G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Meinasin rockautosta laittaa kohta puoliin uudet tiivisteet oviin ja ikkunoihin. Onko yllä mainitut kokemukset juurikin samoista tiivisteistä?

    Mä oon tekemässä vielä talviautoa, ni tiivistys oli kyllä kova juttu :)

    Fordiini ku laitoin uudet tiivisteet, ni ei saanu edes ovia enää kiinni... Hätä päissäni vetäsin saranan kohilta tiivistettä poikki ennen ku liimat kuivu. No nyt suhisee todella hyvin kuskin ovi.. Joku kokeneempi sano että väkisin ovi kiinni ja kylki aurinkoon päin.. Ei kyllä oo mattamustasta maalauksesta huolimatta juurikaan auttanu tämä, vaan ovet saa lyödä aika tosissaan kiinni edelleen.
     
  2. ftms

    ftms Gearhead

    kuvan perusteella on juuri samaa väriä ja kuosia. näyttää niin samalta kin oma ennenkuin siitä tuli tällainen...

    https://www.dropbox.com/s/d3jkz4s6fmxnvkw/WP_20180426_14_28_09_Pro.jpg?dl=0

    muitakin tämänvärisen sisustan osia löytyy mitkä pitää joko vaihtaa mustiin tai värjätä että saa laittaa kasaan. turvavyöt pitää vaihtaa, kaikki paneelit joko vaihtaa tai värjätä. ruskean ratin tilalle pitää saada musta
     
    Muokattu: 27.4.2018
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Talakselta (western parts) tuli itelle muistaakseni ne yläosan tiivisteet ja olikohan entisointi.comista ne ovien alatiivisteet vai toisinpäin, mutta todnäk. Samaa paskaa ellei oo gm:n originel-osia...
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

  5. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    olen tässäkin topikissa ilmotellut, että mulla on t-toppisen gee-bodyn kattopala- ja ovien tiivisteet. uudet soffsealit.
    halvalla. ostakaa vaikka varalle....
    60€ koko läjä.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    okei, voitais tehä kauppoja,
    mulla omassa paikallaan paksumpikehäinen SS ratti ja orkkis -83? tallella joka on jostaan syystä musta, voisinpa vaikka vaihdella jos kiinnostaa.

    tollanen löyty kuuklesta, mutta ilman tota kehällä olevaa ripaa, siinä ei siis ole edes uraa moiselle vaan kehän etupinta on tasaisen kaareva,
    keskimerkki alumiinin värisellä taustalla ja itte ratti siis musta, myös tuo ohjauspuolien uriin passaava ripa uupuu, niinkun nettikuvien perusteella näyttäisi uupuvan melkein kaikista.

    kävin kyyläämässä ruoria vuosien varastoinnin jälkeen, naulakko jossa se roikkui, oli ajan saatossa painanut pienen kuopan kehälle, ei se silmiin kuskin paikalta näy mutta sormeen tuntuu kyllä, voihan tuo ajan saatossa ja lämmöllä nousta takaisin, tai sitten ei, koitan fotoilla sitäkin myöh., siistilta tuo muuten vaikutti, keskimerkkikään ei ole saanut osumaa.

    [​IMG]
     
  7. ftms

    ftms Gearhead

    kuulostaa hyvältä...
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Tänään kävin talilla liimaileen hieman tiivisteitä ja testasin hanttimiehenpuolen ovea ja se toimi taas ihan ok kuten viimeksi tallilla. Sitten tosielämässä epätasaisella alustalla runko/kori elää sen verran, että lasi jää ohjaimen ulkopuolelle.
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    huuhteli vedellä vähän autosta pahimpia likoja pois.. taisi tulla vaan pahemman näköseksi.

    oli syksyn lehdet ja liat paikalla talven yli.. varastosta tullut vielä lisää pölyä pintaan.. ja nyt oli sitkeesti kiinni kun ei kaikkea saanut irti vaikka oli harjaavinaankin hieman pintaa. olisi tarvinnut oikeasti jo saippuaakin ettei olis jäänyt noin läikikkääksi lioiltaan.. käsi kun ei vieläkään kestä kunnolla tollasia liikkeitä niin tulee hutiloitua vähän sinneppäin.

    ja kun autoa sen jälkeen auringossa katteli niin on se koko auto nyt niin perkeleen surkeessa kunnossa.. etenkin hirveen näkösessä kunnossa maaliltaan.. ruostetta joka puolla ja maalissa hirveet kulumat ja naarmuja tuhottomasti.

    pläh.
     
  10. ftms

    ftms Gearhead

    varma kevään merkki kun g-bodyt alkaa heräilemään talviuniltaan...
    DX laita vaikka yveetä niin katsotaan miten toimitaan noiden kanssa
    janne 050-308 7865
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Perkele kun ei ois tota tallinrakennusta ja muksun tuloa ni oisin tehny caminonkin vihdoin täks kesäks leimalle asti mutta nyt on niin paljon rahareikiä ettei kyllä viiti :(
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eilen tuli pykättyä jonkin asteinen runko grilli, missä on mukavampi sitte hitsuutella ja käännellä mukavempiin asentoihin.

    Koppa ylös rungolta:

    [​IMG]

    U-palkki runkopätkiä varten tuli tehtyä dimple peltiä boxausta varten:

    [​IMG]
     
    Lemmu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Aika imelää tuo dimple-pelti :D
     
  14. Rispa73

    Rispa73 3rd gear

    Malibun pyöränsuuntaus murheita.
    Säädettiin pyörät originaaliarvojen mukaan mutta ajettavuus kyllä huononi.
    Ohjaus hervottomampi ja keskikaistan ylityksessä venkoilee ikävästi.
    Oletteko säädättäneet pyöriä originaaliasteitten mukaan vai jotaki muuta ?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tahtoo olla että jos ei oo kaikki romut ohjauksessa originaalia renkaista lähtien ni ei tahdo olla orggisarvot ne parhaat. Pelkästään se että laittaa esim. 17"vanteet lisukumeilla niin ei kärsi olla aurausta enää niin paljoa kuin orggiksena, että ite on tullu duunissa vähän kokeilemalla haettua noihin omiin romuihin mieleiset kulmat.

    Yleensä levottomuus on liikaa haritusta tai ihan vitusti liikaa aurausta, yleensä lievä auraus on ok ja keskittää.

    Casterilla saa rauhoitettua just tommosia kaistanylityksiä ja maantiekäytöstä, mutta liika caster tekee tunnottoman ja jäykän ohjauksen.

    Camber ei normaaliajossa juurikaan näy mutta jos vähän tykkää enempi tyrkätä mutkaankin välillä ni sit kannattaa olla camberiakin jonninverran (negatiivista sellaista).

    Paa arvot tänne ja vähän tarkempaa kuvailua ajettavuudesta ni yritetään keksiä joku korjaava liike :)
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mitkäs arvot sulla on caminossa ittellä?
     
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Näyttää kyllä minun silmään tuo vakio tuenta semmoselta että joustaessa on autossa aina ihan omat kulmat... Eli löijääntyneet jouset ja kehnot iskarit ei varmasti auta...
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Caminoa en ole suuntausmasiinalla kattonu kun ei ole vielä liikenteessäkään mutta mitalla vedin pari milliä auraukselle. Mutta siinä nyt ei kamalasti ole vakiota muut kuin tukivarret ja ohjauslinkit, puslat on kaikki pu-kamaa ja rengastuksenakin on 245/45/17"

    Capricessa mulla on ihan tehtaan arvot mutta siihenkin pitäisi säätää vähän lisää casteria että rauhottas maantiellä.

    S10 blazeriin kun uusin koko etupään niin siihen vedin kulmat ihan hatusta niin että mahdollisimman paljon casteria, camber asteen luokkaa ja sit hieman auraukselle.

    Mutta kokeilemalla se selviää parhaiten, kun nää on kummiskin yksilöitä sekä jousituksen että rengaistuksen suhteen :)
     
  19. ftms

    ftms Gearhead

    minullakin omassa 245/45-17"... säätöjä ei vielä haettu mutta ei tule tehtaan ilmoittamat
     
  20. Rispa73

    Rispa73 3rd gear

    Renkaat nyt 195-65-15 ja 215-65-15
    Jouset ja iskarit uudet. Etuvakaajassa kovemmat puslat. Moottori V8

    camber +0.5 +/- 0.80
    caster +3.0 +/- 1.0
    toe-in 0.15+/- 0.01
    steering axis inclination 7.86

    Nämä arvot siis malibu -78 säätökirjasta. Tuntu että auto säätämättä meni paremmin.
    Arvelin että säätämällä vielä vakaantuu meno mutta toisin kävi.
     

Kerro tästä muillekin!