G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Tais viimein löytyä (toivottavasti viimeinen) paikka mistä vuotaa vettä takaseiltä ohjaamoon. Ei siinä pitkään mennytkään etsiessä. Noista niiteistä tuli vesi läpi. Olis kyllä voinut poistaa kaikki nuo ja hitsata tms. reiät umpeen, kun ei noille käyttöä ole.

    [​IMG]
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tarvii itekii tsekata kaikki maholliset vuotopaikat ku auto haisee edelleen ihan uitetulle koiralle, vailla siellä ei oo ees sisustaa..

    Pirulainen ku on haasteellista laittaa nuo dimple pellit kii runkopalkkeihin ku ne on aivan tuhannen mutkallaa Joka suuntaan... Saa nähä josko huomenna sais ne jo hepattua kii. Taidan vähän tukea samalla noita taka-akselin kiinnityspisteitä.

    On muuten meksikon poika hitsannu urakalla noita runkoja läjään.. Aivan juosten kustut sauman ainaki taka-akselin läheisyydessä mihin oon nyt korjauspeltejä tinannu kiinni...
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Saman huomasin capricen runkoa putsaillessa että puolet taka-akselin likellä olevista saumoista oli ~5mm sivussa :D

    Tuli sit hitsailtua niitä kiinni ennen maalausta ;)
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Dimplepeltiä vihdoin kiinni.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Muistathan sit vahvistaa noi g-bodyn peruskohdat eli teet ne kolmiotuet sekä eturungolle siihen ~korin alkupisteeseen ja taka-akselilta ne alatukivarsien kiinnityspisteet?

    Pro-touring.com:ilta löytyy aika paljon kaikkea hyvää luettavaa varsinkin geebodi-miehille cutlassien ja caminoiden muodossa ja ainakin ennen photobucketin kaatumista oli hyvin myös kuvia aiheesta :)

    Mutta olennaisimmat tosiaan nuo em. Kohdat ja esmes capricessahan on ollu niitä pultattuja tukirautoja jo orggiksena siellä etupäässä mistä voi ottaa vähän mallia :)

    Jos tulee enempi kysyttävää tai jäi epäselvää tästä mun selostuksesta niin skrivaa tänne tai yvnä ni yritän sit jeesata enempi :D
     
  6. maddis

    maddis Gearhead

    Onko joku vaihtanut istuimia Caminoon ja olis jäänyt alkup. hanttimiehenpuolen istuimesta se turvavyönpidike ylimääräiseksi? Omastani on se kadonnut joskus jonnekin ja vyötä saa kaivella sieltä takaa. Jos ei löydy niin täytyy keksiä jotain muuta.

    Ja taas takaseinän vuotoja tukittu. Tällä kertaa vuosi takaseinän ja lavan välistä. Saa nähdä mistä seuraavaksi.
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Ensimmäinen 3D-tulostettu osa Caminossa. Ei ollut muun väristä muovia joten olkoot tuo nyt aluksi ainakin. Vähän vois vielä myös istuvuutta parantaa, mutta käytettävyyttä tuo parantaa jo kummasti.

    [​IMG]
     
    tsipi tykkää tästä.
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    taaskaan ei näy IMG mulle yhtään.. mikäköhän siinä 2d kuvassa se 3d osa olisi?
     
  9. maddis

    maddis Gearhead

  10. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Nippelitepolla oli joku saman näköinen ohjuri, tosin musta. Minäkin sai leimattua Caminon liikenteeseen, ehti pari vuotta olla tallissa. Katsuri kehotti vaihtamaan seuraavalle käynnille etuiskarit. Ei tahdo 33 vuotta vanhat enää kelvata...
    Ptw,Onko toi Entisöinti.com enää hengissä?
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    nyt näkyi kuva. jaa että caminossa on noin järkevä laitos.. tossa oldsissa on vain sellanen sivulle tököttävä tanko jonka taakse se turvavyö pitää joka kerta työntää jos haluaa vähemmän kuristavan tunteen kaulaansa.

    takapenkkien kulun helpotuksen takia kai ei voi olla tollasta läpi menevää versioo.. tosin ittelle tollanen camino mallinen olis kivempi.. ei siellä takana "koskaan" ketää oo.

    ---
    ja onnittelut Siltalankulmalle että sait auton liikenteeseen.
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Millä ihmeellä saan runkopalkkien sisältä massapaskat poijes ennen sinkkiin vientiä??? Ei taida puhalluksellakaan saada muuta ku hiekan täyteisen rungon...
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ohuseen putkeen kaapimiseen sopiva pää ja toholla lämmintä että pehmenee :)
     
  14. tsipi

    tsipi Gearhead

    Aika pehmosen olosta tuntus olevan tuo tavara. Tänää vähä brake cleanerillä ja töhöllä tuli tössäyteltyä ja massa lähti selkeesti liikenteeseen. Palo ja valu koteloitten pohjille.

    Olis tossa melkee tankillinen pari vuotta vanhaa bensaa caballeron tankissa, eli liuotinta pitäs ainaki olla riittävästi, jos vaan tekee jotain tuolle massalle... Poltetaa sitte jos ei liukene ;)
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Varmaan riippuu ihan siitä tervasta mitä siellä rungon sisällä on, onko se kotelosuojaa vai moottoriöljypohjaista tatinaa, että millä se lähtee?

    Mulla oli Corveten rungossa enempi moottoriöljypohjasta tavaraa ja sitä bensalla ja erilaisilla liuottomilla/painepesurilla tiskasin ennen hiekkapuhallusta. Kotelosuoja voi olla tiukemmassa?

    Lähti kyllä tosi puhtaaksi, ja puhallus päältä teki pinnan hyväksi maalaukselle:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Sinkki ei ymmärtääkseni oo moksiskaan ruosteesta, mutta massat niitten kylvyissä ei häviä. Alan lotraamaan tänää kaikella mitä nurkista löytyy ja otan varmaan töistä viikonlopuks lainaan kränzlen kuumevesipesurin. Isketään näillä asein kii hommaan, ja yritetään saada ens viikolla runko hyvinkäälle.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. ftms

    ftms Gearhead

    sisustan osat lähti maalarille mustattaviksi... nyt olis mustalle ratille ja mahdollisesti niille ovien sulkemiseen tarkoitetuille lenkeille tarvetta niin saa sitten vehkeet kasaan tuolta osin...
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Onko muilla ollut ongelmia kolisevien jarrupalojen kanssa edessä ja jos niin kuinka ootte asian hoitanut?

    Itse niitä 'korvia' paloista viime kesänä taittelin ja kolina katosi... hetkeksi. Palasi aika nopeasti. Ilmeisesti palat liikkuvat sen verran, että korvat oikenevat jarrutuksessa. Mietin jotain jousen tapaista siihen korvan ja satulan joka painaisi paloja ylöspäin, mutta ei siinä kovin iso rako kyllä ole.

    Näillä keleillä kolisee ikävästi, kun ajelee ikkunat auki. Tai sitten täytyy vaan hommata paremmat stereot ja soitella kovempaa.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Asiasta en mitään tiedä mutta eikös sinkin sulamispiste ole päälle 400°C , luulisin että massa "palaa" pois.
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kappale käy suolahappoaltaassa ennen sinkitystä, massat lähtee todenäkösesti jo tossa vaiheessa.
    Sinkkaajat ei kyl tykkää jos kappaleet on kovin töhnäsiä, joutuu suolahapot vaihtaan sitä useemmin mitä paskasempia kappaleet on
     

Kerro tästä muillekin!