Fordin jakajaongelmaan apua?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kuokka, 1.4.2017.

  1. kuokka

    kuokka 2nd gear

    Olen pitkään taistellut -61 ford galaxien käyntiongelmien kanssa. Mylly on 352 n.

    Tosi hämärää vikaa. Tuntuu kuin kaikki ajoituksen säädöt ois pielessä vaikka kaikki on miehissä tarkastettu moneen kertaan. Milloin pätkii kaasariin milloin pakoputkiin. Voimat kateissa jne.

    Nyt jälleen kerran koitin etsiä vikaa kun huomasin, että ennakko ei muutu kun antaa kierroksia. Tähän asti on aina muuttunut.

    Otin virranjakajan pöydälle, purin ja kas. Jakajassa olevien keskipalimppujen tapit ovat kuluneet huomattavasti.

    Tässäkö vika? Puntit taitavat satunnaisesti takerrella ja aiheuttavat käyntiongelmaa.

    Koitin katsella varaosakauppiaitten valikoimaa. Ei löytynyt punttien myyjää. Kokomaista jakajaa kyllä. Kovin on suolaista hintaa.

    Sitten ajattelin, että lyön tapin irti ja pyöräytän kulumattoman kohdan kriittiseen paikkaan. Ei ollut hyvä idea. Puntti hajosi korjauskelvottomaksi. ( Joinain päivinä pitäis jäädä sänkyyn nukkumaan.)

    Nyt on hyvät neuvot kalliit.

    Uusi jakaja tietysti...toisaalta vanha on tiukan ja hyväkuntoisen tuntuinen. Paria pientä osaa olen vailla.

    Löytyykö punttien myyjää. (V8 marketti ei antanut apua.) Mistä kannattais kysyä?

    Osia saa tarjota...
     
    Muokattu: 1.4.2017
  2. ursus2

    ursus2 Gearhead

  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Voisko tehdä itse uuden puntin?
    En tiedä minkämuotoinen puntti juuri tossa jakajassa on, mutta ne mitä olen nähnyt ei ole kummosia olleet.
     
  4. kuokka

    kuokka 2nd gear

    Puntti on aika monimutkainen. Jää minulta tekemättä. Sen piyäis varmaan olla samanpainoinen kuin vanha.

    Ei ole pahan hintainen rokauton jakaja. Kerkesin kyllä ostamaan käytetyn kotimaasta. Siitä saa ainakin varaosia.

    Aikamoinen murheenkryyni on koko auto ollut.

    Hämärää vikaa toinen toisensa perään.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muistelen yhden F-tapauksen katkasseen sen putkisokan, jolla ratas on akselissa kii. Takerti kyllä oikeella kohtaa sen verran, että saatto päivän pysyä lähes kohdallaankin. Sitten taas välillä startatessa ei mitään eloa/aivastelua/poksahtelua ja sit ykskaks taas lähti ihan kunnolla, kun jumi oikeaan kohtaan.
     

Kerro tästä muillekin!