Ford v6 3l +390cfm holley

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VooDoo, 24.6.2011.

  1. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ELikkä, ongelmahan on että tohon joutuu imusarjan itse tekemään. No tämä ei muodosta ongelmaa silputa orkkiksesta ja hitsailla kasaan, muttakun muttakun..

    Kaasarin joutuu laittaan väärinpäin, että mahtuu venttiilikoppien väliin. Eli vakuumikurkut jää toiselle kannelle ja vaijeritoimiset toiselle kannelle.

    (tätä koko ongelmaa ei olis, jos ei olis rullavipat... ovatpi paljo korkeammat kun orkkis -> joutuu käyttään alumiiniventtiilikoppia mitkä korkeammat)


    Ylöspäin jos voisi nostaa, niin tilaa tulisi ja ongelma poistuisi, muttakun sitä joutuis nostaan niin paljon että sais leikata sit konepeltiin reijän putsarille ja tämä EI ole vaihtoehto.

    Eli kysymys kuuluukin, jos teen kaasarin alapuolisen tilan täysin tyhjäksi yhdeksi tilaksi, että kaasut sekoaa imusarjassa niin miten mahtaa toimia?

    (ja konehan on 60asteinen v6, eli tila on huomattavasti ahtaampi, kuin kaseissa)
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Noniiin, osaahan nyt JOKU sanoa juuta tai jaata tämmöseen asiaan?

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3104281.jpg

    Vaikuttaako ton tyyppisessä imusarjassa ees oikeasti juuri yhtään mitään miten päin kaasari tossa päällä nököttää?
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    toimii varmasti aivan hyvin.ei muuta kun kaasari kiinni ja kovaa ajoa.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sanoa voin mutta eriasia onko siinä sit mitään järkee?
    Kuvan perusteella imusarjassas on valtavan kokoinen plenumi eli tunnelramimaista toimivuutta on todennäköisesti tiedossa? Bensa tippuu kyydistä varsinkin kun pitäis lähtee päätymmäisille mukeille, keskimmäiset käy rikkaalla, aina? Kanavat vaan on kovin erilaiset, vaikee kuvitella että päätymmäisille mukeille satsi olis samanlainen kuin keskimmäisille? En näkis siis kaasarin poikittaista asentoo(vai mikä se tulee oleen) isoimmaksi ongelmaksi, toki sekin jotain vaikuttaa noihin mukien väliseen seokseen.
    Ruiskun kera tollasen ison plenumin ja kovin erilaiset kanavat vois saada toimiin?
    Eikö koneeseen saa valmiita imusarjoja Holleylle? Kaveri laitto 2,8l Taunukseensa kans tuollasen Holleyn, imari oli kans harvinaninen mutta löyty kun sitkeesti etti...
    Mielenkiintoinen rojekti kuitenkin vaikka noin negatiivisesti toimivuuteen suhtaudunkin :odroll:
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Ei saa tohon exxesiin valmiita mistään, kaikki on tehtyjä.

    Ja sopiihan se kaasari perkele siihe oikeinpäin, nostin sentin vielä ylemmäs ja muokkasin kaasuvipuja vähän. Millipeliä perkele :poff:


    ja ku nyt saadaan huruiltua tolla holleyllä, niin hyllystä löytyy jo valmiiks tehty imusarja 3x40mm kaasuttimelle (porschen 3 kurkkunen weberi sopii)

    Niin siitä teen joskus ruiskuversion, et on 3kpl jotain 40-50mm kaasuläppiä vaan pystyssä.

    Sehän on tiedossa, että tälläsellä kaasari/imusarja paketilla ei saada alakierroksia pelaan, mutta eipä tässä koneessa sillä niin hirveästi ole merkitystäkään.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    voi perkele että tollasella 180amppeerisella tigillä on tuskaa tinata tommosta, lämpörajat paukkuu kokoajan. Noh.. Muutenkin _todella_ vittumaista ulkopuolelta tinata tota laippaa kiinni, kun ei saa kolvia sinne kulmaan sunnattua mihin haluais = saumasta tulee helvetin levee ja turatun näkönen. Noh.. Kuhan ny olis ees tiivis.

    Sarjahan on oikeestaan pirraamista vailla valmis kun saan ton laipan hitsattua ympäri, noin puolet hitsaamatta ulkopuolen saumasta. Kuvia voin laittaa (jos kehtaan) ja jos joku haluaa.
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Hahaa. Hitsattu on. Viel pitäs tiiveys jollain kattoa, siistiä ja vetää joku väri päälle.

    Jos joku hullu pyytäs tollasen tekeen, ni heittäsin ekalla jutulla mikä käteen sattuu. Aivan tajuton työmaa.

    joku puoltoistavuotta askarrellu, satunnaisesti tietenkin tehden. Mutta kokonaismääränä aivan järjetön työtuntien määrä.

    Kaikkea sitä hullu ihminen tekeekin.
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    Laita vaan kuvat niin nähdään miltä se näyttää
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

  10. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Osaakos kukaan sanoa, mistä kannattas lähteä kyseleen mahd matalaa suodatinta tollasen holleyn päälle? joku pyöree käikäle, mieluusti pestävää sorttia viellä.
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Eikös noita aftermarket suodattimia saa sellaisilla pohjilla, mitkä tiputtaa suodatinta reilusti alaspäin. Siihen sitten joku pestävä suodatin. UsParts?
    Tuskin kuitenkaan mitään kärpäsensilmäsuodatinta haluat.
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Tyylikäs systeemi, ei muuta kuin kovaa vauhtia eteenpäin vaan. Itse ostin sellaisen pudottavan, aidon Taiwanilaisen "Edelbrock" suodattimen juurikin US-Partsilta.
     
  13. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    täytyy huomenissa us-partsille soitella että minkälaista löytyy.
     
  14. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Kärpäsen silmä suodatin on aika matala, jopa hyllytavarana swt:llä
    Itellä oli juurikin 390 kaasarin päällä sellainen.
     
  15. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Helvetti että räjähtää pää ton us partsin kans, siel o vissii usa puolella yks setä vastaamassa puhelimaan. Linijat _aivan_ tukossa.
     
  16. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Hoblaa. Moottori pelaa ja kukkuu, vetojakin tuntus olevan.. Mutta.

    Ihan pintakaasulla kun ajaa, niin alkaa välillä nykimään ja niiskuttamaan (laihuutta?)

    Ja tää siis 1000 ja 1800rpm välissä, siitä ylöspäin sysää hyvin, tyhmäkäyntiä käy ihan hyvin.

    Nokka-akseli tietty tekee omat haasteensa
    (kent cams v66) 300 astetta ja sitä rataa.

    Olisko mitään kikkoja mitä koittaa? Kone siis alkaa oikeen nykimään sillain että autossa on rock- konsertti sisällä, ainakin pää heiluu siihen tahtiin.

    Koitettu säätää tyhmäkäynnin seosta rikkaammaksi, vaihettu ensiöön isompaa pääsuutinta.

    Voisko syystä tai toisesta vakuumi läpsäytellä toisopuolta auki (liian löysi vakuumin jousi?)
     
  17. country sedan

    country sedan Gearhead

    Löysempi jousinen power valve varmaan auttaisi.
     
  18. fmila

    fmila Gearhead

    Laitappas alipainemittari kiinni ja katso ajossa mitä tapahtuu?? Sen mukaan sit sitä power valvea vaihtamaan, josko sillä saisi autettua tota aluetta. Tosin jos tuo "ontuminen" tapahtuu tasakaasulla, ei se tuolla venttiililläkään parane. Taitaa mennä osa (päädymmäiset?) sylintereistä juuri tuon suuren pleniumin myötä liian hoikalle, niin kuin tuolla aiemmin mainittiin ja siksi alkaa nykiminen. Tyhjäkäynnin rikastaminen saattaa auttaa asiaan, mutta ei sekään koko ongelmaa poista ja pahimmassa tapauksessa tulee kiihdytys vaiheeseen viellä lsää ongelmia.

    Tota pleniumin tilavuutta pitäis jollain konstilla pienentää ja joku viisaampii vois keksiä sinne jopa "spoilereita" virtauksien parantamiseksi???
     
  19. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Käänsin tyhmäkäyntiseosta paksummalle niin nykiminen poistui lähes kokonaan, täytyy viellä hioo kohalleen paremmin. Mut nyt ajaminen onnistuu jo ihan mukavasti.
     
  20. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Onkos kellään mitään konsteja hihassa, millä pintakaasun alueella seosta rikastais? Nyt on tyhjäkäynnil niin paksu kakku, et tulee tavaraa putkista jo sillain että silmät hikoilee, autto nykimiseen täysin. Nyt siis pelaa ihan hienosti jo koko alueen läpi, mut sais tyhjäkäynnil olla vähän laihemmalla kyllä. Eli pintakaasu pitäs saada pysyyn suht reilullla kakulla ja pintakaasua laihentaa.
     

Kerro tästä muillekin!