Ford v6 duratec

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jopas_jotakin, 22.10.2016.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin,voiko kyseistä moottoria porata suoraan 0.040" ylikokoon vai liekö siinä joku pinnoite.
    Silmällä kun kattoo, niin ei näkyisi mitään kovauksia.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Durateccien sylinterien sisäseinämistä kinattiin joskus tuolla Fordclubilla. Toiset väitti, että on valurautaiset sylinteriputket ja toiset taas että ei.

    Duratec V6:sa pitäisi olla Cast Iron sleeves Wikipedian mukaan:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_V6_engine

    Ja focushemmot varottaa poraamasta liikaa:

    To clarify, there's not enough liner to bore the typical .025" as is typically done for an engine rebuild (.025 bore + .005 hone totalling .030"), but there should be more than enough liner wall thickness to do a one-time hone of .005" if a fresh crosshatch pattern is desired for new, standard-diameter ringset.

    http://forums.focaljet.com/showthread.php/573050-Duratec-Bore-Hone-Cylinder-liner-thickness-Q
     

Kerro tästä muillekin!