G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. ftms

    ftms Gearhead

    rockauton sivuilta löytyy eri mallisille penkeille.
    nämä näyttää ainaikin tässä vaiheessa oikein laadukkailta kun osa on asennettu jo paikalleen. olisikohan hinta ollut joku vajaa 250usd...
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    joo, eikä tarvi olla ehjä, kiinnostaa korjausvärkkinäkin jos kuosi ja väri on sama kuin omassa caminossa, kuskin istuinosa on istuttu melkein puhki, koitan muistaa ottaa tänään foton tms. niin saa verrattua, että onko sinnepäinkään.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Melko noppee.
    [​IMG]
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kertokaa viisaat ja kokeneemmat mitä kaikkia parannuksia kannattaa nyt tehdä kun oon oman tuoreen 1985 caballeron purkanu siihen vaiheeseen et seuraavaks lähtee koppa ja runko irti toisistaan. Hitsuuttelen rungon takaosan ehjäksi ja vielä rungon pulveriin. Uuden puslasetin meinasin laittaa rockautosta kaikkiin ohjauksen osiin ku ne tarvii kuitenki tässä vaiheessa kaikki riipiä irti.

    Perään meinasin laittaa truetracin ja kiusata sitä ~300 hp turbo dieselillä ja pitää nykyiset 2.54 välitykset. Kerjäänkö tällä ongelmia, jos pidän vain kapeita renkaita alla ja pysyn erossa varttimailista?
     
  6. ftms

    ftms Gearhead

    oman verhoilun pitäisi valmistua tällä viikolla. ruskeat päälliset lienee jo irrotettu kaikista osista
    ota yhteyttä kun tuntuu siltä
    janne 050-308 7865
     
  7. ftms

    ftms Gearhead

    ruskeat pääliset on nyt irtonaisina omassa tallissa odottamassa mahdollista uusiokäyttöä jos jollain on tarvetta moisille ...

    nyt pitäis sitten ponnistaa lattian äänieristys ja mahdollisten sähköhohtojen veto valmiiksi että saa uuden maton ja sen päälle istuimen asennettua
     
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    Oli ihan hyvä homma näköjään ottaa caballerosta kori ylös.. Puolet rungon ja korin kiinnityspulteista oli aivan happamia ja meni poikki irrottaessa. 4 kappaletta korin kiinnitysreikiä rungossa oli suurentunu 60 mm mittaan. Takarungon boksatut rakenteet melko happamia...

    Nyt riipastaan akselit irti ja aletaan boksaamaan runkoa ja tekemään jäykkäreitä taka-akselin tuennan välille. Eturunko näyttää hyvältä, mutta totuus valkenee vasta kun saa rungon käännettyä väärin päin. Voisin melkeinpä harjoitella kuvien liittämisen tänne sikäli mikäli jotain homma kiinnostaa.

    Kellään mitään vinkkiä miten saan ruosteet veke runkopalkkien sisältä? Olis hyvä saada vähän irtoruostetta veke ennen hapotusta... Vesihiekkapuhalluskaluston hankkiminen vakavassa harkinnassa...
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tuttu tunne oman caminon kanssa taistelleena...

    Kannattaa pientä jigiä sit rakennella korityynyjen paikkojen kohdille kun alat hitsailemaan ja nykyhinnoilla kannattaa käyttää sinkissä niin ei haittaa se sisäänjäävä ruostekkaan.

    Ja kuvia ja turinaa ehdottomasti! :)
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Pientä päivitystä...
    [​IMG]
     
    rane58, pantera, DX ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Pitääkin kysellä sinkityshintoja lahden läheisyydestä. Missä hintahaarukassa on ollu sinkitykset muilla?

    Edit: kuuma vai sähkö? Pitääki kattoo pystyykö vielä pulveroimaan moisen operaation jälkeen.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Yleensä pysyy muut pinnotukset huonosti sinkin jälkeen vaan eipä niitä tarvitakkaan. Ja eikös täällä joku puhunu että kahden ja kolmensadan väliin oli rungon sinkittäny?
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on Camino taas katsastettu onnistuneesti. Käytin hieman aiemmin kuin yleensä, kun ensi kuussa vaihtuu katsastusperusteet enkä jaksanut alkaa arpomaan miten niiden kanssa käy. Ompahan 'pitkä leima'.

    Päästöjen kanssa oli edelleen hieman tarkkaa, vaikka PCV olikin poissa TBI:stä kuten viimekin vuonna (laitan takaisin kuitenkin).

    CO: 3.3% HC: 200 O2: 1.6

    CO oli hilkulla, kun hylkyraja on 3.5%. Leimaheebo meinas, että ei välttämättä ole imuvuotoa kun jäännöshappea on kuitenkin noin vähän.

    Lambda(tai AFR siis, kun en ole saanut aikaseksi vaihtaa sitä ja opetella uusia arvoja) on kuitenkin tyhjäkäynnillä siellä 13.3 tietämillä, mikä pitäisi olla 'suurinpiirtein' oikeillanurkilla. Liekö sytytyksellä merkitystä sitten tuohon, vaikka hyvin tuo tuntuu lotkottavan tyhjää?

    Noh, ei muuta kuin kovaa ajoa nyt taas reilun vuoden verran.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    joo kyllä korjauskankaat edelleen kiinnostavat, alkaa toi kuskin istuinosa nyt ainakin olla sen verran kulahtanut että se kuluu puhki päivänä eräänä,

    ny vasta toimeennuin kuvan laittamaan, tuossa tota kuosia ja väriä mikkä ittellä on,

    toki kuva valehtelee enenmmän kuin tuhat sanaa ja sävy siinä on aivan liian vaalea todellisuuteen verraten,
    tummin kohta on vähän lähempänä totuutta miltä ne päiväsnäöllä silmään yleisilmeeltään näyttävät, eli aika tummat, jotakin 70 - 80% tumman taloussuklaan lookkia.

    [​IMG]
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Tuli tuossa aiemmin vaihdettua hanttimiehen puolelle ikkunatiivistekin Caminoon. Hintaisekseen en ole kyllä oikein tyytyväinen tiivisteeseen.

    En tiedä onko vanhassa tiivisteessä ollut uudesta asti, vai onko se painunut siihen aikain saatossa pieni pykälä mihin lasi istuu. Noh, uusi on kuitenkin ihan suora ja A-pilarin kohdalla lasi ei aluksi edes koskettanut tiivistettä. Piti tuoda tiivistettä ulommas ainakin pari milliä, että sai edes kosketuksen aikaseksi ja siltikään se ei ole koko matkalta. Alaosasta on irti hieman vieläkin.

    Kuskinpuolelle uskaltanut alkaa vaihtamaan, vaikka siellä hieman repaleinen se tiiviste onkin, niin tiivistyvältä osaltaan on sentään ehjä.

    Lisäksi A-pilarin ja katon nurkassa oleva ohjain tuottaa ongelmia. Jos lasia painaa sisäänpäin ovea sulkiessa niin lasi menee nätisti paikalleen, mutta ilman tuota se jää siihen ohjaimen ulkopuolelle. Olen koettanut sitä ohjainta käännellä ylemmäs, koska ovea ei voi alemmas enää säätää, mutta vielä ei ole toiminut ok. Voi tietysti olla, että tuo koppa on vaan niin kiero, kun ruostekorjauksia tehdessä muutama vuosi sitten selvisi, että se on kolaroitu vasempaan etunurkkaan.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ht-lasien säätö on sulolesta jo lähtökohtasesti ja kun siihen ympätään luokattoman huonot tarviketiivisteet ni ongelmat on taattuja....

    Itellä kanssa caminossa brännärit tiipparit ja ainoa millä ne sai istumaan oli lyödä ovet kiinni lasit yläällä ja oottaa pari vuotta ni alko uus tiivistekkin jo etäisesti muistuttamaan alkuperäistä.... ne vaan on paskaa ellei satu jotain orggis-tiippareita löytämään...
     
    belair66 tykkää tästä.
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Täytyy koettaa säädellä se ohjainpala sen verran, että lasi ei jää sen taakse ja sitten vaan katsoa jospa tuo lasi tuosta ajan kanssa istuis paremmin.

    Pystyykö noita laseja säätämään erikseen vai meneekö säätö vain oven kanssa?
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pystyy säätämään erikseen. Melkein kannattaa esmes caminon opus hakea ni pääsee vähän jyvälle (muistaakseni sieltä ite lunttasin ne säätösysteemit)
     
  19. maddis

    maddis Gearhead

    Olipa hyvä kun mainitsit tuon Camino opuksen. En nimittäin muistanut, että mullahan on jo 'korjausopas' Caminoon ja kun katselen niin löytyi 'Fisher-body service manual' jossa tuo ikkunan säätö on selitetty.

    Kaikkea tulee hommattua ettei muistakaan.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kun se ikkunan säädön opettelu ilman ohjeita on kyllä todella lähellä mahdotonta tai ainakin siinä menee niin tuhottomasti aikaa, hermoja ja kaljaa että en suosittele :D
     

Kerro tästä muillekin!