G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. G20

    G20 Gearhead

  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Samaa katoin ja pari vuotta sitten oli vielä jytympiä ampeereiltaan. Tohon hintaan saa jo sen ysikymppisen tms.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin onko toi sit tyypiltään se "ac delco" 10si malli vai onko toi oikeesti ac delco?
     
  4. G20

    G20 Gearhead

  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olisko kellään g-bodyn takajousii? Perkele noil coupen jousil on hyvä stuukki mut ei ne kanna mitään, takapenkillä ei saa olla ketään :D Menee ihan kenttään.

    Vai onks kellään kokemusta noista airliftin apuilmapusseista?
     
    Muokattu: 25.6.2017
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    miten olis esim uudet rockautosta noin 130e pari? esim jäykät moog 5391 tai cutlass cruiseriin eli wagoniin sopivat progressiiviset jouset moog cc507.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vittumainen tilanne vaan tilailla vietereitä kun ei oo kerava stuukki haussa.
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    millanen se on? en oo koskaa ees käyny keraval.

    joo.. näiden jousien kanssa tuntuu olevan kauheeta arpomista.. kaikki jouset ja autot näemmä yksilöitä miten asettuvat.

    mullahan on ne mikkä auton mukana tulivat paikallaan.. ovat noin 3cm korkeemmat kuin a-bodyyn tarkotettut jouset.. ja noin 2.5 korkeemmat kuin ne eibachin madallusjouset. ja luultavasti ovat matalemmat kuin uudet.

    ja auton keula on yhä liian korkeella. vaikka piti olla matalemmat kuin vakiot ne jouset jokka sinne asensin.. ja mähän leikkasin puolen kierrettä niistä etujousista pois vielä varmuuden vuoksi ennen asennusta.
    [​IMG]

    joskus tulee mieleen mitä ne coilover setit maksaakaan.. niillä saisi kai säädettyä just oikeeksi asennon.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mites ihan ilmaiskarit? Ainakin stw capricen perää saa nostettua niillä melkein 10cm ni kai siinä kantavuuskin muuttuu eikä oo rokkiautosta kalliit ;)
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Onpas tutunnäköset vanteet :p
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eiks ookki. näitä onkin kai vähintään ainakin kahdet suomes.. sun ja mun. :D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ilmaiskarit toimii monessa paikassa ja lisää kantavuutta ainakin kun kyse on ihmisistä eikä mistään 1500kg kuormasta.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ilmaiskarit vois kyllä olla hyvä vaihtoehto
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Suosittelen! Ja ota nimenomaan ulkoisella pussilla eli esim. Monroet, ovat paljon mukavammat ajella.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Olisko tommonen ac delco 504564 hyvä? Ilmeisesti tulee pari?
     
  16. maddis

    maddis Gearhead

    Näyttää äkkiä olevan 1:1 kuvan mukaan samanlaiset kuin reilu vuosi sitten ostamani Gabriel Hijackersit. Ovat ainakin vielä toimineet ok. Olen pitänyt niissä vain jotain 2bar painetta, kun mielestäni Caminossa menee perä hieman kovaksi kovemmilla paineilla ilman kuormaa.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juuri kuten edelläkin on havaittu niin tuollainen sisäisellä pussilla oleva menee herkästi turhan jäykäksi, siksi itsellekin otin ilmavirran mikan suosituksesta monroet jotka ovat ulkoisella pussilla ja ovat todella miellyttävät sekä pienellä että suuremmalla ilmamäärällä. Ääni siis monroelle plus että se on ilmeisesti vastaava kuin gmän orggikset ;)
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    En löytänyt ulkosella pussilla rockkiautosta?
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika jännä jos kovaksi mennyt täytenä. Kaikki autot missä mulla on ilmaiskarit ollut niin on olleet kaikkien mukavimmat kun iskarit täynnä. Vajaana ja varsinkin lähellä tyhjää on kova ja helposti pohjaan lyövä.

    Monroe tais olla suurimmassa osassa ja ihan rockauton merkkikohtaset. Kahdessa cutlassissakin mulla oli takana ilmaiskarit.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    siihen vaikuttaa hiton moni asia, auton oma jousikin.

    ulkoisen pussin ilmatilavuus on ilmeisesti suhteessa suurempi kantavaan pinta-alaan nähden, jolloin sen vastavoima suhteessa töyssyn aiheuttamaan liikerataan nähden kasvaa hitaammin?

    tällöin se iskarien vaimennusominaisuudet vakioituna siis periaatteessa "lullaa" enempi,
    kuorman kantamista ajatellen ominaisuus voidaan katsoa negativiiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!