Fordin 2.3 v6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 27.11.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyselisin tässä, että kannattaako tuollainen pannu lykätä taunuksen pellin alle, eli olisko passeli?

    onko viritysvaraa? kestäkö? Osien hinnat? Kulutus?

    Kaikki Tieto On Tervetullutta!!!
     
  2. pete78

    pete78 Gearhead

    Mulla on itselläni Ford Granada coupe '76
    2.3V6.Kyllä on koneenvaihto edessä,auto painaa about 1700kg ja koneessa on ehkä 100-115HP,kiva kruisailla ja silleen mut ei kyllä
    äänet vastaa tehoja eli paljon melua tyhjästä.Mulla tulee taakse asti kahdella erillisellä putkella jotka tulee vasemmalta takaa vierekkäin ulos,Murisee aika miehekkäästi 2.3 litranenkin.Laittasin kyllä 2.6V6,2.8V6 tai paremminkin scorpion 2.8iV6(saatto olla 2.9 en oo varma)viimesellä sais about 165Hp,alkas jo lyyti kirjottamaan...Mut elä helvetissä ainakaak kutosesta luovu.
     
  3. pete78

    pete78 Gearhead

    Unohtu toi kulutus mainita,Osiahan saa hyvin ja jollain ihmeenkaupalla 2.3V6 vei laskujeni mukaan 9-11L sataselle aika kovalla kaasulla ajettaessa,sen verran kovalla että se reissu anto tonnin rikesakot,mut ei vieny kyllä paljoo gasoa.
     
  4. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Jep, oon kanssa samaa mieltä Peten kanssa. Moni tykkää rakentaa Fordin OHC konetta ja ottaa siitä tehoakin kohtuullisesti, mutta kyllä kutonen on aina kauniin kuulonen ja vääntä hyvin alhaaltakin. En kanssa kutoskoneestani luovu.

    Taunus on vaan ikävä siinä mielessä että siihen ei kovin helposti saa mitään isompaa V6 konetta, tai ainakaan kovin "nykyaikaista". Täällä siitä olikin jo aikaisemmin juttua ja en muista mihin päädyttiin. Taisiko olla 2.8 kaasari kone isoin/tehokkain mitä pystyi muutoskatsastamaan. Mutta niin taas kuin ennenkin täytyy muistaa etteä katsastajakin on vain ihminen ja kaikenmoista viritystä on menee väliin läpi. Kannattaa kysellä eri konttoreilta.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meinaat että menis ykköskoppanen taunus 2.8 leimaan...mahtaiskos..?
    Ohan nuo äänet ihan mukavat, ja vääntökin, mutta saishan tuossa tehoakin olla...
    Enkä ole kyllä monta tuollasta 2.6 myynnissä nähnyt, lienee hiukan harvinaisempi ku nämä muut kutoset..?
    Kaippa tohon kutoseenkin yhtälailla saa nokkaa ja kaasaria laiteltua, mut taitaa tulla aika kalliiksi..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan tuhnuksii saatu läpi leimasta jopa 302 v8:lla..miks ei sit 2,8:lla?? On myöskin liikentees noita 3.0 taunuksii jokunen...muutoksii vaan jonklun verran sinne sun tänne....voip tietysti olla ettei nykyään saa mitään läpi kun suomen säännöt on niin perseestä.joku valtion virkamies joka ei oo ikinä itse autoo koskenutkaan muuta kun rattiin päättää ettet sä saa vaihtaa omaan autoosi jotain osaa tai jotain prosentteja osista.MÄTTÄÄKÖ TÄÄLLÄ JOKU PAHASTI???? AUTOILIJAT KAPINAAN JA LM:LLE LUU KURKKUUN. EI NE MITÄÄN USKALLA TEHÄ JOS KAIKKI KAPINOI NIITÄ VASTAAN,EIPÄ OLLA LIIAN KILTTEJÄ!!!!!
     
  7. pete78

    pete78 Gearhead

    Joo tosiaankin, Pieksämäellähän oli aikoinaan Coupe tanari jossa oli 302 V8 ja muutenkin tekniikka oli otettu Mustangista,oli esitteillä myös V8 lehdessä, keltainen mustilla GT-raidoilla konepellin yli.Jos löytäisit sen numeron esim.kirjastosta ni saisit varmaan teknistä tietoa.Lehden numero ilmestyi ehkä välille 1996-1999.
     
  8. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Hmmm... Missäköhän tämä GT Tanari nykyään liikkuu? Tulipahan viime kesänä sen tapainen auto muutaman kerran vastaan täällä Porissa. Olin nopeasti kuulevinani V8 moottorin kaunnin äänen.

    Miten kys. autossa oli pakoputket toteutettu? Nopeasti taustapeiliin vilkaistesa olin näkevinäni että olisi upotettu pukenpäät hiekkapeltiin. Voi olla silti että olivat vain jotkut pakkivalotkin.
     
  9. mane

    mane 1st gear

    mulla on toi lehtijuttu kyllä jossain, eli voin skannata ja lähettää tarvitsevalle...
    tuosta taunuksesta taitaapi olla oikein omat nettisivutkin muistaakseni...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kyseisen "Boss 302" Coupe GT -72:n on rakentanut Marko Lyyra Pieksämäeltä, juttua oli V8 6/96... Porissa autolla käydään West Coast street Cupissa, tuloslistassa lukee että Lindberg Sven, Närpes...

    Porilainen keltainen Coupe-Taunus ei ole sama yksilö. Jollakin tosin kuulemma oli rakenteilla coupe 289:llä...!?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: OpaS 2001-11-28 17:45 ]</font>
     
  12. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Juups, eipä ole sama auto. Vähän eri sävyinen...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. fisu

    fisu Gearhead

    erittäin asiallinen, lisää tällaisia !
    missäs suddaa ne 100 ja 200 sarjan v8 volvot,
    niitä pitäis myös olla kiitettävän monta.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yksi hopean värinen farmarivolvo 350cid Chevyllä asustaa Sipoossa. Erittäin vakio ulkoasu tuninghirvityksiin verrattuna.
     
  16. Rockin' Reptile

    Rockin' Reptile 1st gear

    kyllä sinne kannattaa laittaa kutvonen. itellä on perseen alla 2.3 ja murisee mukavasti. tehoa ei kyllä ole ku paskaringin pyörittämiseen muttei se haittaa. luvat on ja tarkotus on hommata 302 veekasi alle että rupes löytymään sille murinalle vastinettaki. mutta kyllä se 2.3veekuutonenki katseita käännättää kaupungilla, kyllä se sen verran murisee. kannatan tuota koneen vaihtoa.
     
  17. Coupe 2.8

    Coupe 2.8 1st gear

    Ai onko sulla luvat oikein V8:lle Taunukseen?? Vai tarkotitko tuota kutosta...
     

Kerro tästä muillekin!