Ford Thunderbird 58-60

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jacka, 3.4.2014.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Moi kaikille!

    Olen vähän katsellut jenkkien päästä ko autoa (omaa silmää kun miellyttää ko korimalli). Haluaisin kysyä arvon raadilta, että kuinka vaikeaa on harrastaa ko autoa (onko osat kiven alla, osien hinnat ym verrattuna esim saman kauden GM:n vehkeisiin)? Ja tietenkin kiinnostaa myös se, että jos autoa meinaisi joskus myidä, niin löytyyköhän ko automallille potentiaalisia ostajia (onko siis ollenkaan haluttu malli harrastelijoiden keskuudessa)?

    Kiitos neuvoista jo etukäteen... =)
     
  2. BIRDFLYER

    BIRDFLYER 3rd gear

    No mahdanko olla vähän jäävi vastaamaan, mutta jo vuodesta xx kun oli Fiskiksen -60 Tbird V8ssa niin on ollut "tauti" päällä...Eli on myös "miellyttänyt silmää". Nykyisin osia saa (vaikka niistä pitää maksaa), aika hyvin. Internet on kyllä mullistanut maailman. Jopa Suomessa Marjakankaalla löytyy netistä ihan hyvin osia(löytyy siis ihan tän Overdriven ilmoista)ja on niitä muitakin, esim. Trade Parts. Manuaalivaihteisen kanssa on ollu vähän haasteellisempaa, joittenkin osien kanssa. GMstä en tiedä juuri mitään...
    Jälleenmyyntiarvohan riippuu vähintään planeettojen liikkeistä.
    Palataan "miellyttää silmää osastoon". Anekdoottina joskus kauppatorilla kuultu kun caddy-kerholaiset oli vielä enemmistössä kerhokokoontumisessa;
    "Mitä vit..ua toi Lahna täällä tekee??" 8)
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    tuollaisille Caddy valittelijoille voi aina sanoa, että Herny Ford periusti ko merkin, eli Dac:in, Detrot Automobile Companyn, joka muutettiin Caddilakiksi kun Henry Ford lähti Dacilta ja perusti FoMoCon.
    Henruy Leland muutti nimen Cadilakiski, ja 20 luvun lopulla Ford osti sitten Lelandilta Lincolnin. Lisäksi Horace ja John Dodge olivat ainakin Fordin alihankkijoina alku aikoina, mm eka fordit kulkivat Dodge veljesten moottoreilla. Mukavasti kolme suurta aivan sekaisin olivat 100 vuotta sitten :O)
     

Kerro tästä muillekin!