fordin manuaali laatikko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja lintta81, 23.9.2006.

  1. lintta81

    lintta81 1st gear

    mistäköhän tää laatikko mahtaa olla kotoisin ???????????????
    oon koittanu googlettaa parhaani mukaan mutta en löydä tietoo.
    tossa linkki kuvaan http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... atikko.jpg

    laatikon kyljessä numerot: 13-32-065-902 ja RF-D5ZR-700G-B6
    kannessa: RF-D42R-7222-AA ja 13-32097-901

    ja laatikko on täys alumiininen
     
  2. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    Pinto tai pikkumusti 2,3 ohc:llä,luulen ma.Kun mulla on ihka samannäkönen ylenmääräisenä nurkan takana.
     
  3. janzamar

    janzamar 1st gear

    Montas vaihdetta,no 5 varmaan kun tuommoinen...
    missä kohtaa pakki? Olisko mt75 tai joku..siinä pakki tais olla oikealla
    nelosen vieressä.
     
  4. KTM

    KTM Gearhead

    Voipi olla myös 9 tai E tyyppi.
     
  5. lintta81

    lintta81 1st gear

    On 4 pykäläinen ja pakki on ykkösen vieressä niinkun yleensä euro foordeissa ja keppi ihan samanlailla kiinni kun sierrassa
    eli ei oo 9-tyyppi mikäs toi E on? Ja sopii ns.pintolohkon perään. kytkin akselilla noin 10 kpl isoja pooreja. Mahtaisko tästä saada kestävämpää lootikkoa turbo ohceen perään?
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

  7. möökjuri

    möökjuri 1st gear

    Mulla oli ainakin pintossa amerikkalaisen perheen äidin unelma välitys,kaapunnissa ei tarvinnu juurikaan vaihdella kun ykönen ja kakonen olivat hyvin hyvin piiiitkiä.Riuhontaa ja reuhontaa kyllä kesti,ei tosin tehotkaan päätä huimanneet
     
  8. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear


    Kyllä mun mielestä on just niinkun toi type 2 ! Ihan ehdottomasti lähimpänä sitä kaikin puolin, jopa kytkinkoppakin just samannäkönen ?
     
  9. lintta81

    lintta81 1st gear

    ton edellisen linkin kuvista yksikään ei oo samanlainen.. kaikkein lähinnä taitaa olla toi B&W T5 mutta mutta.. itse laatikko on aikalailla saman näkönen ja toi laatikon kansi. mut toi jatke ja kepin kiinnitys ihan erillainen (keppi tulee kolmella pultilla kiinni ja tossa T5 kuudella) ja kytkinakseli on erillainen sillä tossa on harva, noin 10 boorinen akseli ja tossa T5 on paljon enemmän booreja. Oliskohan toi joku B&W.. ainakin noitten kuvien mukaan ainakin olis kaikkeen lähimpänä. mistä mahtais löytää tietoo noista B&W laatikoista?? vois sieltä koittaa metsästää jotain tietoja
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Enpäs sitä katsonutkaan, koska se se ei ole, type2 on tuhtia valurautaa. Sellainen odottaa ostajaansa mulla tallissa. Mutta oikeassa olet siinä, että type2 näyttää enemmän tuolta ekassa linkissä olevalta kuin tuo type3. Type2:ssa on lisäksi kiinteä kytkinkoppa. Se, että kytkinkoppa näyttää samalta (tarkoittanet pulttijakoa) johtuu jostain kummallisesta virheestä Fordilla. Nuo pulttijaot ovat olleet samat iän kaiken pre-crossflow Kentistä Zeteciin, vasta äskettäin Fordilla herättiin ja Duratecin pulttijako on erilainen.

    Mutta tosiaan tuo D5ZR ja olisko se D42R kuitenkin myös D4ZR, jotka viittaisivat pikkukakkoseen. EDIT: Niin tai siis siihen, että lootan suunnittelun on maksanut Mustangi, voihan se olla vaikka mistä.
     
  11. Blazer-83

    Blazer-83 1st gear

    No jos se on eri matskua nii ei sitten. Noista kuvien vaihtoehdoista vaan muodoiltaan eniten lähellä sitä. Eikä type 2 kuvassa nää kopan saumaa...
    Tossa on kans linkki: http://www.capri.pl/garage/gearboxes

    Tuolla on aika hyvät kuvat ainakin muista toosista mut eipä mikään noistakaan oikein sovi valokuvan laatikoks. Mystinen on aski, valmistajan kun tietäs niin vois googlettaa lisää. Tuskin fordin vakiokamaa on. Muuten näyttäs ulkoisesti 80-luvun lopun valmisteelta ?
     
  12. teros292

    teros292 Gearhead

    Katseltuani 70 luvun varaosakuvia, näyttäisi kovasti 74 alkaen mustangin laatikolta 2,3 perästä. Pintossa hieman erilainen. Pitäisi olla Fordin tekele vain ja ainoastaan Mustangiin.
     

Kerro tästä muillekin!