G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Supreme

    Supreme 1st gear

    Aloitetaanpa ihan uusi ketju, kun en näitä koskevaa äkkiseltään huomannut.

    Eli laittakaahan kuvia kotimaan Cutlasseista, Regaleista, Monte Carloista ja miksei Caminoistakin. Viimeksi mainittua lukuun ottamatta noita näkee Suomessa rakenneltuna yllättävän vähän.

    Heitetään vielä pari täkyä, muistaako kukaan ´80/81 Caminoa, jonka peräpäätä olisi selvästi kolarikorjattu? Meidän perheessä oli tummansininen kutoskoneinen melkein uutena, ja se valui perä edellä isoon koivuun. Korjauksen jälkeen auto meni jonnekin Järvenpään liepeille. Lieneekö vielä hengissä?

    Entäpä samanvärinen ´81 Cutlass Supreme, joka tuli 80-luvun puolivälissä Nykistä Klaukkalaan ja oli 2000-luvun alun Salon suunnalla. En ole onnistunut tavoittamaan ketään auton pidempiaikaisista omistajista, löytyisikö täältä tietoa?
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    Tässä samanlaista topikkia yritin itsekin aloittaa kesällä, ja jo silloin huudeltiin että G-bodyistä on topikkeja vaikka kuinka paljon...
    Aloitin sitten G-body Pontiac-topiikin jossa olen lähinnä yksikseni huudellut... :rotfl:
     
  3. Supreme

    Supreme 1st gear

    No hyvä, nythän meitä on jo kaksi:)
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Njaa, mulla on par aikaa pellitettävänä ja maalattavana g-ponu, sen omistaja ei vaan taida täällä kirjoitella,
    itellä on 4d cutlass ja kamiina
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    DX:n kesäkuvassa on kyllä vauhtia, laitetaan tähän vähän "viileämpi g-body", eli pojan talviauto.
    [​IMG]
     
  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    tässä mun Ponu
    [​IMG]

    Ja kesäisiä fiiliksiä, kiitokset kuvan ottajalle...

    [​IMG]
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead

    Onko Ponu tommonen samanlainen kuin mulla? :D
     
  9. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    GeeäNnä 8)
    [​IMG]

    [/b]
     
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Löytyy nimimerkin mukainen "ikuisuusprojekti" ja toimiva Calais...
     
  11. mirage

    mirage 3rd gear

    Mulla on ollu 81 2d cutlass supreme-suomiauto 267:lla ja myin sen kun en kehdannu sitä alkaa rikkoo, oli sen verran hyväkuntoinen. Sen ostin autoliikkeestä, jonne se oli tullu alkuperäiseltä omistajalta 80v mummolta. Soittelin sille, niin se kerto kaikki tarinat siitä, kuinka se oli erikoistilauksena metroautosta tilattu jne.

    Sitten löysin Ruotsista 79 2d malibun järkyttävän pitkällä varustelistalla ja sitä oon tässä yrittäny laitella. Olivat Ruotsissa vaihtaneet 305:n peruskunnostettuun 350-koneeseen. Viime kesänä se pelas jo tosi hyvin ja Kiikalassa BOP kävin kokeilee: 15,8/140.

    Aika hyvin sisäisesti vakiolla 350:llä. Laatikoks oon rakentanu th2004r:n(alunperin th200) 2500 stall lukkoturbiinilla ja perään vaihdoin 3,42 välityksen alkuperäsen 2,29 aavikkovälityksen tilalle. Samalla päivitin lukon detroitlockeriin, kun en tykkää kitkalukkoperistä.. Lisäks siinä on kakstasoaluimari+ edel 600 vac, joku hipo taiwan hei ja pitkät ceramiccoated headers joiden jatkona 2,5'' tuplarosteriputket x:llä.
     
  12. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tämä ei nyt ole varsinainen myynti-ilmoitus, mutta tarvitsijalle löytyy G-body Chevellen mustat bucket seatit. Mustilla "genuine amerikanvinyl" pystysuuntaisilla makkaroilla ja korkeilla niskatukinojilla. Vaativat uudet päällysteet (kuskinpenkki puhki) ja muovikromilistat, mutta niitä saa varmaan Year Onelta. Mukaan kuuluu siististi pistehitsauksista irrotetut lattiakiinnikeet. Maksoin näistä aikoinaan 150€, sillä samalla rahalla ne saa.
     
  13. Supreme

    Supreme 1st gear

    No niin, löytyyhän niitä! Laitan itsekin omasta kuvia kunhan osaan, niitähän ei ilmeisesti saa liitettyä suoraan tähän vaan ne pitäisi linkittää jostain?
     
  14. moimoi

    moimoi 1st gear

    mulla on 79 4d malibu..
     
  15. MoodyBlue

    MoodyBlue 3rd gear

    [​IMG]

    Meillä on tuollainen 1980 Cutlass LS. Keulapala on vaihdettu vuotta uudemmasta autosta, tuo nelivalokeula on paljon komeampi kuin alkuperäinen.

    Ostettiin auto ensimmäiseltä omistajaltaan vuonna 2005 ja ajettiin sillä neljä vuotta, mutta nyt se on poistettuna liikennekäytöstä moottorivian takia. Jos sen joskus vielä saisi tekniikaltaan iskuun! Alunperin oli 350D, mutta nyt tekniikkana on Olds 350+th350.
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead

    www.photobucket.com , tonne voi laittaa kuvatuksia ja linkittää sit tänne...
     
  17. Lespi

    Lespi 2nd gear

    Piti ihan tulla kuokkimaan ketjuun vaikken enää g-bodyä omistakaan! Itellä oli pari vuotta '80 Cutlass, Pontiacin 350cid kasilla ja th400-askilla. Viime keväänä myin sen tutulle, vielä jäi onneks samalle kylälle. Oli kyllä aivan loistava laite!! Laitetaan pari kuvaa jos niitä keräillään.. Perskeles mä niitä osaa tohon suoraan laittaa mutta tossa on pari linkkiä.

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1873295.jpg

    http://kuvablogi.com/nayta/prev/img1873297.jpg
     
  18. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  19. Supreme

    Supreme 1st gear

    Tässäpä viimein tuore kuva tuosta omasta Supremesta, en osannut linkittää kuvaa suoraan:
    http://aijaa.com/006479555060

    Toivottavasti keväällä näky on merkittävästi nätimpi...
     
  20. Holley

    Holley Gearhead

    Katos vaan, jollain on Suomessakin Grand Le Mans!
    "Jäpälä"-nimellä oli aiemmin Malibun keulalla ('78-'81) tällainen musta ja minusta se oli kyllä ehdottomasti parhaimman näköinen G-body. Pontiacissa siis on keulaa lukuun ottamatta asiat kohdallaan, esimerkiksi kojetaulu kaikkine mittareineen ja muutenkin '70-luvun tyyleineen näytti minusta hyvältä.
    Jos joku haluaa muuten Chevyn 14" rally wheelsit, jos nyt ei ihan ilmaiseksi, niin ainakin halvalla sellaiset minulta saa.
     

Kerro tästä muillekin!