G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Minkälaisia virityksiä porukalla on Caminon sisäpuolen 'takaseinäksi'? Ilmeisesti siinä on joku kangas ollut alunperin ja vararengas kait ollut hanttimiehenpuolella. Olisko jopa ollut pystyssä.

    Itse mietin josko siihen olis saanut kajarit kiinni, mutta muistin väärin ja nurkissa ollutkaan tarpeeksi tilaa.

    Edit. Heti tärppäs kun hieman googlas. Tämä tosin on 'hieman' hienompi kuin mitä itse ajattelin. ;) Mutta noin siihen tietysti sais kaiuttimetkin.

    [​IMG]

    Tämä on taas semmonen että ei tämmöstä.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.9.2018
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla on vielä toi orkkisrätti, mutta toi kaijutin homma itteä mietityttäny. Edellisellä onistajalla oli ihan kaijurin purkit siellä jalkatilassa :) se ratkasu ei oo oikein mun mieleen. Etukaijutin reiät oli tyhjät, mutta sentää johdot oli viety jo hollille. Mietin et pärjäiskö ihan pelkillä 3.5" etuämyreillä? Ei tuo niin iso kajuutta oo kuitenkaa...

    Rengas taitanee olla ihan selällään siellä matalassa tilassa ja sille on omaturvavyökin siinä apukuskin takana.

    Mä oon miettiny akkua kajuutan puolelle johonki kenties hanttarin penkin taa, mutta taitaa toistaseks joutua kuitenki konehuoneen puolelle... Lähinnä painoa mietin ja viime talvena kovilla pakkasilla oli toimivaa laittaa lämppäri puhaltaa suoraan akkuun mun mersussa! Ei kyselly yhtään pyörittäessä. Dieselin kanssa saakin kyllä pyörittää hyvin mun puolesta...
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Mulla ei ollut rättiä tallella, kun jokin entisistä omistajista oli laittanut sinne varmaan tuuman paksun vanerin, pultannut läpi takaseinästä ja siihen iskenyt kaksi 12" elementtiä kiinni. Se lähti ensimmäisenä, kun aloin autoa remppaan.

    Minulla ei edessä kajareita ole. Edes reikiä. Tällä hetkellä kaiuttimet on siellä takatilassa. Täytys keksiä niille joku parempi paikka. Täytyy miettiä tuota ikkunan alapuolelle tulevaa systeemiä josko nykyiset elementit sais siihen. Ei jaksais uusia ostaa kun nuo nykyisetkin soi 'riittävän' hyvin kunhan sais kiinni johonkin.
     
  4. Jonza

    Jonza 1st gear

    Minkäs kokosia vanteita ja renkaita teillä ollut? Malibussa nyt ilmeisesti slotit koossa 15x10" ja tulee kaaresta yli. 255 rengas päällä. Ja vanteet vielä kierotkin ku ravistaa yli 80kmh vauhdissa aika paljon.. uusia vanteita vaa mietin. Toi 10" levee ois varmaa iha jees eri offsetillä. Noissa varmaa -40:rotfl:
     
  5. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Mulla on alkuperäinen rätti paikallaa ja edessä 3.5¨ kajarit. Lisäksi takana on edellinen omistaja laittanut 5,25¨ kajarit levyyn kiinni suht alas. Itse lisäsin 8tuumaisen basson. Tein kotelon lavansuuntaisesti ja se ei ole iso, mutta potkii ihan mukavasti. Olisin vaihtanut eteen paremmat kajarit, mutta ne pitää olla kokonaiskorkeudeltaan tosi matalat, ellei ota tuulilasia pois. Mun Camino on ihan samanvärinen kuin tsipin auto on ollut alkuperin. Tätä yksilöä ei ole vielä maalattu tehtaan jälkeen eikä hitsattu. Pyörii 15x8 vanteilla offset 0. Tilaa ulkoreunaan on hyvin joten luulisin 10 tuumaisten offset 0 olevan ok.
     
    tsipi tykkää tästä.
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mul on 16X8 iroc-z vanteet 265/50-16 takana ja 245/50-16 edessä
    isompia ei saa mahtuun.
    ämyrit on perinteiset 6X9 jensenit triaxit lattiakotelossa "taka" jalkatilassa
     
    Muokattu: 3.9.2018
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tämmösiä tossa kahtelin kajareiks etureikiin:

    https://www.autostudio.fi/hertz-dcx87-3-2-tiekaiuttimet-3-5.html

    Mahtaako nuo etukaijutin reiät olla joku lisävaruste tai conquista/amarillo juttu? Jos ei kerta kaikista moisia löydy?

    Meikäläisellä on kapeat 14" slotit mihin meinasin kenties nastarenkaat etsiskellä. Lisäks menin heikolla hetkellä ostaa 15x8 eagle alloyn käännetyt slotit. Aika levittävän näköset ja huulta on ku neekerillä konsanaan.. Vähän heikosti löytyy noille vanteille nastarenkaita ku pitäs olla melkein 225 leveyttä ihan minimissään.. Viime vuonna laitoin 16x7.5 vanteille 205 leveät kumit ja ei olis noussu päälle ilman bräkleeniä ja kosania kun tuota tykkiä ei meikäläiseltä löydy. Istu kyllä mun silmään vielä ihan hyvin, mutta luulen että 215 leveät renkaat näyttää 8 tuuman vanteilla aika kaposilta...

    Ei pitäs kyllä kaijutin ja rengas asiat olla vielä juurikaan mielessä ku auto ei vielä ees liiku mihinkään...
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    itse ostin noi isommat 4" Hertzit ja ne ei ainakaan sovi ilman lievää modaamista... pitää ohentaa kojelautaa sisäpuolelta ja oikealla puolella tehdä ilmakanavaan tilaa magneetille.
    oliskohan maddis tarkoittanut ovikaiuttimia?

    minulla takana 9.5x18" ja edessä 8.5x17" vanteet. on aika tarkka akselien leveyksien / vanteiden ET n suhteen mutta mahtuu vaikka vehje on suht matala
     
    tsipi tykkää tästä.
  9. maddis

    maddis Gearhead

    Lienee joku varustejuttu tuo etukajarin reiät. Oma Caminoni on kyllä niin basic kuin olla ja voi. On kuitenkin uutena Suomeen ostettu. :) Pienimmällä koneella mitä siihen aikaan saatu etc.
     
  10. kuutio`

    kuutio` 3rd gear

    Varusteluissa eroja ja optioitakin vaikka ilman radioo. Mutta, onko kukaan sovitellut g koriin toisen auton penkkejä eteen ja taakse? Ei mitään tarvike hirvityksiä vaan jotain tyyliin sopivaa :rolleyes:
     
  11. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Oma Camino on ns.käytettynä maahantuotu joten amerikan Joe on sitten ottanut radio option. Siinä oli alkuperin vain kuljettajanpuoleinen taustapeili, eli tosi ¨neeperimalli¨, mutta kuitenkin V8. Tsipin viittaamat Herzit saattaa sopia ja Alpinelta oli myös melko sopiva malli. Yritän katsoa mitä mulla on kun pääsen töistä kotiin.
     
  12. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Kojelaudan päällä on valurautaiset! ritilät joissa kajarit kiinni. Kokopaketin paksuus on n.45mm. Siinä on 2-3mm pelivaraa että sen saa taitettua paikkaansa. Ritilä on n.5mm paksu.
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Jaa nii ne ämyrit on kii niis ritilöis? Niitä mä tosta itteltani raottelin ja tuli todettua jotta sähköä löytyy, mutta kajareita ei.

    Eikös ne kajarit sais sinne pohjallekin kii, ettei olis siinä ritilässä kiinni?

    Tarvis joltain hifimieheltä kysyä mitkä kajarit tonne rööreihin tungetaan.. Onko väliä tämmösessä käytössä.. Tunne vaan ensimmäistäkään ketä kiinnostas autossa popit enemmän ku moottori ;)
     
  14. ftms

    ftms Gearhead

    sinne kojelaudan sisään meinaan noi omat kiinnittää niin että ne on siellä pellissä kiinni ja kojelauta tulee siihen ritilöineen päälle... tota 4" Hertziä ei saa kuin yhdestä kulmasta huonosti kiinni ilman että tekee pellistä pienet lisäosat tukemaan niitä. paikka on sitten aika tarkka että kartion joustoreuna ei osu kojelaudan pehmusteisiin ja on aukon keskellä. orgis ritilä tulee sitten siihen päälle
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Selkee eco-auto tuo mun Camino.

    [​IMG]

    Tuota oli sitten koko takaikkunan matkalta.
     
    ftms, tsipi ja Lemmu tykkäävät tästä.
  16. maddis

    maddis Gearhead

    Viikonloppuna tutkailin käyntihäiriötä Caminosta. Aamulla pääsi töihin ajelemaan ongelmitta, kun ei tarvinnut valoissa odotella ja oli viileämpää muutenkin. Iltapäivällä sitten olikin tilanne toinen, kun joutui odottamaan valoissa ja varsinkin jos meni kaupassa käymään ja konehuone pääsi lämpeämään kunnolla.

    Toinen puola oli aika 'kypsyneen' näköinen ja ainakin alustavien testien perusteella tilanne parantui kummasti. Toista en jaksanut irrottaa, mutta sormella pohjaa hiplaamalla se vaikutti yhtä tasaiselta kuin tuo vasemmanpuoleinen.

    [​IMG]
     
  17. Jonza

    Jonza 1st gear

    Mulla hattuhyllyllä halppis 6x9 ja edessä oli vakiot mitkä ei toiminu, laitoin tilalle ylimääräsenä löytyvät Rainbow germaniumin 3" keskiäänet/laajakaistat. Meni suht kivuttomasti kun laitto koroketta ettei kartio osu ritilään. Aika ylös toistaa niin en tarvinnu disuja erikseen. Ja kelpaa vallan mainiosti tohon autoon. Ikkuna auki paremmat soundit:odcool::odcool: käyttöautossa sitten enempi musalaitteita. Senyt on melkeen ihan sama mitkä sinne eteen laittaa kun et sieltä kojiksen päältä bassoa saa kuitenkaan yhtään.. ainakaan ton kokosilla kaiuttimilla.
     
  18. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu mä jätän ne bassojumputtamiset joillekki ihan muille. Kunhan saa roketirollia sillee soimaa ettei tarvii dieselin nakutusta kuunnella... Alpine tai hertz varmaa tulee valittua... Mut ne ehtii puljaa sitte ku on auto tienpäällä...
     
  19. T-top

    T-top 1st gear

    Noniin, kaupat on tehty ja Suomeen rantautuu varmaankin ennen joulua tällainen G-body:
    https://drive.google.com/open?id=1EH1zneWcLMGde6AC8RIn2iHFOWOwEWpc

    Mistä tuohon löytyis tai mistä kannattaa ostaa service/repair manuaali?
    Onko alkuperäinen manuaali parempi kuin Haynesin tms. tekemä malli?
    Sähköinen formaatti olis varmaankin näppärin, mutta loppupeleissä ihan sama missä formaatissa.

    Räjäytyskuville tai varaosaluettelolle olisi myös tarvista, vinkkejä mistä niitä löytyis?
    Tuohon pitäisi esimerkiksi löytää turvavöiden yläkiinnikkeiden muoviset suojakupit. Pikkusen haastavaa lähteä noita etsimään, kun ei ole mitään käsitystä millä nimellä niitä pitäisi kutsua eikä ole alkuperäisen osan numeroa.
     
  20. T-top

    T-top 1st gear

    Nyt pitäisi keksiä mitä varaosia tilaan peräkonttiin rockautosta ja gbodypartsista tulemaan samalla kuljetuksella auton kanssa.
    Hiukan hankalaa kun en ole nähnyt vielä autoa, eikä jenkkiautoista ole muutenkaan kokemuksia.

    Funtsin että jos tilaisin:
    - Brake Pad ACDELCO 17D154C {#17D154, 88909651} Professional; Ceramic Info
    - Brake Shoe ACDELCO 17514R Professional; Riveted Info
    - Caliper Repair Kit ACDELCO 18H21 {#18031495} Professional Info
    - Drum Brake Hardware Kit CARLSON H2322 Pro Kit Info
    - Wheel Cylinder Repair Kit ACDELCO 18G60 {#18031239} Professional Info
    - Oil Filter BOSCH 3423 Premium Oil Filter; O.D. 2.98"; Inside Diam/Thread 13/16"-16; Height 4.02"; Gasket Attached Info
    - Air Filter FRAM CA326 Extra Guard; Round plastisol Info
    - Spark Plug DENSO 5301 Iridium Power Info
    - Repair Manual BISHKO 12231 DVD; This DVD contains same service and repair information as the OEM manual. Loaded with text & illustrations.
    - Owners Manual BISHKO 5242 BOUND Info
    - Transmission-Automatic Filter ACDELCO TF234 {#12360654} Professional Info Includes pan gasket
    - GM Wiper Blades
    - T-Top weather stripping Seal Anti-Rattle (varsinaiset T-topin tiivisteet löytyi jo täältä Suomesta)
    - 86-88 Olds Cutlass 442 Reproduction Tail light emblem (alkuperäisistä maali kulunut pois)
    - Seat Belt Triangle Plastic Bolt Cover (puuttuvat)

    Tulisko jotain muuta mieleen, mitä suht suurella varmuudella tulen tarvitsemaan vuoden-parin sisällä ja mitä ei Suomesta helpolla löydy?

    Moottorin hihnoista en saanut selvää, oli liian paljon eripituisia vaihtoehtoja, joten niitä en osaa vielä tässä vaiheessa tilata.
     

Kerro tästä muillekin!