ford

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 18.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    65 fairlanen vika???akulta menee johto suoraan tulipellissä olevaan...niin mihin??? ja siitä useampaan eri paikkaan..=) ja akku purkautui tyhjäksi ja auto ei lähde enää käymään eikä virtaa tule enää ollenkaan.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    oliskohan solenoidi? tästä lähtee johto mm. startille ja virtalukkoon. apuvirtaa annettaessa kuului vaan naksahdus mut kone ei lähteny pyörimään jonka jälkeen hävis kaikki virrat.
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Kokeilepa ohittaa solenoidi, eli yhdistä akkukaapeli starttikaapeliin jollain johdonpätkällä.
     
  4. Wiikki

    Wiikki 1st gear

    Itellä temppuili toi solenoidi vähän samaan tapaan. Yhdistelin ruuvvarilla hiukan niitä solenoidin napoja, niin alko taas toimiin ja ei oo sen jälkeen kenkkuillu. Ei vissiin mikään harvinainen vika näissä fomoco tuotteissa..?
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Mullapa oli tuon solenoidin kanssa semmoinen ongelma, että se ei välillä päästänyt ollenkaan, ennen kuin sitä meni kopauttamaan. Moottori lähti käyntiin, startti jatkoi pyörimistä. Virrat pois, ja startti senkuin pyörittää vaan.
    Otinpa sitten solenoidista pohjanlevyn auki ja puhdistin ja kääntelin niitä ruuveja muka parempaan asentoon. Ei toiminut enää senkään vertaa.
    Hain sitten traktorinosakaupasta "yleismallisen johdon väliin tulevan" solenoidin. Maksoi 12 euroa. Ja toimii.

    Mikä muuten on se musta johto joka tulee solenoidin yhteen napaan? Siis samanlainen kuin se punainen, joka on solenoidin ohjaus?

    Joskus muuten kun tuo ko. lohna oli tallin pihassa jonkun aikaa (ovet tietysti lukitsematta), kas kummaa, akku oli mennyt tyhjäksi. Sitten kun laitoin täyttä akkua paikalleen, iski niin prkleesti kipinää. Johonkin sähköä siis meni. Hetken ihmettelin ennen kuin huomasin että joku oli käynyt laittamassa valot päälle...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    mistä niitä saa ostettua satakunnan seudulta?
    Täytyykö olla samat resistanssi ym. arvot samat kuin alkuperäisessäkin?
     
  7. OpaS

    OpaS Gearhead

    Solenoidin ostin moisesta liikkeestä kuin Porin TRAKTORIOSA Ky, Kartanontie 52, puh. 02-6351888.

    Ei kai siinä millään arvoilla pitäis mitään merkitystä olla. Sehän ei tee muuta kuin yhdistää virran startille ja johdot joihin kuuluu tulee jatkuva virta on samassa navassa akulle menevän johdon kanssa. Sen maagisen mustan johdon kytkin erillisen releen kanssa niin että se toimii samoin kuin alkuperäisen solenoidin kanssa, eli kun starttaa, siihen menee +12v.

    Niin juu ja hinnan muistin väärin, se olikin 11 euroa.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    paljon kiitosta kaikille ketkä vaivautuivat vastaamaan. näillä eväin pyrimme saamaan faikun "ajokuntoon" ennen ACS:ää....mikäli se nyt enää nykyään on edes kalenteriin merkattava "jenkkiauto"-happeninki.. :smile:
     
  9. Mosse

    Mosse Gearhead

    Joo, toi "ylimääräinen" solenoidilta puolalle lähtevä johto usein katsotaan turhaksi ja kyläsepät poistaa sen...

    Juttuhan menee niin että normaalisti ton ajan voorteissa virta puolalle tulee erikoisjohtoapitkin, jossa on tietty vastus. Tämä siis ohitetaan starttauksen ajaksi, koska jännite hyvin suurella toden- näköisyydellä ei ole sitä 13,8V .. ;)
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    nyt ois solenoidi vaihdettu mutta virrat edelleen hukassa. ehdotuksia mistä vikaa etsimään, johdotukset on tarkistettu.
     
  11. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Jos se startti pyörii kun yhdistää suoraan, veikkaisin virtalukon pohjaa.
     
  12. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mulla oli aikoinaan 64' Custom 500, jossa jostain syystä aina silloin tällöin tuppas yks äärimmäisen ratkaiseva piuha löystymään virtalukon pohjasta...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-02-24 19:14 ]</font>
     
  13. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Viimeksi kun minä ostin solenoidin, niin eka oli valmiiksi risa. Kokeilitko jo sitä solenoidin ohittamista?
     
  14. FF '65

    FF '65 Gearhead

    jees homma toimii taas ja kasi höpöttää... vika löytyi kuin löytyikin virtalukosta, pohja oli osittain sulanut ja johtojen säikeet suurin osa kärventyneet poikki, uusi tarvikeosana myytävä virtalukko paikoilleen eikä muuta tarvittu. kiitos neuvoista kaikille ketkä vaivautui vastaamaan :smile:
     
  15. sami

    sami Gearhead

    Tais muuten olla se sama saatanan virtalukon pohja mikä hajosi mun kantri sedanissa keskellä asolanväylää kesken ajon mitenkään ennakoimatta. Realisoin nimittäin sen pohjan customista(äylistä) silloin jossain vaiheessa kun siitä tuli muutenkin revittyä kaikki käyttökelpoinen mukaan.
     
  16. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Eikun se oli siitä mun ekasta Custom 500:sta joka oli mulla '88-'90, mutta täytyypä tsekata ton Aylinkin v-lukko...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-03-03 13:08 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!