Ford Taunus 1,6 ohc trimmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja smos, 26.1.2010.

  1. smos

    smos 1st gear

    Kyl on ihme ku mieli ailahtelee :D Ku nyt taas juolahti semmone päähä, et jos pistäiskin tuoho tanariin jokun fordin v6:sen. Eli siis peränhän joutuu tietenki vaihtaa, varmaa jonku ison atlaksen? Mitäs hintaa tuolle suunnilleen tulis: fordin v6 mylly, siihen sitten vaihteisto, kardaani, perä ja muut pikku hilppeet? Entäs miten tuo perän kiinnitys toteutetaan? Tai siis onko tuo kuin vaikea yleensäkkään toteuttaa? :eek:
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    tuleekos noihin jo muutos katsastuksessa nykyään ongelmia....?
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kutvosen kanssa joudut leimalle laittaan ainakin takajarrut ja etujouset. en tiedä, voiko leimasetä vaatia järeämpää taka-akselia. lootassa on erikokoinen kytkinakseli mutta jos on irroitettava kytkinkoppa ja joku viittii sorvata sinne jatkoholkin niin senkin kanssa pärjää jos ei koneen kanssa saa oikeaa lootaa. tai ota 2.3d sierrasta 5 lovinen, tais olla sama akseli. hinnoista on paha sanoa, jos ostaa irto koneita ja akseleita niin varmaan tulee hintaa. itse myin puolivalmiina yhden '72 coupe projektin 200€:llä ja se sisälsi joskus rempatun 2.3 v6:den kireällä nokalla ja tuhdimmalla weberillä, kutvosen oma 4v loota, isoatlas, 9" jarrut jne.

    tuossahan se onkin http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=164
     
  4. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Ei kulje yhtään paremmin 6 koneella kun ohc koneella viä enemmän bensaa vaan ja auto tulee etupainoseks. ellei ole sitten tommonen kun mulla sierrassa 2.8i menee vaan taunukseen tehot yli kaasuttimella sen saa vielä laittaa.
    hv/rpm/Nm/rpm

    1.6 OHC ''taunus'' 72/5000/118/3000
    1.6 OHC ''sierra'' 75/5300/120/4000 <E-Max '87 eteenpäin ''2.0''lohko
    2.0 OHC ''taunus'' 99/5500/151/4000
    2.0 OHC ''sierra'' 105/5200/157/4000
    2.0 OHC i ''sierra'' 115/5500/160/4000
    2.0 V6 82/5000/149/4000
    2.3 V6 108/5000/177/3000
    2.6 V6 125/5000/196/3500
    2.8 V6 132/5000/209/3500
    2.8 V6 i 150/5700/236/3800

    Diesel sierran laatikko sopii suoraan V6 perään.
     
  5. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu ei jyrkkää nokkaa vakio ruiskun kanssa.kokemusta.
     
  6. smos

    smos 1st gear

    Joo no mieles kävi tuo 2,8 granadan v6. Mites, käykö tuo granadan perä tuohon tanariin ja miten tuleeko onnistumaan etes?
     
  7. street and race

    street and race Gearhead

    Granaatissa on retku perä, eli ei käy. Mutta sisälmykset saattaa käydä noissa ristiin???
     
  8. mannekiini

    mannekiini 1st gear

    puhallin kylkeen....
     
  9. smos

    smos 1st gear

    No mikä sitten olisi tehokas ja halpa v6:ne? Ja että menisi vielä aika kivutomasti tuonne taunuksen konehuoneeseen? :)
     
  10. Smokie

    Smokie 1st gear

    Ootko smos itte huomannut että sulla on niin kiire kysellä uutta ettet varmaan ehdi edes ajatella mitä sulle on vastattu. Kantsisko välillä käydä työntämässä pää lumihankeen jos se vähän jäähtyis siellä :rotfl:
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Älässa tässon vasta neljä sivuu kasas ku taunuskerhon sivuil on jo settemän :rotfl:
     
  12. smos

    smos 1st gear

    Kyllä mä oon nuo kaikki lukenu ja on tullu harvinaisen selvaks se että ei kannata jättää 1,6:ta. Siksipä tässä juuri kyselenkin tuosta v6:sestä, jos et ole vielä tajunnut :odroll:
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    hommaat sen 2.0 ohc:n, paljon helpompi homma kuin lähteä kaikkea muuttamaan sen takia että saat 90 heppasen kutosen. nettiautossa on useampikin sierra ja taunus 2 litrasella alle 500€ siitä saat oikeat osat valmiina ja jää vielä myytäväksikin osia :wink:
     
  14. smos

    smos 1st gear

    Juuh no oon alunperin tänne neuvoja tullut kyselemään... Ja Teidän mielipidettänne...
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    älä ota itseesi näistä jutuista, kaikki ei ota tosissaan nuorta harrastajaa.
    varsinkaan jos kysyy jokaista asiaa ja kun vastauksen saa niin haluaakin tietää taas toisesta jutusta (vaikeasti selitetty).

    mieti nyt hetken aikaa millaisen siitä haluat, kattele muiden toteutuksia ja virityksiä, saat suunnan siitä mihin tanaria meinaat rakentaa.

    yks vaihtoehto vois olle 2.3D, siitäkin saisi varmaan mukavasti tehoa pelkällä ahtamisella ja pumpun rukkaamisella.


    ps. jos mun sitä pitäis rakentaa niin laittaisin suht nykyaikaisen koneen missä olisi käytettävää voimaa ja taloudellisuutta.
    1.6 viritettynä voi olla hieman äkkipikainen tehojen suhteen.
     
  16. smos

    smos 1st gear

    Juu en ota. No niin meinasin, että siitä sais yhteensä sen yli 100 heppaa ja että kiihtyis suht ripeästi.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    eli helpoin ja halvin? tapa voisi olla hankkia kokonainen taunus tai sierra tekniikanluovuttajaksi. voi sitäkin konetta sitten virittää samoin metodein.

    1.6 110hp, 2.0 150hp
    noi saa varmaan aika rahalla kummatkin rakennettua. tosin joudut sen 2.0:n hankkimaan silloin.
     
  18. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    Mä luulen että sit kun oot ajokortti-iäs ja auto pitäis olla valmis, on taunus jo unohdettu ladon taakse tai prässiin ja oot jo aivan eri autois käsiä likaamas..niin siinä usein käy.
     
  19. smos

    smos 1st gear

    Noh kiitokset vain kannustuksesta!!!
     
  20. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Mulla ihtellä kävi näin...16 vuotiaana hommasin mazda 818 coupen jota piti laitella korttiin mennessä...vähän tuli laiteltua ja kortin kun sain hommasin dodgen...

    no mutta...eipä siitä maksalaatikosta haittaakaan ollut...tuli sillä vähän perusteita opittua kuitennii...ja saipa siitä ainakin omat pois kun eroon hankkiutu (sain sen ilmatteeks naapurin alkoholisti sedältä ja kun siellä oli joku helkkarin toyotan viripiripilipali kone tungettu keulaan niin motista sai hjuvat rahat...ja siinä kahdessa vuodessa tuollaisesta 818 coupesta oli tullut mukamas harvinainen niin siitäkin sai rahnaa...) nykyjään tosin harmittaa ettei tullut säilytettyä sitä...kaverin kanssa kiroillaan kun se on hukannut HT corollan (olikohan ke-35) ja minä tuon maksan...niillä olis nyt hieno rellestää...
     

Kerro tästä muillekin!