Fuel pump controller

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CCZ28, 6.12.2018.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 3.4.2024
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Nopean vilkaisun perusteella tolla msd kontrollerilla saa nostettua jännitettä pumpulle esim. ahtojen mukaan, ei laskettua. Siihen tarkoitukseen löytyy ainakin aeromotivelta oma boksi
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  3. El 60

    El 60 Gearhead

    Ilman controlleria pärjäilty kaasaripaineilla.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Joo tolla saa pudotettua jännitettä. tossa on vissiin vain joku "puoliteho" ja "täysteho" ei muita säätöjä.

    Kyllähän ilmankin pärjää. Tommosen ison pumpun kanssa saattaa käydä että polttoaine lämpiää liikaa ja alkaa aiheuttaa kaiken maailman käyntiongelmia kun bensa kiehuu (jopa tankissa) Myös pumpun pitämä mekkala pienenee normiajossa. Todennäköisesti myös kestoikä.

    Muistaakseni oon jostain lukenu että jos ajelee yli puoli tuntia kerrallaan niin aeromotive suosittelee tota kontrolleria käytettäväksi. Tuskin ongelmia tulee paitsi helteillä.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Tohon tulee siis kierroslukutieto jonka mukaan alakierroksilla pudottaa pumpun jännitettä, tai siis käyttää PWM säätöä....
     
  6. shr1

    shr1 Gearhead

    Mulla muutaman kesän ollu käytössä tuo Aeromotiven controlleri. Tänään viimeksi pumpun tehokkaammaksi vaihdon yhteydessä kokeilin, että pelaa. Siihen voi laittaa ohituksen katkaisijalla, niin saa "full-modin" halutessaan jatkuvana päälle, vaikka radalle tms., jos katsoo tarpeelliseksi. Taisin asettaa täyden jännitteen kierrosrajaksi 35oorpm, ni pyörii verkkaisesti retkeilyajossa. Pumpun ääni ainakin muuttuu radikaalisti hiljaisemmaksi alemmalla jännitteellä, josta maallikkona ite päättelen pumputtimen kestävän pidempään...
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuten laitteen nimikin jo sanoo, tuo MSD 2351 on BOOSTER, ei Controller...booster:lla nostetaan jännitettä ja lisätään sitä kautta pumpun tehoa.
    Tuo MSD ohjaa ahtopaineen mukaan jännitettä, mutta booster ilman ahtopainettakin toimia.

    Hyvä ja halpa booster on ottaa virrat b-pumpulle suoraan laturin perästä.

    Controller:lla taas ohjataan pumpun toimintaa pudottamalla jännitettä silloin kun käytössä on "ylitehokas" pumppu...normi ajossa kun tarvitaan vähemmän tehoa ja polttoainetta, on turhaa rasittaa pumppua, koska pumppu itse ja polttoaine lämpiää...näin ainakin teoriassa.

    Tuon Aeromotive:n pumpun kanssa tulisi käyttää tuota Controller:a

    https://www.summitracing.com/int/parts/aei-16306

     
  8. El 60

    El 60 Gearhead

    Ruutassa taitaa olla 7-8 kertanen paine jo tyhjiksellä vs kaasari ? varmaan vaikuttaa asiaan?
     
  9. Mosse

    Mosse Gearhead

    Ruisku / Kaasari paine ei vaikuta pumppuun. pumppu ei "näe" tätä painetta, vaan painaa paineen säädintä vastaan. Merkkaavaa on polttoaineen kulutus. EDIT: Tai eihän se noin mee, jos kaasarilla on paluu linja, eli paineen säädin vuotaa kaiken paineen yli 5-7psi takaisin tankkiin. Tässä pumpun tuotto vaan lisääntyy, mutta riippuu varmaan pumpun mallista, rasittuuko se vähemmän vai enemmän, jos paine 40 psi / 7 psi?


    Ajattelin hommata tuollaisen, ja säätää kierrokset n. 3500, ja bypass WOT kytkimellä, koska sellainen sattuu olemaan...

    Onko tällaisesta järjestelystö kokemuksia? Pumppuna A1000, maks tehot 700, ja normi ajossa tietty kulutus jotain 15l luokkaa matkaajossa.
     
    Muokattu: 7.12.2018
  10. shr1

    shr1 Gearhead

    Siltä tuo vaikuttaa. En oo omassani tohon ruuviin koskenu...
     
  11. El 60

    El 60 Gearhead

    A1000 tuotto laskee ku lehmänhäntä paineen noustessa.. bensalla luvataan 1500 NA ja 1200 boosted ja E85 450hp vähemmän.
     
    Muokattu: 22.2.2019
  12. shr1

    shr1 Gearhead

    Efi tais olla 1000 boosted, vai muistanko ihan hutiin? Riittääkö sinne asti, siitäkin on kahdenlaista mielipidettä. Ite en viittiny yrittää, vaihdoin suosiolla Eliminator pumpun. Jaa mutta tässä olikin kaasarista kyse...
     
    Muokattu: 22.2.2019

Kerro tästä muillekin!