Ford Probe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jukka, 16.8.2008.

  1. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Onkos täällä Ford Proben omistajia tai peräti harrastajia?
     
  2. breezeri999

    breezeri999 1st gear

    On, omistin 95vm 2.5l mallin proben 3 vuotta enkä ole eläissäni niin ongelmallista autoa tavannut. Autoon laitettiin käytännössä kaikki uusiksi, eli kokemusta on, ei mistään perustuunauksesta vaan kunnon customoinnista ja parantelusta. Auton ehkäpä huonoin ominaisuus on aivan päin v****a sunnitellut jarrut, sekä moottorin tyhjäkäyntiominaisuudet, jotka ovat myös täysin hanurista. Paras puoli taitaa olla se menevä muotoilu ja hyvä potku yläkierroksilla (vris 1 aukeaa 3000rpm ja vris2 4250rpm kohal)
     
  3. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Mitäs jarru- ja tyhjäkäyntimurheita oli?

    Itsellä ollut kanssa kolmisen vuotta 2,5 V6 Probe.
     
  4. breezeri999

    breezeri999 1st gear

    Jarrut jumiutuu suunnitteluvirheen vuoksi, sama juttu mazdois, mullaki meni kummatki takasatulat vaihtoo siitä huolimatta että tasaisin väliajoin avasin sen ja puhdistin kaikki paskat pois ja laitoin taas männän liikkeelle. Tyhjäkäynti on taas kuraa koska sen hoitaa koneessa pääsääntöisesti tyhjäkäyntiventtiili (oisko ollu englannitettuna IAC idle air control) joka on periaatteessa venttiili mikä toimii niin että sen osan rungon läpi kulkeva jäähdytysneste lämmittää venttiilin sisällä olevaa vahaaa! joka sitten muuttaa jotain signaalia ja vaikuttaa kierroksiin. Kokemuksen ja puheitten perusteella arvoisin että vähintään 50% kaikista probeista kärsii enemmän tai vähemmän jonkin sortin tyhjäkäyntiongelmista, usein (vaikkei aina) syynä on tuo. hankalaa tyhjäkäynnin säädöstä tekee sitten se että ainakin viisi eri anturia vaikuttaa sen arvoihin ja kun säätää niin ECU säätää sitten toiseen suuntaan. Ja jos koneesta yrittäisi oikeasti saada suuria tehoja irti niin suurimmaksi pullonkaulaksi muodostuu kannet, joiden muotoilut ovat aika surkeat, isolla työllä niistä kyllä saisi paljon irti.
     
  5. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Ihan mukava peli GT mallina, 24V V6, hyvä alavääntö ja kierroksillakin nyt ihan omiin tarpeisiin kulkee :D

    Oisko tuo reilu puolisen vuotta ollut, sinä aikana ei muuta tarvinnut vaihtaa ku etupyörän laakerin ja moniura hihnan, öljyä ei syöny lainkaan. Käsijarru jumitti jos vähänkään pidemmaksi aikaa jätti päälle. Jarrut ja laakerit ym. samaa osaa ku samanikäisessa 626 mazdassa ja loputkin tekniikan osat pitkästi MX6 ja 626 V6 mazdasta perittyä missä myös sama kone. Talvella polttoaine tankin luukun vaijeri oli aina jumissa, sitä sai milloin milläki lämmittää että sai tankattua...

    Matkassa pääsi ~80km/h 7.5L ja ~100km/ 8L, seka ajossa se pikkusen reilu 10L/100km tais mennä


    Tuolla projekti kuvia jos kiinnostaa http://kuvablogi.com/blog/11080/4/
     
  6. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    On! 8)
     
  7. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Onko kukaan käynyt kokeilemassa miten Probe menee varttimaililla?
    Tarviiko ottaa kalenteri mukaan vai voiko aikaa katsoa kellosta?
     
  8. lucky13

    lucky13 1st gear

    Kello riittää. -Aurinkokello... :rotfl:
     
  9. heh heh©

    heh heh© Gearhead

  10. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Juu,ei ole kiihdytysauto. :poff:
    Jostain netin syövereistä joskus löysin 2,5 V6 GT-mallille varttimailiajaksi alle 16sek. :odroll:
    Oliskohan ollut 15,7?
     
  11. lucky13

    lucky13 1st gear

    :rotfl: Resonaattorikin on nopeempi.
     
  12. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Siinä onkin moottori... :poff:
     
  13. stw307

    stw307 1st gear

    Tiedoksi: Vaikka tekniikka on pitkälti samaa, vaihdelaatikko (manuaali) ei sovi heittämällä. Jopa 2.2 GTi-626 laatikossa on lähes sentin :eek: ohkasemmat vetarit kuin 2.2 TIC Probessa. Ja GTi loorasta uupuu looraöljyn jäähdytin sekä siihen kuuluva pumppu.

    Aattelin pistää tämän tännekin näytille, ettei muille käy niinku mulle kävi, nyt on paska atomeina pitkin lattiaa... Tänään katsotaan josko sais vanhasta loorasta perän, tai Matun loorasta muut sisuskalut. Nyt 1+1=0, mut ehkäpä se tästä ehjäytyy. :mad:
     

Kerro tästä muillekin!