Ford SCJA kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Traveler, 17.4.2007.

  1. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Pari kysymystä:

    - poikkeaako pakoaukot ratkaisevasti normaaleista kansista? Tarkoituksena olisi laittaa veneen valusarjat

    - vaatiiko muutettu venttiilikulma periaatteessa mäntien koneistusta, nyt "vakiomännät" ja nokkana XM270H?
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

    Jos pakoaukot on CJ kokoa niin ne on "reilusti" suuremmat kuin vakiokanavat.Saako sit kairattua pakosarjoista tavaraa pois ettei jäisi mitään rappua?

    Käsittääkseni männät tarvii koneistuksen.
    Joskohan nimim. Fastback osais sanoa tarkemmin?


    EDIT: Tollanen teksti löytyi aiheesta:
    NOTE: If replacing current or production Cobra Jet heads, new intake valve notches are required

    Eli imuvenat tarvis uudet taskut.
     
  3. Fastback

    Fastback Gearhead

    Minulla ei ole hlökohtaista kokemusta SCJ kansista, mutta semmoinen kutina on palleissa, että FRPP:n alumiiniset SCJ kannet vaativat omat männät tai olemassaolevien mäntien koneistusta. Mäntiä löytyy listatavarana, JE:ltä, Diamondilta jne. Mulla olisi jopa yksi satsi SCJ kansille sopivia Diamondin mäntiä myytävänä - tosin 4,500" porauksella.

    Tässä on SVO/FordRacing CJ vs. SCJ kuvitusta, ylempi lovi on SCJ kansilla ja alempi CJ (A429):
    [​IMG]
     
  4. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Onhan tuo mäntäsuositus tullut huomattua, näköjään ihan aiheesta.


    Pitäisi varmaan kokeilla CJ tiivisteillä miten onnistuu. Ei ole kauheasti kohtuuhintaisia vaihtoehtoja, tai täytyy tyytyä edelbrockeihin.
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Ei tuo Edelbrock ole välttämättä "tyytyminen" ovat kelvolliset, mutta eivät lyö vertoja SCJ/P51 linjalle. Jos edelbrockeihin päädyt niin ota sitten 75cc palotilat etkä suuria 95cc palotiloja. Vaihtoehto voisi olla Trickflow:n street kannet, ovat erittäin onnistuneet, ovat nekin CJ/SCJ pakokanavalla. Pakokanavaa on nostettu 0,27", eli pakosarjat pulttaavat hieman korkeammalle. Pientä sovitustyötä pakoputkistoon tiedossa jos Trickflow:n valitset. Mun mielestä noi Trickflowt eivät ole niin kronkeleita mäntien kanssa mitä SCJ.

    Jos sitä tenhua halutaan tosissaan niin mä voin toimittaa sulle täydellisen venemoottorin cid/hv määrällä mitä toivot.
     
  6. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Ainoa missä edelbrockeilla ei tavallaan pärjää, on tuo kuuluisa Esson baari:)
    75 tai 72 cc on ollut mielessä, chevykanavaiset olisi ihan ok, mutta kun sarjat on vielä hyvässä kunnossa.
    Noi scj kannet oli sopivan hintaiset, täytyy katsoa nuo trickflow kannet.

    Tehoa ei tarvita kuin 400hv, sekin luultavasti liikaa.

    Noissa D2 kansissa pakoventtiilit uponneet ja ei kiinosta laittaa niihin yhtään rahaa. Helsinkiläisestä firmasta olisi saannut täyskorjatut D3 kannet rosteriventtiileillä johonkin 1400 e hintaan.
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jenkkiforumeilla jätkät rankkaavat noi aluedelbrockit aftermarket kansien häntäpäähän, mutta ei huonosti sekään ole. Jälkeen jäävät D0VE-C ja D0OE-R kannet ja tunnetusti nekään eivät ole huonoja tehdaskuosissaan puhumattakaan portattuina.

    Tässä jenkkiukkojen listaus huonoimmista parhaimpiin. Jottei kukaan vaipuisi epätoivoon omien kansiensa kanssa, niin listan kannet nro. 13 eli toiseksi viimeiset riittävät portattuina +700 hv moteille:

    14. Cast iron D3VE-A2A
    13. Cast iron DOVE-C
    12. Cast iron DOOE-R CJ
    11. The various Edelbrock heads, the older Ford alum, A-429 CJ heads, the TFS CJ Street head, and the Blue Thunder CJ head (stock exhaust port location)
    10. The Blue Thunder CJ raised exhaust port (Ford) (a little better)
    9. The Blue Thunder with Chevy Ex flange.
    8. Ford SVO SCJ head (Kasse)
    7. Jon Kaase P-51 (stock exh. port location)
    6. Older TFS or Ford Motorsport A-460 heads
    5. New TFS A-460 heads, EX514 head, & IDT Eliminator "A" head
    4. Older Ford Motorsport bastard Pro Stock heads
    3. New Ford SVO C-460 heads, & RFE Profiler "C" heads.
    2. D-460 & E-460 Pro Stock heads; & Blue Thunder "Thor" heads,
    1. Then the Hemi heads.
     

Kerro tästä muillekin!