Future is now old man.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Fuselage, 31.7.2024.

1. TopyCa

TopyCa Gearhead

Tuo on totta! Esim Microsoft on hyvä esimerkki. Tutustuin kahteen alkuperäiseen kehittäjä kaveriin WA osavaltiossa, ajoivat rallia siellä miljardöörinä, ja he kertoivat eri jutun kuin on Wikipediassa ym ym
    He keksivät kaiken autotallissa ja Bill Gates osti yhden kerrallaan pois ja kokosi kaiken toimivaksi ja osasi saada investoijat mukaan valtavilla panoksilla.

Bill ei ollut keksijä eikä kehittäjä mutta kaupallinen nero.

Kaikki tulivat miljardööreiksi (Dollar billionaires) mutta Gates moninkertaiseksi.

2. TopyCa

TopyCa Gearhead

Huono suunta....

Sulla kun on ollut monta parasta Johtotähti mallia onko ollut "Paavin" 600'sta?

Jos ei, asunto myyntiin ja etsimään 600sta!

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/600/13541395

Aloita tuosta, jos on OK osta.
    Jos ei etsi Japanista! Siellä on vähän ajettuja ja hyvin pidettyjä.

Jos löydät KAKSI hyvää ja edullisen rahdin, voin tulla kimppaan...
    Tein aikoinani Ruotsissa pientä remppaa yhteen uuden karheaan myrkyn vihreään (ainut vika siinä...) ja ihastuin ja päätin "vielä joskus " hommaan samanlaisen.
    Kavin katsomassa Bob Dylan'in mutsin purettua autoa Jenkeissä mutta oli liian suuri projekti ja paljon puuttuvia osia. ja hinta suolainen "Dylan" nimen vuoksi. Meni kuulemma Venäjälle.
    Toinen josta hieroin kaupaa paljastui läpi mädäksi. Oli yksi "kymmenistä" Hong Kong'in Peninsula luxus hotellin limoja, uitettu sieltä Kaliforniaan.

karra tykkää tästä.
  3. Pikku-Kalle

Pikku-Kalle Gearhead

Jos ottaa vielä huomioon Autismikirjon Diagnoosin (nykytermi) omaavat kokonaisuudessaan niin siellä on paljon (suurin osa?) ihmisiä jotka eivät ole työelämässä noiden sosiaalisten hankaluuksien, aistiherkkyyksien, masennuksen ynnä muiden takian.

Rambo puhui ite työelämässä olevissa ihmisistä (Kansainvälisten tutkimusten mukaan heistä vain noin 30 prosenttia on työelämässä ((Office for National Statistics: Outcomes for disabled people in the UK 2021; Bury et al 2024)).) jollon voisin uskoa että siellä on enemmän sitä älykästä porukkaa, ja jotka myös todnäk pystyvät sietämään myös niitä "tavallisia" ihmisiä ja aistiherkkyyksien kanssa taistelua aika hyvin. IMO siinä alkaa olla jo suht pieni porukka.

Rambolle kans peukku tuosta toimintatavasta, tuommosen kanssa todennäkösesti pärjäis oikein hyvin.

4. bathory

bathory Gearhead

Noi mainitut kämpät voivat sijaita väärässä paikassa ja tällöin eivät ole vakuuksia vaan isohkot pääoman menetykset.

5. karra

karra Double Gearhead

Kyllä, Lappeenrantahan on jollain mittarilla kuihtuva paikka mutta tänne on tullut pari tuhatta opiskelijaa lisää lyhyessä ajassa. Kaikki kämpät, ja omat talotkin on alle kolme km säteellä LUT yliopistosta ja sijoitusasunnot muutama sata metriä Saimaan rannasta, talot noin kilometrin samasta vesistöstä. Luotan näihin kun pässi sarviini.

6. karra

karra Double Gearhead

Eipä ole ei. Silloin kun miulla oli sekä 300 SEL 6.3 että 450 SEL 6.9 niin jokuhan tuumasi että se kolmaskin pitäisi hankkia kokoelmaan. Noh se on oikeasti hankala auto ylläpitää, tai siis suomeksi kallis.

fmila ja TopyCa tykkäävät tästä.
  7. Rambo John J

Rambo John J 1st gear Bannattu

Kommarit lakkoilee: hs.fi Finnairin lentäjät lakossa. Taas. Lomareissu vaarassa. Taas.

In the future Elon Musk alkaa kehitellä sähkärien sekä rakettien lisäksi näitä:

In the futuressa old manit eivät aja sähkäreillä vaan lentävät vapaasti ja vapaina ympäri maailmaa omilla henkilökohtaisilla droneillaan riippumatta lentokenttien kommarilakkoilijoista. Kehitys kehittyy.

Muokattu: 13.12.2024
  8. Procharged Vette

Procharged Vette Gearhead

Ehkä unissaan lentää jokunen joka näkee hirveää painajaista. Kehitys kehittyy mutta Vintagemies ei sen mukana. Koskaan ei ole pakko mennä kehitysleuhottajien mukana saadakseen kavereita. Nimim. Camel Boots.

fmila ja teddy99 tykkäävät tästä.
  9. kerkko

kerkko 3rd gear

10. kad_boost

kad_boost Gearhead

eeko ja kerkko tykkäävät tästä.
  11. Rautamäki

Rautamäki 3rd gear

Olisipa varsin erikoista jos tekisi toisin.

isalmela ja kerkko tykkäävät tästä.
  12. teddy99

teddy99 Double Gearhead

"Nico Rosberg korostaa sähköautojen hintojen laskemisen tärkeyttä ja valtion tukien tarvetta."

Aika mulkku täytyy olla jonka mielestä valtion pitäisi osallistua tuonsiirtotalkoisiin että jotkut hyvätuloiset pääsee brassailemaan uusilla sähköautoilla. Samalla kun terveydenhuollossa osa potilaista on vuosia työkyvyttöminä sairaalajonoissa, ja osalta se jonotus päättyy hautausmaalle. No tämähän ei koske Nico Rosbergiä, Ainahan voi maksaa itse 50 000 euroa yksityissairaalaan jos joku isompi terveysongelma tulee. Itse voisin ajella työmatkani vaikka Pappa-Tunturilla kunhan vaan tuo terveydehoitopuoli saataisiin Suomessa jotenkin kuntoon. Kun se on päin vi**ua, se vie mukanaan kaiken muunkin päin vi**ua. Ei se(kään) ongelma sähköautojen tukemisella korjaannu.

Tämän viestiketjun otsikko on kyllä kohdallaan. Tällainen vanha kyrpä kun ei vaan ymmärrä.

Swinger, pe-le, taunusstyle ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. taunusstyle

taunusstyle Gearhead

Itekki olen miettiny mopon hommaamista arki kulkineeksi mutta papiskaan ei kyllä pudjetti riitä, hyvä jos johonki kiina skootteriin. Autoa tarvin yleensä verstaala käyntiin ku matkaa mutkin 45 kilsaa ja matkassa roinaa. Ja tyärtä pittää kuskata kerhossa pari kertaa viikossa. Corollassa tankillinen riittää yleensä kuukauden ajoihin. Harraste autot sitten kesällä jos joku vain on sillon kunnossa:D

14. musta pässi

musta pässi Gearhead

Ajoin viime kesänä jonkun kerran pojan mopolla töihin, kun oli hyvät kelit. Matkaa reilu kymmenen kilometriä ja yhtä nopeesti matka taittu sillä ku autolla ku se kulkee minunkin allani sen 84km/h gps mukaan. Sen kovemmin autollakaan ei pitäs sillä tiellä olevan 80 rajotuksen mukaan ajella vissiin. Poika sai kortin kesäkuussa ja mietin pitäskö se myyvä vai ajella välillä töihin ja pitää vara ajokkina kun kaikki autotkin on jeesuksen vanhoja ja välillä yhtä aikaa rikki.

15. teddy99

teddy99 Double Gearhead

Mopollakin pääsee tarvittaessa perille. Eli huvikseen (tai naapurikateuden vuoksi) en näe järkeä tuhlata sähköautoon. Jos myisin harrasteautoni pois, voisin ostaa niillä rahoilla Teslan. Mutten todellakaan osta, vaikka valtio pientuloisilta kerättyjä verorahoja minulle siihen tyrkyttäisi. Se vaan olisi niin väärin. Ja myös koska: Mennään ajassa 10 vuotta tästä hetkestä eteenpäin: Mikä olisi nyt uutena ostetun Teslan markkina-arvo? 5000 e ? Siis jos se vielä toimii. Sen sijaan mikä on harrasteautojeni markkina-arvo 10 vuoden päästä? Sitä ei voi varmaksi sanoa, mutta jokatapauksessa enemmän kuin uusi Tesla.

Ja enemmistö ry katsoo minua halveksuen, miksi tuo vanha kyrpä ajaa tuollaisilla vanhoilla romuilla? Eikä ymmärrä hyvän päälle (= ostaisi sähköauton) Olen todennut usein, että mun taloushallintoajattelu toimii aika päinvastoin kuin valtiontalouden päättäjillä. Siksi tuo edellisessä viestissäni mainitsema julkinen terveydenhuoltopuoli ei nykyään toimi, kun verotulot poltetaan huvikseen ties minne. Kyllä 1970-luvulla oli asiat toisin.... "Future is now old man..."

Muokattu: 24.12.2024
    taunusstyle tykkää tästä.
  16. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Moottoripyörä tulee mopoa halvemmaksi ainakin vakuutusten osalta. Ahdetun Sportsterini liikennevakuutus täysillä bonuksilla on edelleen alle satasen ympärivuotisena. Mopon pakollinen vakuutus on paljon enemmän.

Seevu tykkää tästä.
  17. Peter Ashington

Peter Ashington 2nd gear

Itellä -73 solikan vakuutus 86€ vuodessa. Oliskohan vakuutusyhtiöstä kiinni mitä maksaa?

18. Rautamäki

Rautamäki 3rd gear

Pohjolassa Tunturi Super Sport 199 € . Mopon vakuutuksessa ei ole bonusoikeutta Prätkät täysillä bonuksilla 108 € ja 139 €, pienempi ja vanhempi on kalliimpi.

19. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Noissa on myös paikkakuntalisää. Mun 80-90 euron ympärivuotinen ahdetussa HD:ssa on stadissa, jossa maksut on sieltä ylemmästä päästä.

Tenu-Dart oli säästösyistä aikanaan vakuutuksissa Utsjoella tai Vilppulassa. Joku viritys siinä oli sen aikaisen yrityskumppanini kanssa. En olisi muistanut koko juttua jossei olisi tullut Trafin otteessa niitä omistaja/haltijakuvioita vastaan.

20. Rambo John J

Rambo John J 1st gear Bannattu

In the futuressa lause "Minä olen terve" tulee olemaan yksi rohkeimmista ellei rohkein ilmaisu joita vapaa yksilö voi kollektiivisen ryhmäpaineen alla ilmaista.

In the futuressa "Minä olen terve" lauseen sanominen tosin laukaisee automaattisesti lukuisten eri viranomaisten tutkintaprosessin, koska kaikki ne henkilöt jotka kokevat itsensä terveiksi ovat vaarallisimpia mahdollisia yksilöitä joita yhteiskunnassa on. He ovat paatuneita rikollisiakin vaarallisempia, koska näitä terveitä yksilöitä ei ole mahdollista aivopestä kollektiiviseen hulluuteen.

In the futuressa "Minä olen terve" lauseen sanominen myös laukaisee kaikisssa "ei-terveissä" tai massamuoti-ilmiön peesaamisen seurauksensa diagnoosin itselleen hakeneissa primitiivisen tarpeen aloittaa loka- ja vihakampanja terveeksi itsensä kokevia yksilöitä vastaan.

Terveitä ei siis saa kollektivian mukaan olla in the futuressa olemassa, heidän mukaansa täällä tulisi korkeintaan olla olemassa vain "toistaiseksi diagnoosia vailla olevia henkilöitä" mutta kaikista mieluiten kuitenkin vain ja ainoastaan "ei-terveitä".

In the futuressa nykyisen "kaikki maailma on diagnosoitavaksi laitettava" pakkolinjan haastaa "Make masculinity toxic again" vaihtoehto jossa henkisesti jääräpäisimmät ja vahvimmat yksilöt ajavat edelleen vapaina miehinä V8:lla ja syövät lihaa niin halutessaan omasta vapaasta tahdostaan.

Muokattu: 25.12.2024

Kerro tästä muillekin!