FOX koppaiset Fordit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 11.1.2008.

  1. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    eikös noita pikkulohkoja saa suurennettua nykyään isolohko kokoon. ei kun valitsemaan riittävän suurta.
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    351W .... strokattuna 454:ksi... onnistuu ainakin helposti.
     
  3. arrakis

    arrakis 1st gear

    Mutta miten tuon moottorin koon todistaminen katsastuksessa? Miten onnistuu homma käytännössä?

    Esim. joku 394 cid. kone on jo liian iso?

    Entäs tuo vähäpäästöisyys? Miten muuttuvat säännökset, jos autovuosimallia '88 vs. '89 vs. '90?

    Pitääkö esim. '89 vuosimallin autossa olla katalysaattoria? Ja puhutaan nyt koko ajan autosta, joka rekisteröidään maahan ensimmäistä kertaa. Jo täällä olleilla autoilla lukee kuitenkin rekisteriotteessa, miten asia on.

    Mites on ahtamisen laita? Onhan noita ahdettuja kilvissäkin eli kai se onnistuu, jos sellaisen haluaa koneen kylkeen laittaa. :lol:
     
  4. arrakis

    arrakis 1st gear

    Haloo?!
     
  5. capri30S

    capri30S 1st gear

    Mitäs sää sami nyt oikein suunnittelet...??? :eek:
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    poisto
     
  7. välimallinkoppa

    välimallinkoppa Gearhead

    Itse en varsinaisesti ole joutunut noita setviin mutta mulla tossa -88 on muutoskatsastukseen edellinen omistaja laittanut tarvikemallin katin turbon yhteydessä paikalleen. Käsittääkseni helpottaa jollainlailla leiman saantia tuossa yhteydessä....
     
  8. Razorass

    Razorass 1st gear

    Kyllä sille fox koriselle ja pikkulohkolla tehtaalta tulleelle voi tehdä melkein mitä vain. Pikku windsorit on ihan saman näköisiä ulospäin eikä kukaan tiedä mikä kampura siellä pyörii.. Prosenttisääntöjen mukaan mennään näissäkin. Jos on tehnyt laittoman megastroukkerin niin ei ensimmäisenä kannata mainostaa sitä siellä katsastuskonttorilla.

    Ahtamisen suhteen pätee ihan samat säännöt kuin muihinkin eli 87' uudempiin pitää ahdettaessa ympätä katti ja vähäpäästöistä ahdettaessa joko VTT päästömittais tai päästöhyväksytty ahdinsarja.

    vm 88' ei katti varsinaisesti "helpota" katsastusta vaan se on PAKOLLINEN.(ahdettaessa siis)

    Budjetti ja taidot sitten sanelee mitä tekee ja liikkuuko se enää ikinä muuten kuin projektina tallista toiseen.
     
  9. arrakis

    arrakis 1st gear

    Kunhan kyselen...

    Heh, tämä oli hyvä pointti. :lol:

    Kiitos vastauksista kaikille.

    Mielellään otetaan kommenteja lisääkin.

    Oliko muuten tuossa 80-luvun lopun Saleeneissa ahdin "tehtaalta" tullessa? Vai miten se oli ylipäätään, että osassa oli ja osassa ei, mutta muita vermeitä/varusteita oli extrasti vrt. Lx ja GT?
     
  10. arrakis

    arrakis 1st gear

    Nyt on jo varmaan selvillä, mitä suunnittelin. :wink:

    Tuli siis hankittua eka Mustang pilttuuseen. California -löytö tämä '88 GT.
     
  11. capri30S

    capri30S 1st gear

    Saakelin ketku, kuinka saitkin pidettyä salassa :lol: Hieno oli peli kyllä, ei varmaan ollut ihan halpa.
     
  12. arrakis

    arrakis 1st gear

    No se kivaa yllättää ihmisiä ja nähdä ilmeet ekaa kertaa. :lol:

    Niin, kaikesta kivasta joutuu aina vähän maksamaan... :wink:

    Tässä yksi kuva ko. autosta:

    http://blackbird90sc.pictures.fi/kuvat/ ... 106085.JPG
     
  13. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Onko ´80 Mustangin tehostettu raidetanko TRW vai Ford tyyppinen? Jotkut tarjoavat yhtä toiset molempia vaihtoehtoja. Moottori on 200 ci.
     
  14. simmi

    simmi 1st gear

    Vieläkös noita kuvia on tallessa koneella? auto majailee nykysin tääl Lappeenrannassa ja ois kiva nähdä millasessa kuosissa suomeen tullut, myös noi kesän 2008 kuvat kiinnostais jos jollain sattuu olemaan, tähän jatkoksi tai mailiin

    hyvatsatsit@gmail.com
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Miksiköhän näitä nyt haetaan Kaliforniaa myöten? Ei sillä, että mulla olisi mitenkään myytävänä just '89 GT...
     
  16. arrakis II

    arrakis II 3rd gear

    Omat kriteerit olivat ainakin niin korkealla, että eipä Suomesta olisi löytynyt ehdokkaita.
     
  17. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Oliko tää ko. auto pirkkahallin parkkiksella sunnuntaina? Jos oli, niin taisin sitten nähdä juurikin tuon Mustangin siellä. Ja kuvistakin voi jo päätellä, että ei Suomesta tommosta saa. Komia peli!
     
  18. arrakis II

    arrakis II 3rd gear

    Kyllä graffitinharmaa oli molempina päivinä siinä heti keulapaikalla harrasteparkissa. Ite olin päivystämässä Mustang -kerhon osastolla.

    Kiitoksia vaan kehuista. 8)
     
  19. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Oli se sitten sama. Veljen kanssa se nähtiin ja sanoin veljellekin heti sen nähtyäni, että tää on muuten tullu ihan varmaan jenkeistä. Tosin, pystyhän sen rekkaristakin päätteleen ;)
     
  20. arrakis II

    arrakis II 3rd gear

    Suomesta on aika turha yrittää etsiä kokonaan tekniikan osalta rakennettuja kettuja, ja vielä niin, että olisivat ruosteettomia.

    Oman auton rakennus täällä olisi maksanut....hmmmm....paljon!
     

Kerro tästä muillekin!