Fyyran kiihdytystoiminta

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja pässi, 6.5.2007.

  1. pässi

    pässi 3rd gear

    Ymmärrän kyllä hyvin, että kilpailutoiminta on kallista. En tiedä tarkkoja summia enkä siitä syystä lähde osoittelemaan ketään enkä mihinkään.

    Mutta sivustaseuraajana, entisenä kisamekaanikkona ja muutenkin tätä touhua toista vuosikymmentä seuranneena pidän aivan idioottimaisen naurettavana tämän vuoden HD-dragsien osallistujamaksua.

    Oletteko te Raiskit ja Väljät niin vitun tyytyväisiä itteenne vai mikä vitun idea toi nyt oli?

    Onhan se hyvä ilmottaa keväällä n. 100% lisäys maksuihin. Laskitte varmaan saatanan rotat sen varaan että jätkillä on jo vehkeet kunnossa ja kyllä ne pienen juputuksen jälkeen haluaa lähteä ajamaan.
    No niinhän ne lähteekin! Ikävä kyllä. Ette saatanan paskahousut voinu ilmottaa totakin asiaa aikasemmin. Koska aivan saletisti asia on päätetty jo aikoja sitten.

    Korostan edelleenkin sitä, että asia ei minua henkilökohtaisesti koske, mutta vituttaa kaverien puolesta tuo teidän lyhytnäköinen paviaanimeininki. Hamekangas on tulossa... Apinat.

    Ei hymyillä kun tavataan.

    -nasse-
    Kouvola
    Finland
     
  2. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    ihan vaan tiedoksi että HD:t haluttiin Harley Dragsit jakaa kahteen eri ryhmään HD Street ja HD Drags. Ehdotuksessa oli että Street on Street henkinen ja Drags kisahenkinen. Ehdotuksessa oli suoraan että Drag ryhmää käsitellään samoin kuin muitakin Drag ryhmiä, mm. osallistumismaksunsuhteen. Ehdotuksessa oli että Street ryhmä jää edulliseksi ja Street hintaiseksi. Sitten vielä HD-Dragsien edustaja kävi esittelemässä uudet ryhmät johtokunnalle ja paikalla oli myös FDBA:n edustus. FHRA:n johtokunta mukaan lukien se "emätinpää Tapio" ja "Molopää Raiski" menivät sinun harmikseen hyväksymään HD-edustajien ehdotuksen sellaisenaa. Eli tälläiset kusi..äät näistäkin asioista päättää. Olisvarmaan parempi ettei hyväksytä mitään muutosta kuin vain omia... ja FHRA:n johtokunnalle tuo esitys tehtiin "kentän" mielipiteenä, jota se nyt ei sit näköjään olekaan. Mutta turha on lähteä FHRA:ta ta FDBA:ta arvostelemaan siitä jos itse teette ehdotukset ja ne hyväksytään, eli kannattaa louskuttaa leukaa jonnekkin muualle... :lol:
    ai niin vielä sen verran että ko. kokous oli joskus loppu syksystä, eli onkohan nyt jossain tiedotuksessa ollut katkoksia, onko kenttä edes tietoinen että HD:t on jaettu kahteen ryhmään tulevaksi kaudeksi???
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Tossahan tulikin taas esille se jatkuvasti kaikkia myös autopuolella kisaavia rassannut pointti jonka perään täälläkin on moni useesti kysellyt eli kukaan ei tunnu tietävän mitä on päätetty, koska ja miks kun mistään ei niistä löydy tietoa edes hakemalla, hyvä jos edes suoraan kysymällä :odroll: Ns. vanhoille fyyran sivuille tuli aina joskus joku tiedotus mut sekin aina hyvin, hyvin myöhään niin että samasta aiheesta oli kilpailijoiden taholta jo kyselty viikkokaupalla kunnes sit ikäänkuin armopalana annettiin asiaan joku selvitys. Ja sama laulu tuntuis jatkuvan yhä, täälläkin ehti monet puntaroida useempaakin asiaa ja kummastella kun mihinkään ei saa kommenttia asioista päättäviltä tahoilta vaan kilpailijat ja muut harrastajat aprikoi niistä täälläkin vaan keskenään kunnes nyt viime aikoina vesaraiski on sentään alkanut vastailla noihin esitettyihin kysymyksiin, ainakin joihinkin. Ja mm. tämänhän piti olla nyt se foorumi jossa sen lisäks että täällä keskustellaan kaikesta niin myös tiedotetaan näihin hommiin liittyvistä jutuista ja käydään kommunikointia fyyra > kenttä välillä.

    Eli ihan oikeesti tossa tiedottamisessa on yhä todella paljon parantamista jotta tiedettäis (ja mielellään hyvissä ajoin) missä mennään ja tullaan jatkossa menemään niin vältyttäis ainakin turhilta siitä aiheutuvilta murheilta, nyt tosiaan tuntuu useimmin siltä että tärkeätkin kilpailijoita koskevat asiat "tippuu syliin" aina viime hetkellä jolloin silloinkin niistä vasta sit saadaan tietoa kovan kyselyn ja arvuuttelun jälkeen :-?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pitkälti samaa mieltä tosta tiedottamisesta. Toisaalta, on myös sellasia ihmisiä, jotka ei tiedä mitään, vaikka niille tiedottais asioita viiden minuutin välein.
     
  5. mg

    mg Gearhead

    tiedottamisesta.

    pariin kertaan on tässä tullu lujettua ja mietiskeltyä..
    monasti on viitattu tiedottamissa ja sen puutteellisuudesta, siihen mitä syys/kevät kokouksessa päätetty.

    tottahan toki, jonkin verran yhdistyksen sivuilla sopinee olla ajankohtaisia asioita. mutta onko jotain idistä siinä, että kokousten pöytäkirjat julkaistaisiin esim .pdf muodossa -kokouksen jälkeen sivuilla?

    käsittääkseni pöytäkirja tehdään kokouksien jälkeen; välttämättähän ei taloudellisia osioita tarvitsisi julkaista, mutta kaiken muun.
     
  6. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    tiedän että FHRA on tarvinnut kipeästi tiedottajaa jo useamman vuoden, mutta sellaista ei toistaiseksi ole vielä löytynyt. Moni asia saataisiin hoidettua jos oikeasti olisi se ihminen joka kerkeisi keskittymään myös tiedottamiseen.

    Tohon omaan kommenttiini vielä sen verran tarkennusta, tarkoitin että HD:n valitsema edustaja joka kävi FDBA/FHRA:lle ehdotuksensa esittämässä ei varmaan ole tarpeesti selkeästi tiedottanut omalle kentälleen mitä HD ajajien ehdotus piti sisällään, ja tästä johtuen monella on nyt ...askan maku suussa, vaikka pitäisi olla onnellinen että ehdotuksenne hyväksyttiin sellaisenaan :D

    sit vielä täytyy sanoa että itse henkilökohtaisesti vastustan ja vastustin myös silloin ryhmien määrän lisäämistä, vaan päin vastoin ryhmien määrää pitäisi vähentää. Jos kantani olisi pitännyt kokouksessa niin HD:ta ei olisi jaettu ja kaikki pysyisivät ennallaan, myös osallistumismaksut. Mutta hyvillä perusteluilla HD väki sai minutkin vakuuttuneeksi siitä että HD Drags ryhmälle on tilaus.

    Mut jotenkin vaan tuntuu siltä et jos ei keksi ketä lajissamme arvostelee ja haukkuu, ja välillä se syyllinen voi olla omassa peilissäkin, niin FHRA ja sen johtokunta ja ehkä just puheenjohtaja ja toiminnanjohtaja ovat saaneet sen aikaan että motoparkin WC:stä on paperi :wc: loppu just silloin kun sinä olet sinne menossa... kyllä on hommat todella syvältä ja päin v..ttuu hoidettu :mad:
     
  7. dragsman

    dragsman 1st gear

    No joo, läheltä seuranneena siinä on käynyt niin että hd street kuskien halutessa omaa luokkaa ja heidän sen saadessa , on näköjään käynyt niin että alkuperäinen harley drags-luokka on pullahtanut pro luokkaan ja sehän näköjään voi antaa aihetta nostaa heti hintaa kun on fhra:lla mahdollisuus. Me joudumme maksumiehiksi jotka aiomme ajaa pro luokassa. henkilökohtaisesti en valita kun sponssihommat sovittu mutta jäänee viimeiseksi vuodeksi ajaa sm-sarjaa noilla hinnoilla.Ajan kyllä jatkossakin mutta Ruotsin puoleella jos ei hinnat muutu ja se että jos ois ilmoitettu hyvissä ajoin talvella niin ei ois muuttanut mun mielipidettä oli se sitten 200 tai 260 euroa (fdba:n jäs. )niin puolet on liikaa. Suotakoon se onni hd-street puolen kuskeille että huomasivat vetää ajoissa oikeasta narusta ettei heillä hinnat nouse. Toivottavasti tämä kaikkien pro-luokkien sponnsi fhra:lle ei tapa näitä mitään luokkia mutta mun kohdalla mitta on loppu niinku rahatkin. Mutta ehkä se on näin että pro on todellakin vain rahamiehille ei meille b-luokan kansalaisille Tv:HD 735
     
  8. vesaraiski

    vesaraiski 1st gear

    mua vähän ottaa tässä asiassa päähän toi FHRA:n syyttely, joka on toiminut just niin kuin kuljettajat ovat haluneet. Sit tosta osallistumismaksusta DRAG ryhmissä, että meiltä on ehdottomastia haluttu että ne ovat auto ja mp-puolella samat. Sit vielä FDBA ehdottomasti vaati että maksu on sama kaikille DRAG pyörille, ja että valmistusmaan mukaan ei voi saada mitään etuoikeuksia maksuissa. Olen itse asiassa samaa mieltä, että pelin henki kaikille sama.

    Mutta eniten mua rupee askarruttamaan että pitääkö jatkossa kentältä tuleviin ehdotuksiin suhtautua kriittisemmin, eikä hyväksyä kaikkea mitä kuulee. Tässäkin asiassa luultiin olevan hyvässä hengessä mukana, mutta näin jälkikäteen ajateltuna olisi varmaan pitänyt jättää HD:t yhdeksi omaksi ryhmäkseen... no tuli ehkä tehtyä liian hätiköity päätös joka ei tainnut sittenkään olla kuljettajien toive...

    pitää olla jatkossa tarkempi... :oops:
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pakkohan sen on olla FHRA:n vika, kun ei toi eduskunnalle tai maan hallituksellekaan kuulu.
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead


    No sulla on sama positiivinen linja täälläkin... Anteeks nyt vielä siitä paita asiastakin.. :odroll:
     
  11. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    JOO JUST tää on sit fyyraa ,,,tana Kiitolinjan terminaalista paskapaperi loppu,rupee hyvä mies(Vesa)tekemään jotain.
    Vaaleissa tavataan
    Sähkösika bongattu!!!
     
  12. sporty59

    sporty59 3rd gear

    Tässä molemminpuolisessa "vittupillupuupallo" keskustelussa ei kyllä ole mitään kehittävää saatikka järkeä. H-D Dragsin luokkajako on mennyt juuri niinkuin pitikin. Ainoa ja konkreettinen virhe, mikä ihmisiä todellisuudessa ottaa päähän (jos tarkaan luette kommentteja), on se että VIRALLISET ilmoitukset kentälle maksujen muutoksista tulivat aivan liian myöhään. Tämäkin on kyllä jo myönnetty ja anteeksi pyydetty FHRA:n puolelta, joten tulevaisuudessa tästäkin voidaan ottaa oppia. Raha kun on aika konkreettinen asia harrastajatason kilpailijoille.
    H-D Dragsin edustaja on kysynyt FDBA:n kautta, pariin kolmeen otteeseen, tulevan kauden maksuista, jotta olisi voinut tiedottaa siitä ajoissa kilpailijoita. Vahvistettua tietoa ei ole saanut, vasta kuin nettisivujen kautta huhtikuussa -07. TV maksujen suhteen H-D Dragsin kilpailijoiden keskuudessa on kyllä ymmärretty näkyvyyden merkitys. eli tiivistettynä asia, ajoissa kauden kulut esille,niin budjetit pystytään rakentamaan oikein. Timo Mäkinen PHD 745
     
  13. dragsman

    dragsman 1st gear

    Eipä tullu tehtyä hukkareissua Motoparkkiin,kerranki voi fhra:ta kiitellä joustavuudesta että sai vetää sen yhdenki lähdön.Tulihan sillekki lähdölle hintaa mutta vituttanu ois kotia ollu ajaa 750 km jos ei ois sunnuntaiksi lähtölupaa annettu.Niin ja kiitokset kuuluu myös kilpakumppaneille niin pro kuin street-luokassa tv:Tuoppi PHD735
     

Kerro tästä muillekin!