Ford y-block rear main seal

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja hotanpa, 18.2.2015.

  1. hotanpa

    hotanpa Gearhead

    Morjens!

    Kampiakselin tiiviste vuotaa reippaasti! Mikä olisi paras vaihtoehto 312 koneseen, rubber vai rope? Best gasket myy molempia, Fel-pro ainoastaan rope.
    Ja onhan 292 ja 312 tiivisteissä eroja, vai onko?
    USP myy Fel-pro tiivisteen (rubber BS 6141) ja sanoo sen sopivan kaikkiin y-blokeihin? Netti taas väittää ettei kyseinen tiiviste sovi 312 koneseen?

    Apua!

    Kalle
     
  2. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    292 ja 312 on eri tiivisteet. 312 cidiin kelpaa vaan se "koiranpaska", muita vaihtoehtoja ei ole.

    Nimimerkki RooZe tietää paremmin, myin auton heidän perheelle kun meni hermot just tohon tiivisteeseen: pari kertaa tuli vaihdettua se väärä 292 cid tiiviste kun varaosaliikkeessä väittivät että se passaa ja luultiin että tehtiin vaan asennusvirhe kun vuoto vaan paheni...
     
  3. tinippa

    tinippa 1st gear

  4. Mercury56

    Mercury56 1st gear

    Ton oman 312 kävin läpi ja menin laittaa sen ropen sinne....n.4viikkoa ajoa ja sit alko vuotaa paaaaaljon.
    Ei ne niitä kumisiakaan oo saanu aina pitämään.
    Jostain olin lukevinani että pitäs kiillotuttaa kampurasta se tiivisteen kohta,jos
    käyttää noit kumi/neopreeni tivareita...tiiä sitte että pitääkö niin tehdä?
    eatonbalancingin sivulla näyttäi olevan juttua/ohjetta aiheesta.
     
  5. hotanpa

    hotanpa Gearhead

Kerro tästä muillekin!