vaikka mitä mutta ei niissä kauheasti eroja ole ollut... normi tulpat lämpö arvoltaan 6 (NGK) käytetty 7 (NGK)..

    Ei Cranen asennus ole paha jos enkkua osaa edes vähän ja sähköistä tietää jotain...

    Ei mulla MSD:eetä vastaan mitään ole mutta siinä on aina noiden kiteiden vaihto kun haluaa muuttaa rajotinta (maksaa jotain) Cranessa meisselillä säädettävä... Joo joku sanoo että Two steppiä kehiin... (maksaa jotain € taas) HI-6DSR on ylä ja lähtö rajotin samassa...

    Itsellä oli tuo HI-6DSR sytty PS92 puola + Cranen johdot omassa autossa ja olin kyllä tyytyväinen noihin... Tehosta sen verran että kun myin Cranen pois ja pistin vakio puolan takaisin (ruisku boxi ohjasi syttyä) niin auto tukehtui bensaa kun lisä rikastus meni päälle (ei tehnyt sitä cranella) eli kyllä siinä jotain voimaa on :D

    Asennus boxin ohjeet ennen kuin menet kauppaan niin tidät mitä saat..

    http://www.cranecams.com/pdf/90006400a.pdf

    Tässä myöhästys palikka..

    http://www.cranecams.com/pdf/90009100.pdf
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Esim. 6al:n mukana tulee kiteet (ne "sokeripalat") muistaakseni noin 6000-7000 kierroksiin saakka. Siit yli mentäessä on sit ostettava erikseen tai varman päälle pelatessa ostaa säädettäävän tarpeeks suurella asteikolla ja se on sit siinä lopullisesti
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    alipaine kello

    Itse turbo 2.0 sierralla ajelin, öh 15 v sitten.

    siihen vakiojakajaan laitin brasilialaisen 1.6 LX escortin alipaine säätäjän, siinä alipaine letkuliittimen kalvon molemminpuolin.
    eli ahdolla mukavasti myöhäisti sytkää.
    Hyvin toimisi.

    missähän mahtaa nykyisin olla auj-748 ....
     
  8. lintta81

    lintta81 1st gear

    joo tollanen säädin nyt tulossa ensi hätään käyttöön. kun tästä rikastutaan niin siirrytään kyllä craneen tai msd:hen
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mukava muuten lukee näitä od:n vastauksia tästä aiheesta, kun luin tuolta cossu rs clubilta tekniikkakysymyksiä (oon jäsen) niin porukka lausuu yhteen ääneen: Laita sinne megasquirtti ja edis höpönpöppöö.... Alkaa jo ottaa päähän ne jutut... :lol:

    Mutta... Jossain saabissahan oli se kaks-toiminen alipainesäätelijä? Tietäskö tuosta kukaan tarkemmin? crsc:stä selvis just sen verran mitä ite äsken kirjotin, eli jossain saabissa... . ... .. .. :-?
     
  10. lintta81

    lintta81 1st gear

    Älä muuta sano!!!!!!!!! En kyllä oo jäsen enkä koskaan tuu olemaan.
     

Kerro tästä muillekin!