Fordin hyönteisruisku-tehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja LordMrFord, 4.5.2005.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Eli kuuluuko Fordin vanhemmanmallin ohjaustehostimen sylinterissä olla keskikohdalla sormintuntuva "pykälä", kun sitä vetää edestakaisin?

    Onko se jokin kuluma vai Dearbornin insinöörien älynväläys?

    Ja millä sen saa poijes?
     
  2. jose

    jose 1st gear

    Fordin ohjaustehostin

    Tarkoitatko tehostimen takana (siipipyörän vastakkaisella puolella) olevaa jousitoimista venttiiliä? Venttiilin mäntä takertuu kesken liikkeen?
    Vai oletko purkanut tehostimen ja kokeilet sormella sylinterin reunaa?
    Onko tehostimen merkki Eaton?
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Tarkoitan 50-60-luvun tehostimessa puhuttaessa, sitä raidetangossa kiinniolevaa hydraulisylinteriä, millä öljynpaine muuttuu liikkeeksi.

    Otin sen irti ja käsin eestaas vedettäessä tuntuu pieni pykälä keskikohdalla.

    Sama tuntuu myös ajaessa ja on aika inhoittava, mutta en tiedä johtuuko se tuosta sylinteristä vai onko se säätöyksikön vika(se mutikka raidetangon päässä).
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    En ole ainakaan omassa 67 vuoden tehostajassa huomannu mitään tuollasta.
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    No voi helevetti!
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    sylinteri

    Se on tavallinen kaksitoiminen hydraulisylinteri. Kuulostaa siltä kuin siihen olisi tullut pieni lommo.
     
  7. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Itse epäilen syöpymää tai kulumaa.
    Tuota ei kyllä korjata kovin helposti ja uusia ei tahdo saada mistään.

    Mites sopii 80-luvun piilovarmin etuapurunko 59 Voorttiin?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pistä samantin GM-piilofarkun runko ja tekniikka, niin ei surta jatkossakaan :rotfl:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä ton sylinterin sai muistaakseni Kanterista www.kanter.com kannattaa kysyä sähköpostilla.
     
  10. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Ei. En mene aidan matalimmasta kohdasta ja näin varmistan taivaspaikan tuonpuoleisessa.
    Olenhan FORD-mies.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

  12. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Kiitos vieraalle linkistä.
     

Kerro tästä muillekin!