Fuselage Mopars ('69-'73 fullsizes)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Tomaso, 26.6.2005.

  1. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Ei mullakaan loppujenlopuksi releessä ollu vika vaan kyrvähtäny lasisulake.
    Oli lanka poikki kannastaan ja sitä ei heti huomannu. Se summeri käy hermoon..voiko sen huoletta heivata?

    Olettasin ettei hirveitä eroja ole mutta viisaammat tietää.
     
  2. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Eiköhän yorkerissa ja newportissa ole vilkut ja hätävilkut samaan laihin, vakiovarusteita...

    Itse heivasin 72 monacosta aikoinaan sen summerin, joka varoittaa virta-avaimen olevan lukossa kun ovi avataan, se oli ärseestä. Valosummerin jätin, sen verran vähän kiusaa hälyäänestä verrattuna tyhjään akkuun aamulla. :rotfl:
     
  3. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    ONKO MITÄÄN KÄRYÄ ESIM. REKISTERI NUMEROSTA !!!
     
  4. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  6. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Sivistäkää mua, mikä hitokseen mylly on 440 heimi??? :eek:
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eiköhan myyjä tarkoita "tavallista Hemiä". Hemi oli kuvissa tuossa 300:ssa. Nuo Hurstit tulivat kaikki 440 wedgellä tehtaalta.
     
  8. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Niinhän ne tuli, ja käsittääkseni lattiashifterillä... Eli onkohan "tavallinen" 300 joka on kloonattu lähemmäs hurstia?
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead


    Hemiä ei saanut ollenkaan C-koppaan. Eli pientä fiksiä kysessä. Se onko tuo laitos orkkis HURST selvinnee vain VINin perusteella.
     
  10. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Oot oikeassa että yhtään hemi c-bodyä ei tehty, mutta ilmeisesti se oli dealerin optiona ainakin vuonna -70, mikäli sen ikäisen Furyn uutena ostanutta canadalaista herrasmiestä on uskominen...

    Päätyi kuitenkin ottamaan 440 cidin, koska hemiin olis annettu vain vuoden takuu.

    Heppu kirjottelee cbodydrydockissa nimimerkillä Fury440.
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    440 seen on saanut hemin kannet jollain muutossarjalla
     
  12. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eikun jälkituotantona tehtiin isolohkoihin sopivia Hemikansia vielä 90-luvun alussa ennen kuin uustuotantoiset hemilohkot tuli markkinoille. Stage V ei ole enään tehnyt B-RB Hemikonversiokansia ainakaan 10 vuoteen. Noissa B-RB Hemi kansissa on ihan omat aidoista Hemeistä poikkeavat keinuvippasysteeminsä ja ulkoisia öljynkiertosysteemejä yms.

    Kas, valmistajan nettisivulta löytyy vieläkin, mutta tosiaan eivät niitä enään valmista.

    http://www.stagev.com/pages/hcheads.html

    Noita kansia on muutamia Suomessakin, mm. American Car Show:ssakin olleessa Chargerissa.
     
  13. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mulla tuli ekana mieleen kun tuon Hurst-kloonin? konehuoneen kuvaa kattelin, että olis vaan lohkon päälle sovitettu hemikannet... Oon joskus ollut kuulevinani näistä, mutta kun en ollut asiasta varma, niin päätinpä olla nolaamatta itteäni enempää vaikka nimimerkkikin on Mokaman. :poff:

    Kiitos Tomaso, hyvä linkki.

    Lopetettiinkohan näiden valmistus nimenomaan uushemien takia?

    Olis tuollaset kannet komiat omankin 440:n päällä... :lol:
     
  14. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Mulla on tiedossa kaveri joka meinaa sovittaa rauta hemin kannet
    413 mottiin.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Aidot käytetyt 426 Hemilohkot oli 80-luvulla älyttömän kalliita. Niinpä Stage V Engineering suunnitteli ja alkoi valmistaa Hemikansia jotka sopivat B/RB lohkoihin, koska niitä oli runsaasti tarjolla puoli-ilmaiseksi. Kansisatsi kokonaisuudessaan ei ollut halpa ja kun uustuotantoiset Hemien lohkot tuli markkinoille 1993, niin konversiokansien markkinat kuivui kasaan. Stage V Engineering toikin sitten markkinoille katuhemiin sopivat kannet, joita vielä nykyäänkiin pidetään markkinoiden parhaimpina. Varmaan konversiokansien kanssa hankituista kokemuksista oli apua Hemin kansia suunnitellessa.

    Venttiilikoneiston geometria ja öljynkierto lienee olleet ne suurimmat haasteet saada Hemin kannet sopimaan wedgeen. Kannenpulttejakin eri määrä ja eri kohdissa. Lohkoakin pitää muokata mm. hioa tilaa tönäreille ja tehdä kierteitä. Lisäksi joutuu peltisarjat tekemään koska Hemin peltisarjat ei sovi kun ottaa B/RB moottorinkorvakkeisiin kiinni.


    Itse asiassa Car Craft lehden jutun mukaan olisi ollut vielä 2008 saatavilla konversiohemikansia
    http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccr ... -for-less/
     
  16. cuda69

    cuda69 Gearhead

    onkos kukaan paininut C-bodyn lämmityslaitteen kanssa?mun furyssä ei toimi mikään,nyt lakkas jo puhallinkin pyörimästä.siinähän on kaikenmaailman alipaineletkuja ja kelloja.onko joku nikkaroinut jonku toisen auton systeemejä?kennohan tuossa on tosi iso ja suunnittelin,et jos riipis kaiken muun pois ja tekin kotelon ja ilmaputket tuulilasille ja jalkatilaan itse,ni vois ehkä toimiakin?
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sulla lienee automaattinen ilmastointi? Siinähän on letkua ja putkea enemmän kuin laki sallii...
    Tehtaan manuaalissa on kyllä aika hyvät ohjeet vikojen hakuun.

    Nämä perinteiset liitokset, sulakkeet ja moottorin olet jo varmaan tsekaanut?
     
  18. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    73 newport ja 400 kone.
    Pitäis moottorin kannattimet vaihtaa mutta kovin tuntuu ahtaalta. Pikkasen otin jo tuntumaa mutta en saanu ku kädet verille.
    Onko tuohon jotaki jippoa vai täytyykö purkaa puoli autoa?
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Sulla lienee automaattinen ilmastointi? Siinähän on letkua ja putkea enemmän kuin laki sallii...
    Tehtaan manuaalissa on kyllä aika hyvät ohjeet vikojen hakuun.

    Nämä perinteiset liitokset, sulakkeet ja moottorin olet jo varmaan tsekaanut?[/qu


    ilmastoinnin kompura ym puuttuu mut muuten kaikki kojetaulun alla on paikollaan,en oo jaksanu tutkia,ku puhallin pelasi vielä keväällä,mut nytsitte teki stopin,sulakkeet ehyet
     
  20. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Samaa ite yrittänyt ehkä 10 vuotta sitten samanikäisen Monacon isolohkon kanssa ja saanut kans kädet verille... Mutta mua näppäräsormisempi (huomattavasti) kaveri onnistui kuskin puolin kannattimen vaihtamaan. Toista ei tarvinnu ku oli ehjä.

    Ei tarvinnu purkaa mitään muistaakseni, tunkilla nostaa öljypohjasta minkä järkevästi pystyy ja työkalun olis parein olla aika hyvä, siellä kun ei paljo mahdu vääntämään.

    Mutta niinku sanottu, tuosta on jo vuosia enkä ite köppäkourillani saanu vaihtoa tehtyä, niin en osaa neuvoa tarkemmin. :oops:
     

Kerro tästä muillekin!