Fordin simpukat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja LordMrFord, 7.9.2009.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Mitä eroja on 50-luvun lopun ja 60-luvun alun simpukoissa?
    Eli onko esimerkiksi '65 Mustangissa yhtä h*lvetin pitkä simpukan pystyakseli, kuin '59 Fairlanessa?
    Käykö sisuskalut keskenään?

    Tarkoitushan on tietysti saada tuosta viisysistä muutama ratin kierros pois.

    Niinjoo ja käykö hyönteispumpputehostimien venttiilikoneistot ja sylinterit keskenään, kun omat melivät suhteellisen muodottomiksi.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Kyllä ainakin 65 mussessa on yhtäpötköö koko rattiakseli.Ainakin niissä raidetankotehostimen venttiiliyksiköissä on erikokosia jenkoja jolla ne raidetankoon tulee kiinni.multa löytyy 1 ilmeisesti cougarin venttiiliyksikkö eikä se ainakaan 63 isokoriseen käy.Oli pienempi jenka.sehän vaihtu 65 isokorisissa simpukkaservoon.eikö semmosta kannattais sovittaa?
     
  3. 85840845

    85840845 Gearhead

    Eräässä Ruattalaisessa julkaisussa oli taannoin juttu 62 Galaxiesta, johon Börje oli ympänny 9000 Saabin hammastangon.
    Näytti sopivan aika kivuttomasti, pari kiinnikettä etupalkkiin ja ohjausakseli nivelellä orkkis rattiakseliin.
    Raidetangon päistä ei ollut mainintaa.
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Armon vuonna 1967 kun tuli jotain "turvajuttuja" niin silloin tuli ne katkeava akseliset simpukat + se kumilätkänivel.

    En muista oliko kaikissa siihen asti toi jäykkisakseli, ainakin 66 Fairkussa oli vie.

    Pistä hyvä mies siihen jotkut rajottimet niin pyörät ei käänny niin paljon ja lähtee muutama kierros pois. Halvin ja helpoin tapa :eek:
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Pitääpi tutkata noita Saabeja sillä silmällä.

    Saabin hammastanko ja Granadan levyjarrut eivät olisi paskempi budjettiratkaisu asiaan.
    Ainakin pirusti helpompi, kuin tuo tallin pihalla odottava T-Birdin etuakselisto.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taitaa tuolla hammastangolla tulla kääntymisongelma vastaan.
    Suomalaisella parkkipaikalla et pääse mihinkään.
     
  7. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ei sillä pääse muutenkaan, mites tuo sitä vielä pienentäis ?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ai miten? Kun spindlen pään kääntövarret on liian pitkät suhteessa hammastangon
    liikevaraan.
     

Kerro tästä muillekin!