ford vai gm pick-up???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja PA-LA, 28.12.2008.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Käyttö/työauto hakusessa tarkoitus kuljetella polttopuita, mahd. pyörää yms rumua sakä ajella normi ajot päälle. Kuten nimimerkistä voi päätellä p-u:ta on ollut jo sekä gm että ford mutta kumpikin takavetoja nyt hakusessa neliveto ja bensavehje vähäisten kilometrien vuoksi. Nyt olis ko vehkeistä varsinkin fordeista f-150 nelikoista kaikki tieto tarpeellista että sais päätöksen vielä vaikeammaksi :lol: . Tällähetkellä jotenkin just tuo ford kiinnostaa gm.mää enenmmän(näistä vähän vanhemmista 80-luvun loppu) mut toki saa sitä gm:kin kehua kun en ole käypäistä autoa vielä löytänyt. Ja olen etsinyt googlella vaikka kuinka monesti kun sitä joku kuitenkin kysyy, muiltakin foorumeilta kun täältä mahdollista hupiajelua silmälläpitäen. tällähetkellä senverran saanut irti että ainakin gm p-u malleissa vissiin useimmissa ns. risukeula joka hankala korottaa(jos sitä haluaa), kaikissa ei ole napalukkoja lainkaan etuakselilla sekä että fordeissa jo vanhemmissa ruiskukoneet ainakin kaseissa jos se mitään kulutukseen yms vaikuttaa???.
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu en ole hakemassa rakennettua mehtähirviötä vaikka polttopuita sillä joutuukin ajeleen, senkin takia ihan oikea p-u hakusessa. Yhden tuollasen ison broncon omistaneena ei ole ees niitä kaikkein näppärimpiä metässä pyöritellä rakenneltuna tosin varmasti perempi.
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    En osaa tohon 4wd asiaan auttaa mutta mukavahan toi oma ´89 F150 4,9l+5speed on,toki vaan 2wd. Osta vaan ford,en nyt muuta osaa sanoa. :D

    Omasta mielestäni pienen koneen( ford 300/302 chevy 4,3l/305) perässä sais olla manuaalilaatikko,niin fordin kuin esim chevynkin. Esim chevyn 350:ssä on jo niin paljon vääntöä että síllä on mukava ajella automaatin kanssa,varmaan 351 ford olis samanlainen?

    Tuolta linkin takaa löytyy tietoa TODELLA paljon.

    http://www.ford-trucks.com/forums/index.php

    Ps. ainut mikä harmittaa omassa on ettei se ole super cab eli jatkohytillistä mallia.
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu automaatti ihan senkin takia että noi omat sportside ja ford f-150 oli viisvaihteisia manuaaleja ja ainakin kärrynvedossa tykkään enemmän automaatista. Hyvät sivut ja paljon asiaa mut osa jää väkisinkin hämärän peittoon tuon lontoon kielen takia.
     
  6. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tähänkö tää jäi :eek: ? ja oikein vannoutuneiden ford miesten sivuille kun kirjoittelin :eek: ? eikö tälläisiä ole kellään käytössä, kun ei niitä myynnissäkään ole ainakaan niin paljon kun chevyjä???.
     
  7. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Ford-miehet pitää kiinni omista vehkeistään, mutta Chevy-ukot jakaa niitä kaikille haluaville :rotfl: :rotfl: .
    Ei vaan, tusinatavaraa on kaupan pilvin pimein, mutta Fordit on harvassa. Saman ilmiön huomaa herkästi, jos selailee kilpa-autoja kaupittelevia sivuja. Chevyä on kaupan vaikka mitä mallia, mutta ei Fjoordeja... Lieneekö siis Chevyjä tehty puolet enemmän kuin Fordeja. Ei kai, koska Fordin Pick Upit on olleet vuosia jenkkilän myydyimpiä työjuhtia. Suomessa vaan tuon maahantujan asenne on ollut hieman sanoisinko nuiva noita jenkkimalleja kohtaan ja siksi niitä ei täällä ole niin valtavasti, vaikka laadullisesti ne lienevät yhtä hyviä kuin GM tuotteetkin. Elleivät jopa parempia. ainakin käyntiääni on siivompi, kuin Generalin tuotteissa :poff: .
     
  8. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    :D GM power mut foorti se on miesten merkki.
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tuossahan se on kiteytettynä. Ei tätä enempää tarvitse kaulia. :wink:
     
  10. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Yleensä kysyn omistajien/käyttäjien kokemuksia juuri sen takia kun kuka tahansa voi kirjoittaa "osta vaan se on paras" olematta koskaan edes kyseisten autojen kyydissä. Nyt tilanne kuitenkin muuttunut että olis edes ehdokas tiedossa ford ranger 2.9+A4LD automaatti, kyseisessä yksilössä vaan ei toimi "ylivaihde" eikä nopea neliveto :eek: ?. Onko näistä kokemuksia meneekö koko loota suoraan vaihtoon vai mahtaisko olla tehtävissä jotain???.
     
  11. kma68

    kma68 Gearhead

    Kankeitahan nämä metsässä ovat, mutta nelivedolla sieltä pääsee yleensä poiskin.:) Itsellä 351:n ja nelivaihteinen ja hyvin on toimeen tultu. Manuaalin etuna on tietenkin yksinkertaisuus ja toimivuus ja käyntiinkin saa vaikka akku olisi kaput. Bensaakin tämä syönee kohtuullisemmin automaattiin verrattuna vaikkei automaatista sinällään kokemusta ole ja luotettavuuskin lienee hivenen automaatteja parempi. Siis uskallan kyllä voortia suositella varsinkin manuaalin kera, mukavuuden haluisille sitten automaatti.
     

Kerro tästä muillekin!