Freonia tai vastaavaa turusta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Jza, 26.5.2003.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onko tiedossa hyvää autoilmastointiasiantuntijaa/asentajaa turun seudulla.

    Olen liikkeitä soitellut läpi (freonit pihalla, pitäisi katsoa mistä vuotaa, korjata ja täyttää). Joka liikkeestä vaan tulee eri vastaus.

    Yksi haluaa pistää sinne R-134a:ta, toinen sanoo ettei sitä missään nimessä vanhaan järjestelmään...Kolmas ehdottaa jotain mitälie.

    Eli: Mitä tavaraa tuollaiseen -87 malliseen uskaltaa pistää ja Mikä mahtaisi olla mahdollinen vuotopaikka?

    Täällä varmaan on käytännön kokemuksia monella pidemmältä ajalta.

    Eräs asentaja kehotti etsimään, näkyykö öljyä kennon kulmissa..Ei näkynyt. Tulisiko kompuran stefoista (ja onko niiden vaihto isokin homma)?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jza 2003-05-26 19:36 ]</font>
     
  2. makke

    makke 1st gear

    Lukaseppa mitä olen täällä aikaisemmin kirjoittanut ja kysy sitten lisää jos asia ei valkene.
    Löytyy sekä Sähkölaitteet ja Lisälaitteet ja -varusteet otsikoiden alta.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jep. Luettu on ja itse en viitsi syystä lähteä hommaa tekemään.

    Nyt olisikin sitten enää se ongelma löytää tästä läheltä pätevä ja sopuhintainen firma.

    Sun kannattas Makke varmaan harkita sitä putiikin perustamista.

    (Tai voihan noita hommia tietenkin tehdä "kavereille" "ilmaisiksikin" :smile:

    Äijällä on aika hyvä maine näköjään täällä palstalla, ja turun seudulla ei kilpailuakaan taida liiemmin olla (varsinkaan, kun puskaradio on se paras mainos).
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    No, minä kysyin US-Partsista, että ketä kiinnostaa ilmastoinnin huolto ja korjaus, sain vastaukseksi Turun Autosähkö ja Autosähkö Kaarilahti.

    Turun Autosähköön menin autoa näyttämään ja siellä se homma tehtiin.

    Halpaa se ei ehkä jonkun mielestä ollut, mutta näissä ilmastointilaitehommissa ei hyvää ja halpaa ole nähty.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    jahash, kiitoksia kommenteista. Pitää sitten varmaan kysäistä jommastakummasta.

    Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, niin eipä tuo hinta niin sentin päälle ole :smile:
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Hiukan olen kummissani.
    Turun Autosähköä on asiakkaat haukkuneet pitkin matkaa vuosien saatossa.
    Kaarilahdelle opetin hommat aikoinaan, mutta luulin etteivät tee enää.
    US-Partsin kanssa tein yhteistyötä.
    Mutta miksi ei ole mainittu Autoairia? Onko pojat siellä kusseet hommat kun ei enää suositella?
    Mä olin laittamassa Autoairin aikoinaan alulle. Olen kyllä kuullut, että homnmat ei siellä enää toimi, mutta onko noin pahasti asiat että edes enää suositella? Olen kyllä puskaradiosta kuullut, että Autoairissa takuut oli ongelma jossain vaiheessa, sillä vanhat asiakkat kääntyivät mun puoleen kun olivat käärmeissään nykykäytänöstä.
    Onko siis Turun ilmastointifirmat pahasti kortilla?
    Edelleenkin olen funtsannut oman firman perustamista nyt kun tuo kilpailukieltokin on jo vanhentunut. Onko tarvetta? Siis uskaltaako sijoittaa laitteisiinn ison summasn rahaa ja alkaa tekemään noita hommia kuten ne oikein kuuluu tehdä? Siis löytyykö asiakkaita Turun nurkista?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    En tiedä turun tilanteesta, mutta täällä hesassa tuntuu ainakin yhdellä jos toisellakin olevan jotain häikkää ilmastoinnissa
     
  8. Jacce

    Jacce 1st gear

    Soita 040-7329089 niin katsotaan onko asialle mitään tehtävissä ja sovitaan tarkemmin.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eiköhän niitä löydy. Huomaahan tuon puutteen tästäkin threadista, kun ei oikein vastausta meinaa tulla... Kyllä yhdelle pätevälle kaverille varmasti on kysyntää!

    Puskaradion avulla saattaa tulla kauempaakin asiakkaita.
     
  10. jiiz

    jiiz Gearhead

    Mites kävi Jza, löytyikö Turusta kunnollinen putiikki?
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Makke, mainitsit seuraavaa:

    "Turun Autosähköä on asiakkaat haukkuneet pitkin matkaa vuosien saatossa."

    Mistäköhän syystä? Onko ollut hinnoitteluteknistä napinaa vai ihan suoranaista teknistä osaamattomuutta?

    Perusta vaan se firma, täältä saat heti yhden asiakkaan, joka ei ammattilaisten tekeleistä valita ja maksaa mitä sovitaan.
     
  12. jiiz

    jiiz Gearhead

    Noo, hinta -arvioissa vs. loppuhinta tuntuu olevan heittoa. Lohkölämppärin asennushinta puhelimessa n. 180 € ja loppulasku 298€. Meinas itteltä palaa kannentiiviste, mutta minkäs teet kun eka arvio oli puhelimessa annettu.
     

Kerro tästä muillekin!