Fordin luxusautot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 9.5.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täähän on kun subin kanssa keskustelis. Pointti mikä piti tajuta oli se, että vaikka auto oli silloin vasta 17 vuotias, oli se jo ainutlaatuinen jenkkien liikenteessä. Ainoa joka sellaisella ajoi oli joku omituinen ugriheimolainen joka leikki usa-planeettaa stetsoni päässä.

    Se olin minä.
     
    Jussi289, rb ja pantera tykkäävät tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mikä nykysin on autojen keski ikä sielläpäin?
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ei ehkä ainutlaatuinen mutta harvinainen kyllä.

    Voisi kuvittella että amerikkalaiset ajavat keskinmäärin yhtä vanhoilla autoilla kuin suomalaiset.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Noin 11 vuotta sekä Yhdysvalloissa että Suomessa.

    (nettitietoa)
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

    En varmaan ole paljoakaan väärässä kun sanon että Suomeen tilattu Ford Ranchero olisi aikoinaan ollut tavallaan luxusauto koska siinä oli näköä, kokoa, automaattivaihteisto, iso moottori, ilmastointi, hulppea kabiini ja räväkkä hintalappu.
    [​IMG]

    (Ford Ranchero vm. 1974)
     
    Muokattu: 11.5.2017
  6. Aslak

    Aslak Gearhead

    Jännä kyllä miten sinä tiiät autoista aina paremmin kuin nuo tymhät jotka niitä autoja tekee.. Pitäs olla full-size-autoja kun monet konservatiiviset niitä haluaa, pitäs olla ihan pienen pieniä autoja kun monet konservatiiviset niitä haluaa, pitäs olla takavetoisia autoja kun monet (ylläri!) konservatiiviset niitä haluaa jne.

    Mitäpäs veikkaat, oliskohan parempi pistää nuo ajatukset suoraan niille tymhille autotehtaille ja vetäistä sieltä jopa hyvät aloitebonukset (jos asiat tosiaan on kuten väität niin todennäköisesti tienaisit miljoonia näin hyvistä ideoista :D) kuin vängätä täällä pienen Suomen pienellä autofoorumilla?

    Tuuskin ne tehtaat millään tavalla jaksaa seurata nykytrendejä saati sitten tehdä tutkimuksia minkälaiset autot oikiasti myy.. :p
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead

    Väitän että pikkuautoja kuten Fiat 500 vm. 1957 tarvitaan varsinkin nyt kun ei sellaisia ole.

    Olen varma myös siitä että monet konservatiiviset miehet haluisivat ostaa full-size autoja kuten Ford Crown Victoria vm. 1991.

    Että kysyntää olisi mutta tarjontaa ei ole.
     
  8. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Onneksi on jo pihassa Ford LTD 2D HT-69 ja koneena 429-4V. On full size ainakin, tiedä miten sitten luxusasteikolla aikanaan sijoittunut. Ilmastointi löytyy, levyt edessä, turvavyötkin. Varsin himmeät mittasuhteen tollasessa nykyautoihin verraten on, pitkä, leveä, matala mutta ei sisältä kuitenkaan valtava. Takakontti kyllä on sitä. Niin ja kulutus... mutta tehoakin sitten löytyy. Saastelaitteita ei ihan vielä tuolloin tunnettu, ja korkeaoktaaninen reilummin lyijytetty superi kesti puristusta. Nämä kuoli sitten sukupuuttoon 1973 öljykriisin myötä. Aika entinen ei koskaan enää palaa...
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Uskoisin että kummankaan kaltaisia ei enää tulla valmistamaan, vanhan 500:n kokoisen nelipaikkaisen valmistuksen estää turvallisuusvaatimukset, jos kuljettajan jalat on lähestulkoon ajovalon umpioissa kiinni ei taida millään suurlujuusmateriaalleilla saada aikaan riittävän turvallista autoa.

    Mitä taas 91 Crown Viciin tulee, eiköhän autonvalmistajien markkinointiväki ole melko hyvin perillä vuoden 2017 autonostajien haluista ja tarpeista... Toisin sanoen, rungolliselle isokoriselle takavetoautolle V8-bensiinimoottorilla ei nyky-yhteiskunnassa ole enää markkinoita.
     
    Kowalski tykkää tästä.
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ford LTD oli konservatiivinen ja puhdasverinen luxusauto imho.

    [​IMG]

    (Ford LTD vm. 1969)
     
  11. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Tuskin kohta enää myydään muita kun sähköautoja kun bensa ja dieseli kielletään. Eikä siihen enää mene edes kauaa. Polttomoottori voi kokea saman kohtalon kuin mm. filmikamera ja kuvaputki. Kun parempi tekniikka on kyllin kypsää se syrjäyttää vanhan nopeasti. RIP männät ja pakoputket...
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niin, Ford on tainnut aina kilpailla samoista asiakkaista kuin Chevrolet, Plymouth ja Dodge, eli niistä jotka etsivät edullista käyttöautoa. Kyllä luksukseen profiloitui ihan eri merkit...
     
  13. mpg55

    mpg55 2nd gear

    ^^ Hyvin tutunnäköinen kiesi :) Konepellille melkein mahtuu nykyinen pikkuauto...
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead


    Varmasti insinöörellä on taitoa sen verran että pystyvät tekemään pikkuautosta turvallisen ja sisätiloiltaan isomman auton koosta huolimatta.

    Konservatiivinen muotoilu ja nykytekniikka voidaan yhdistää toisiinsa.
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ford LTD ei ollut edullinen auto.
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Fysiikkaa ei pysty muuttamaan taitavinkaan insinööri, ei 1,5m leveään autoon saa 1,8m sisäleveyttä... Eikä vanhaan Crown Viciin saa pientä ilmanvastusta, se kun on oleellinen osa polttoaineen kulutuksen pienentämistä.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei sovi nyt suomen hintoja sekoittaa usan hintoihin. Täällä maksaa aina kaikki.
     
  18. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Juuri näin, LTD oli ihan samanlainen perusauton kuorrutettu versio kuin vaikkapa Chevrolet Caprice... USA:ssa ihan perusperheen family hauler. Luksusta tarjosi Cadillac, Lincoln ja Imperial, täysin erilaisella hinnoittelulla. Ja tuohon aikaan em. merkkien autot olivat oikeasti eri autoja, ei 80-luvun badge engineering- "loistoautoja" jotka olivat käytännössä samoja autoja kuin halvemmat sisarensa.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kokovertailu.

    Ford LTD vm. 1969

    Pituus : 548.6 cm

    Leveys : 202.7 cm

    Korkeus : 139.4 cm

    Paino : 1761 kg

    Mercedes-Benz E-class vm. 2017

    Pituus : 492.3cm

    Leveys : 185.2 cm

    Korkeus : 146.8 cm

    Paino : 1680 kg
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    LTD' llä ajo neekerit
     

Kerro tästä muillekin!