Fuselage Mopars ('69-'73 fullsizes)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Tomaso, 26.6.2005.

  1. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Ihan hyvä tietää että olin sentään suunnilleen oikeilla jäljillä.
    Joo ja tilaa ei tosissaan ole...kattelin vaan että riittäiskö jos avais kannattimen pultin pelkästää ja jättäis lohkoon tulevan laipan pultit paikalleen...tuosta tarinasta varmaan tolkkua saa mutta menkööt.
    Tänään pitäis jumpata,saas nähdä..
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    1968 Polara / Monaco FSM tarjoaa seuraavia vikoja auto-temp järjestelmään:
    - puhaltimen moottorin vialliset johdot
    - rikkinäinen moottori
    - alipaineella toimivassa päälle / pois (on-off) kytkimessä vuoto
    - alipaine vuoto slave circuitissa (miksiköhän tuota nyt suomentaisi?)
    - vastus palanut.

    Olisikos näistä apuja..
     
  3. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Olipahan revasta koko touhu. Sen verran piti purkaa että flektin tunneli irti ja ilmeisesti olis pitäny huomioida vaihteiston vivustoa koska oli saanu kipeää(täyty tosissaan vääntää peeltä deelle).

    Tuntuu vaan että koko hoito olis tehty silleen että ei tarvi kannakkeita vaihtaa ellei ota konetta irti. Meinaan jäi pari pulttia laittamatta takas koska niitä ei yksinkertaisesti ollut mahdollista saada paikalleen :oops:

    Nyt tiedän...
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    //\\
    Jaahas tästä täytyy oppia. Mulla Polarassa orkkis moottorin kiinnikekumit ja toisessa muutama pieni repeämä. Täytyy vaihtaa uusiin nyt kun kone palasina.
    Mitäs kumia tuli tilalle?
    Peruskamaa partsilta vai jotain Schumacherin Poly-Loc tuotetta?
     
  5. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

  6. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei oo omiin C-koppasiin tarvinnu kumeja vielä vaihtaa,mutta oisko kuskin puoli helpompi jos irrottaa öljypumpun pois eestä,sehän on helppo ottaa pois?
     
  7. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    ...ja hantinpuolelta pensapumppu,mutta taitas (ainakin omassa autossa )helpottaa eniten jos ottas pakosarjat pois.

    Kai tähän nyt on prkl jollaki ihan faktaaki vai täytyykö heittää etusivulle.
     
  8. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Ennen kuin puratte puoli autoa, mitatkaa vielä lämppärin/ilmastoinnin sulakkeet. Itselle sattui taannoin, että kojelaudan alla lämppärin johdossa oleva sulake oli aivan ehjän näköinen. Ei tullut mitattua, kulkeeko virta ja purin puoli kojetaulua etsiessäni pääsyä katkaisijalle. Sulakkeen pääty oli irronnut langasta, mikä sitten selvisi monen ähellyksen jälkeen. Eli aina kannattaa mitata ehjänkin näköiset sulakkeet. :)
     
  9. A.K

    A.K Gearhead

    Oiskohan kellään -69 Furyyn etulokaria apukuskin puolelle,70-71 saattais käydä?
     
  10. 02tii

    02tii Gearhead

    Moro,
    69 Chrysler 300:sen kolminopeus / variable speed pyyhkijänmootori lopetti toimintansa. Olisiko vihjeitä mistä uusi tai missä korjauttaa?

    Onkohan 1972 -> mootoreissa muita kuin ulkonäkö eroavaisuuksia,
    niitä kun näkyy olevan paremmin tarjolla.

    Toinen hakusessa oleva artikkelia on rättikaton peite.
    Alkuperäinen peite kiinittyy koristelistan uraan ja nimenomaan
    sellainen olisi hakusessa. Nuo venemalliset nepparikiinikkeet
    kun ei oikeen houkuttele.

    Vihjeitä / tarjouksia otetaan kiitollisuudella vastaan.
    -petri-
     
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    69 - 73 3 speed / variable moottoriin myydään sitä isoa muoviratasta samalla varaosanumerolla joten luulisin että - 72 3 sp / var moottori käy sinulle. - 72 taitaa vaan töpselimalli muuttua eli joudut johtotöihin. kannattaa kyllä ensiksi tutkia se original moottori ne nimittäin tilttaavat joskus melko mitättömistä / helposti korjattavista syistä.
     
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mulla saattas olla yks ylimääräinen parade boot, mutta en oo ihan varma käykö se kolmesatkuun kun ollut alunperin 69 avofuryssä. Kattohan näissä on sama, mutta lasketun rätin päälle tuleva bootti voi olla eri???
     
  13. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    noita rätin suojuksia saa uutena tilattua, mutta tulee niillä veneen neppareilla. En ainakaan kohtuullisella etsimisellä löytänyt noita hakasia oikein mistään. Jos vanhat hakaset tallella, niin saa ommeltua tuon uuden rätinsuojuksen saumaan, mutta siinä on aika kova homma. Onneksi mun sisko on aika näppärä noissa ompeluhommissa ja se tekee mulle parhaillaan kyseistä operaatiota. Laita yv:tä, jos kiinnostaa ko. homma, niin voin kysyä siskolta, josko olis halukas tekemään...
     
  14. 02tii

    02tii Gearhead

    [/quote]
    noita rätin suojuksia saa uutena tilattua, mutta tulee niillä veneen neppareilla. En ainakaan kohtuullisella etsimisellä löytänyt noita hakasia oikein mistään. Jos vanhat hakaset tallella, niin saa ommeltua tuon uuden rätinsuojuksen saumaan, mutta siinä on aika kova homma. Onneksi mun sisko on aika näppärä noissa ompeluhommissa ja se tekee mulle parhaillaan kyseistä operaatiota. Laita yv:tä, jos kiinnostaa ko. homma, niin voin kysyä siskolta, josko olis halukas tekemään...[/quote]

    Kiitos tarjouksesta, mutta alkuperäisestä suoruksesta ei ole mitään tietoa, joten ei ole niitä tarpeellisia klipsejäkään.

    Käsittääkseni tuo Furyn rätinsuojus on erimallinen, mutta jos muuta ei löydy niin onhan se vaihtoehto josta saisi edes nuo klipsit...

    Mietitään ja jatketaan internetin pöyhintää.
     
  15. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

  16. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    ^^Pukkaa yyveellä jos alkaa näyttää siltä että ei järkihintaan löydy mistään klipsejä...
     
  17. 02tii

    02tii Gearhead

    Moro,

    Googlesta olen metsästänyt noita muoviklipsejä ja tuli tälläinen
    sivu vastaan:
    http://www.profitautointeriors.com/prod ... 00017.html

    Mainostavat että heidän suojassa on noi orggistyyliset muoviklipsit,
    hieman hintavampi tuo on kuin yleisimmät tarjolla olevat, mutta olisiko siis laadukkaampikin?
    Onko kellään kokemusta ko. firmasta, itselle oli täysin uusi tuttavuus. Kaiken kaikkiaan aikas kattava valikoima näkyy olevan.

    -petri-
     
  18. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    toi on varmaan ihan hyvä jos tosiaan tulee noilla muoviklipseillä. Tuossa oleellinen sana on tuo OR eli voi tulkita niinkin, että tulee jommalla kummalla eli kannattaa etukäteen varmistaa kummalla kiinnikkeellä tulee.
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuossa olisi "päällikön" auto. Olisi vinkeää katsastaa etupenkki käännettynä selkä menosuuntaan. :rotfl:

    http://reading.craigslist.org/cto/4845840288.html

    Jos olisi sitä yhtä riittävästi niin uusi projekti alkaisi heti. Mutta normaali tilanne ja jatketaan Polaran kanssa.
     
  20. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Muistan joskus nähneeni Marlboro Classics vaatemerkin kataloogin, jossa farkkujen mainoskuvissa esiintyi Chrysler 300 avo... 69 tai 70 vuosimallia. Sattuisiko joltain keräilijältä löytymään kyseinen kuvasto? Olisin kiinnostunut joko skannattuna tai sitten ihan paperiversiosta.

    Yv tai jsonkamo@gmail.com.
     

Kerro tästä muillekin!