Fordin vm.1995 5.0 HO-moottorin ecun johdotus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikkis83, 12.6.2013.

  1. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Oon tässä talven mittaan asennellut vm. 1963 Fairlaneen tuollaisen otsikon mukaisen moottorin. Nyt alkais olla homma sillä mallilla, että pitäisi saada auto käyntiinkin.

    Mutta kuinka?

    Virtaahan pitäisi ilmeisesti saada menemään eculle ja tuonne tfi-boxille, eikös niin? Sen oon jo selvitelly, että ECU:n johto nro. 1 on virta siinä 60 pin-pukelossa.

    Mutta minne muualle pitäis sitä virtaa saada? Ja mitä kautta? Eihän tässä vuosmallissa oo vielä mitään ajonestoa?

    [​IMG]

    Tuollanen johtohelvetti on kyseessä. Johdot on selvitelty, siis jokainen omaan paikkaansa, muuta en sit tiiä laisinkaan, mitä tehä?
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

  3. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Juu tuolta oon löytänyt kaiken tuohon 60 pin-pukeloon liittyvän. Sitä en vain vielä mukamas ole saanut selville, mihin liittimeen sitä virtaa akulta täytyisi antaa...
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Kato sieltä abbreviations puolelta mitä lyhenteet meinaa.Mun käsittääkseni ykköspinniin tulee jatkuva plussa.37 virtalukon kautta ja 16 maadoitus lukon kautta.
     
  5. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Joo kyllä nuin on.

    Mites sitten, kun tuolla on myös signaali vaihteistolta, että ollaan joko vapaalla tahi parkissa, että kuinka sitä huijataan? Näkyy roikalehtavan irti kaks johtoa, punaharmaata, jossa välissä jokin vastus, menee myöskin eculle, niin onko sillä merkitystä kipinän tulemiseen?
     

Kerro tästä muillekin!