Fordin 440

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JyrkiA, 8.8.2024.

  1. JyrkiA

    JyrkiA 3rd gear

    Moi,
    Muutama kysymys Fordin koneesta, Kone on vm.- 79 Lincoln Town Coupen keulalla. Äänestä päätellen pakopuolelta jostain valskaa. Yleisimminhän noissa oikean puolen valurautainen pakosarja saa halkeaman. Näin saattaa olla tässäkin tapauksessa. Koska tuota valurautaista pakosarjaa ei saa varaosana eikö oiken muutenkaan, niin mitä voisi sovittaa tilalle?,Entä onko pajoja, jotka pystyy tuollaista hitsaamaan? Esim jos hitsaisi ja päälle keraaminen pinnoitus? Osa pakosarjan pulteista sen verran jännissä ja ahtaissa paikoissa, että lienee viisainta nostaa kone pois, että niihin pääsee käsiksi. Vai onko olemassa jokin helpompi tapa?

    T.

    Jyrki
     
  2. Otsikossa on jonkun sortin näppäilyvirhe. Fordilla on 400M ja 460 myllyjä. Kumpikohan se niistä on? Rockauto tuntee vain ensin mainitun.

    Oletko varma, ettei se pakosarja vuoda tiivisteestä tai on ihan vaan löysällä pultit?

    Perinteisesti nämä pakosarjahitsauskeskustelut on sellasia, joissa on kerrottu kaikki mahdolliset menetelmät mainittu migistä puikkoon erilaisine lisäainestuksineen ja naputteluineen jne. Tekijämiehet kertonee lisää.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Itse asiassa se on pelkkä 400, ilman ämmää. :cool:
     
  4. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Minulla on 1962 Lincolnin pakosarjat hitsattu aikoinaan yhden terästehtaan korjaamolla virapeli hommina ja tiivistepinta suoristettu kun jonkun jenkkifoorumin kirjoittajan mukaan jotkut Fordin koneet on tulleet ilman tiivistettä tehtaalta suorilla pinnoilla ja se joka ottaa sen ensimmäisen kerran irti ja laittaa tiivisteen väliin niin silloin tulee halkeamia kun tulee jännitystä tms kun ei ole enää suoraa pintaa vasten.Kuulostaa oudolta tai Amerikan joen höpinöiltä mutta ei ole tarkempaa tietoa/kokemusta tuosta.Voihan sen pakosarjan ottaa kannen kanssa jos ei halua koko moottoria nostaa tai sitten jotenkin sisälokarin kautta tehdä tilaa että pääsee pultteihin käsiksi.
     

Kerro tästä muillekin!