Front runnerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja VesaR, 3.9.2007.

  1. VesaR

    VesaR 1st gear

    Onko kellään omakohtaista testausfaktaa onko noista hoikista etupyöristä varttimailin neppailussa todellista hyötyä ET tai loppunopeusmielessä?

    Siis vaikka tuollaisessa 11 sekunnin autossa.

    :eek:
     
  2. tha022

    tha022 Gearhead

    Luulis että painon siirtoon on hyvä ryhtisillä front runnereilla parempi etu kuin ihan läjäs olevilta radiali kumeilta.
    Näin ihan ite asian tuumasin. :rotfl:

    Olisin kans kiinnostunut faktoista
     
  3. Fireball

    Fireball Gearhead

    Miksi niitä valmistettaisiin ja käytettäisiin ellei olisi?

    Tuskin isompaa merkitystä ET ja kmh mielessä, mutta ne on tehty kantavuus, nopeudet, vierintävastus ja koot mielessä pitäen tohon käyttöön. Eli pitkälle pärjää ilmankin mutta jossakin kohdin vaihtoehdot sitten loppuu katukumipuolelta, ei kuitenkaan vielä 11 sekunnissa.
     
  4. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kyllä itellä ainakin '79 Olds Delta 88:ssa ohjaus keveni huomattavasti, kun vaihtoi BFGoodrich 205/70R15:set M/T:n 29x4,5-15:siin. Ja kyllähän painoakin putoaa aikas kivasti etenkin peltivanteista kisa-alumiiniin vaihdettaessa. Vaikka itellä on 13,733 s ja 167,89 km/h PROstreeteri.
     
  5. Hate

    Hate 3rd gear

    Tarkottaako toi PROstreet tässä tapauksessa et se oli ennen kisauraa
    taksina? :rotfl:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eiks noista ProStreeteistä enemmistö oo vanhoja takseja :rotfl:
    Vähän on aavisteluja että tääkin vanha Suomi-auto olis aloittanut hommat niissä puuhissa ennenkuin joku on joskus hukannut siitä kaks ovea ja me sit puuhasteltiin siitä viime talvena tollanen ProStreetin tapainen:
    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... 07-588.jpg :poff:
    Tossakaan ei oo vielä front runnereita vaan 195 misukat edessä, tiedä pitäiskö sit jossain vaiheessa hommata kisavirallisemmat renkaat eteenkin. Tosin on noi nykyset 195/60 kumitkin sentään varustettu 240 km/h nopeusluokituksilla :wink:
     
  7. VesaR

    VesaR 1st gear

    Jenkkifoorumilta kyselin samaa ja sen jutustelun lopputulos on että se perustuu oikeastaan lähinnä vain painon pudotukseen se hyöty.

    Siellä oli 40kg lähtenyt uudemmasta Vetestä painoa kun etu ja taka vanteet ja renkaat laitettiin kevyisiin kisaversioihin ja ET parani tasan 0.1s eli 1500kg autolla aika tarkaan tehopainosuhteen parannusta vastaava muutos.
     

Kerro tästä muillekin!