Ford Transit- Onko harrastajia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja fixmaker, 16.11.2006.

  1. fixmaker

    fixmaker 1st gear

  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Ainahan sitä tulee silloin tällöin velipojan transittia lainattua ja väliin jopa oikein harrastettua :rotfl:
    Taas olis pari pitempää lenkkiä tiedossa joulukuussa :odroll:
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  4. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

  5. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Löysimpäs tämmösen vanhan keskustelun... Tämä asia tuli itselle ajankohtaiseksi kun tuossa toissapäivänä pongasin paikallisen varaosaputkan pihassa erittäin mallikkaasti patinoituneen Mk1:n...
    Siitä se ajatus sitten lähti, eli onkos kukaan päivittänyt tuommoista ykköskoppasta ransistoria esim. 90-luvun TD-Transitin tekniikalle? Alkuunsa ei kuulosta mahdottomalta kun suurin kone on 2,4l ja tehokkain 86hv kun TD on 2,5l ja 86 hv... Myös muunlaiset päivitykset kiinnostaa. En oo ite hankintoja vielä tehnyt, mutta tuommonen "oikean" ikäinen paku sopisi hieman Supervan1 tyyliin customoituna tuohon pihaan paremmin kuin -91 Transporter...
    Niin ja mahtuukos Tylppäkeulaan (bensa-malli) R4 kone edes huonosti, vai onko se pakko olla se kärsäkäs malli? Tylppäkeulahan on bensa V4 motilla...
     
  6. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Veikkaisin että suora neloskone ei mahdu (ainakaan jäähdyttimineen) MK1 Transitin pellin alle kun keula on mitoitettu lyhyttä v4-moottoria varten. Dieseliä varten tuli juurikin se kärsä. Mk2:n keula on jo neloskonetta varten venytetty, ei vain ole yhtä linjakas kuin se edellinen. Pystyisiköhän kone-laatikkopakettia siirtämään pari tuumaa taaksepäin?

    Tai sitten keskimoottoria kehiin. :D Sinne takapaksiin uppoaa isompikin pata:
    http://www.youtube.com/watch?v=KnqdIsBJT0A

    http://www.nsva.co.uk/ford_supervan_page.htm
    http://www.mylocalvanhire.co.uk/vanblog/archives/296
     
  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Saattas alkuperäinen käyttöpeli idea vähän kärsiä... Tosin tuo ulkonäkö vähän hillittynä puhuttelee kyllä. Se varmaan teettäs monttua tulipeltiin tai kun joutus varmaan kärsäkkäästä ruveta tekemään niin tekiskin jonkinlaisen välimalli-kustomoinnin. Pitäs vaan jostain aihio saada varmaan ennen sitä...
     
  8. kristersuokuusi

    kristersuokuusi 1st gear

    Mun matkailu ransitti...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. raggar

    raggar Gearhead

    Isäukolla on -73 Transit, pitkä ja korkee, paripyörillä. Matkailuautoks rekisteröity. 2.4 dieselillä, ilman ohjaustehostinta, jäykkä akseli eessä ja rummut tietysti joka nurkassa. Eikä lähe käyntiin kesälläkään jos on jotain valkosta lähettyvilläkään :rotfl:

    Täytyski vähä hieroo kauppoja siitä, olis vissiinki myymässä...
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Viime kesänä jäi tällainen käteen. Alkuperäisen, irti olevan veenelkun lisäksi kauppaan sisältyi 2,0 V6, jota olen fiksaillut kuntoon. Jää nähtäväksi miten hyvin se istuu lättynokan taakse, vai pitäiskö suosiolla hankkia diisselin keulapelti.
    Mutta silti en nimittelisi itseäni ford-harrastajaksi.. :lol:
     
  11. raggar

    raggar Gearhead

    Kyllähä jokaisella pitää vähintään yks Voorti olla :lol:
     
  12. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tässä on jo kolme vuotta kärvistelty ilman Foordia eli yksi lättäkeulainen lyhyt,matala ja umpinainen Ransitti minulle kiikos! Kyllä se yheskytluvun turpotiisseli sinne pellin alle mahtuu vaikka väliläähättimineen, olkuut vaan tiukka sovitus , eipä tipaha poikkeen :rotfl:
    Jäykkä akseli, rumpujarrut, ja tehostamaton ohjaus kuulostaa hyvältä- tietääpä ajaneensa...
    Ohjaukselle ja jarruille pystyy "helposti" päivityksen tekemään, akselirakennetta eivät katsastusmiehet kutaleet taida päästää muuttamaan pakussa..?
     
  13. raggar

    raggar Gearhead

    Isäukon kanssa on ollu puhetta ransitin tekniikan päivittämisestä.
    Jos laittas 2.5 litrasen vaparin, turbo olis jo ihan liikaa siihen autoon :rotfl:

    Tahtoo vaan maksaa yllättävänkin paljon nuo koneet ja 5-loviset lootat...
     
  14. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Katoin äkkiikseltään toissapäivänä että tonnilla sais ajaa kotia turbottoman elimen luovuttajan ja kahdella turbollisen. Muut osat kun myy niin ei siitä tule paljoa persnettoa. Meikäläisen kohdalla nää omat projektit etenee niin hitaasti että hinnat kerkee vielä puolittua, ennenkuin konetta tarvitsee.
    Etenkin kun ei oo ees aihiota mihin sitä laittaa :poff:
     
  15. raggar

    raggar Gearhead

    Taitaa vaan olla että kun koneen ja askin ottaa pois, niin eipä loppukasasta oikeen mitään taho enää saada...
     
  16. monaco stw

    monaco stw 1st gear

    ransiitti

    MK1 on helppo laittaa rivinelonen. velipoika laitto justiisa taunuksen 4koneen automaattilaatikolla ransiittiin.laitto kylläkin dieselin maskin ja nokkapellin ni on vähä mukavempi tehä remonttii ku näis fordeis on aina jotai pientä.
     
  17. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Jäikö tylppäkeulan pelti ja maski ylimääräiseksi? Jostainhan se on aloitettava... :lol:
     
  18. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    meilläkin keikka transussa on ollut koneita v4 jästä 2.3v6 seen...viime vuosina keulilla palveli 2.0 ohc +laatikko suoraan taunuksesta. nyt alkaa olla tuo ohc jo niin väljä että ei jaksa mennä kuin 70 täyslastipäällä 9h, mäessä ei sitäkään. ens kesäksi onkin jo sitten viritteillä 2.0i tekniikka paikoilleen, joutuu vaan jarrutehostimen muuttamaan eripaikkaan ja hieman tekemään tulipeltiin tilaa ruiskulle...tuo v6 sopii lyhyellä keulalla vielä paikoilleen sähköflektillä mutta nää ohct vaatii tuon kärsäkeulan.

    Outroadrebels/Jouni
     
  19. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ajatteli että tylppä keula ja kone sen verran taakse että mahtuu... eli tulipeltiä uusiks. Teräksen hintahan on laskussa :rotfl:
     
  20. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Ostin juuri äsken naapurilta tuollaisen transitin mikä on tuossa kuvassa.Ilman moottoria kylläkin ,kori suht hyvä.Saattaa tulla myyntiinkin,sunnuntaina selkiää ehtiikö kaveri laittamaan sitä.
     

Kerro tästä muillekin!