G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    No nyt on Caminossa lämpöä. Ainakin ekan testin perusteella. :)

    En tiedä missä se vika varsinaisesti oli. Käytin kennon irti ja putsasin sen, mutta ei sieltä mielestäni kyllä niin paljoa sitä 'ruskeaa vettä' tullut että olis selittänyt tuon lämmön puutteen. Annoin olla sen päivän sitruunahapoissa ja huuhtelin hyvin ennen kuin laitoin paikalleen.

    Läppien liikkeen tarkistin ja se vaikutti olevan minusta ok.

    Laitoin ilmausta varten pumpulta kennolle menevän letkun korkeimpaan kohtaan T-haaran. Siitä sitten lorottelin nestettä sisään täyttääkseni kennon etc. Ihmettelin, että miten sinne niin paljon (kun oli jo reilu litra mennyt) menee, kun ei kenno mielestäni noin paljoa vedä. Sitten huomasin että paisari vuotaa kohta yli. Eli oli siitä lirureiästä korkissa mennyt paisariin, kun se T-haara oli paisariakin korkeamalla.

    Mutta tuon jälkeen kun käytin kuumaksi niin jo tuli niin kuumaa etten muista aiemmin niin kuumaa tulleenkaan. Saa nähdä säilyykö tuommosena vai viileneekö taas.
     
    speedy, tsipi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. ftms

    ftms Gearhead

    Oman kanssa taas vaihteeksi pientä edistystäkin kun moottori on menossa kasaan. Juuri kun luulin että nyt on kaikki tarvittavat osat niin kansia laittava alan pitkäaikainen vaikuttaja ilmoitti että kaipaa uusia venttiileitäkin...
    no - kuriiri tuo jos vaikka sitten saisi osat nippuun ja voimansiirron keulalle
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kennon putsaaminen vaikuttaa yllättävän paljon, vaikkei olevinaan sitä moskapaskaa näykkään tulevan kummoisesti.
     
  4. maddis

    maddis Gearhead

    Joskohan nyt viimein toimis tuulilasinpesuri pidempään kuin kesän kerrallaan. Aiemmat pumput hajonneet vuoden kahden jälkeen. Edellinenkin vielä kävi mutta tuli vaan pieni liru vettä. Nyt kyllä kusee lasille niin että on säiliö heti kohta tyhjä.

    Tein alaosaan uuden läpiviennin ja nyt pumpun ei tartte imeä vettä vaan painovoima hoitaa sen homman ja pumppu vaan puskee siitä eteenpäin. Kyseessä siis tuommonen sähkötoiminen pumppu, ei se alkuperäinen ihmetys. Paremmat suuttimet vois jotenkin askarrella siihen, mutta pitää suunnitella miten ne sais sinne konepellin allei etteivät tulisi näkyviin konepellin päälle.
     
  5. Lemmu

    Lemmu 1st gear

  6. maddis

    maddis Gearhead

    Joo, nuo näyttää hyvältä ja tuohon hintaan voi tilata vaikka toisenkin parin jos eka menee pilalle.
     
  7. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mulle kelpais G-koppasen paisuntasäiliö, jos jollakulla löytyy ylimääräinen myytäväksi asti.
     
  8. maddis

    maddis Gearhead

    Kun ei muutakaan kirjotettavaa oo niin turistaanpa sitten puslista.

    Tuli joku pari kesää sitten laitettua uretaanipuslat eteen ja taakse Caminoon, kun käytin tukivarret irti. Muuten hyvä, mutta pirulaiset edessä narisevat joustossa!

    Uretaanipuslahan ei jousta samallatavalla kuin kumi vaan pyörii siinä holkissaan. Epäilen, että tämä sen äänen aiheuttaa. Olen paikallistanut sen ylempien tukivarren pusliin. Puslien mukana tuli jotain silikonia mukana ja sipasin sitä asennusvaiheessa. En tiedä oliko siinä se virhe. Viime kesänä käytin puslat irti ja sipasin reilummalti sitä ja keula olikin hiljaa hetken aikaa kunnes narina palasi.

    Eipä oo moisia ongelmia aiemmin uretaanipuslien kanssa ollu. Kohta heitän helkkariin noi puslat ja hommaan uudet kumipuslat tilalle. Vai onko muilla ideoita kuinka saada noista hiljaiset? Asentaa rasvanippa jokaiseen puslaan ja puristaa rasvaa kun alkaa narista? :)
     
  9. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Onko kukaat tehnyt Suomessa Blazer spindle/jarru swappia? Kokemuksia? Tai Blazer/C5 corvette palikoita?
     
  10. ElCamino78

    ElCamino78 3rd gear

  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kyllä maddis nimenomaan uretaani puslien kanssa minun mielestä pitää olla se rasva välissä, jotta ei narise. Itekin laitoin viime kesänä uretaanit joka paikkaan, ja oma ei ainakaan vielä mitään naristele. Kop kop. Ollut kyllä jatkuvasti ajossa tuo oma, vaikka se pelkkä talviauto onkin.. kesäauton liikkeelle saaminen näköjään tuottaa tuskaa, kun lähdettiin taas niin isolla kädellä tekemään muutoksia, ja en päässyt talvella tekemään mitään koko autolle.

    Olen kyllä hyvin paljon kuullut narina ongelmista uretaanien kanssa. Silti tätä uhmaten laitoin ne itselleni.

    Houkuttais laittaa kaikki ohjauksen osat uusiks simpukkaa myöten. On niin paljo klappia ohjauksessa. Alkas vaikka rättien uusimisella jos en saa aikaseks hankkia jeepin rattiakselin pätkää. Kellään kokemuksia rokkiautonkin myymästä "delphi 670" simpukasta? Maksaa euroja, mutta onko hintansa väärti? Minun kokemuksen mukaan toi simpukan kiristely ei oo kovin pitkä latu kuljettavaks...

    Nimimerkillä väljän simpukan takia vaihetaan koko etuakselistoa kesäautoon ;)
     
  12. maddis

    maddis Gearhead

    Eli se rasvanippa sinne puslaan ei ollutkaan niin kaukaa haettu kuin kuvittelin. :D

    En tiedä olisko rasva sitten parempi kuin tuo silikonitavara mitä puslien mukana tuli. Täytyy testata.
     
  13. tsipi

    tsipi Gearhead

    Niin tiukka on kyllä se väli, ettei sinne mikään rasva varmasti tunge.. mitäs jos pyörii ja narisee siitä sisemmästä välistä, eli holkin ja urtsin välistä? Sinnekin taijot vielä nipan? :)
     
  14. maddis

    maddis Gearhead

    Vitsinä(ehkä? :confused:) tuon nipan heitin. Rasvaa lähinnä meinasin.

    Puslassa on urat sisemmän holkin puolella joten ilmeisesti tarkoitus että siitä välistä pyörii. En tiedä kummasta välistä se narisee. Pitänee vielä purkaa kerran ja leipoa kunnon rasvat sinne ja toivoa, että pysyvät paremmin kuin ne mukana tulleet silikonit.

    Kun olisin tämän tiennyt niin olisin ostanut heti alusta ne kumipuslat, mutta eipä oo tämmöstä tullut uretaanipuslien kanssa aiemmin vastaan.
     
  15. ftms

    ftms Gearhead

    en ole blazerin olka-akseleille tehnyt mutta omassa on C5 jarrut edessä tällä hetkellä g-bodyn omien olka-akseleiden kanssa ja takana 9" fordin kanssa...
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Minkälainen käsijarrumekanismi on C5 takajarruissa? mulla on Ford 9 perä ja niissä joku Bolt on levyjarrukitti, ongelmana on se että käsijarruvipstaakit ottaa runkoon kiinni joustossa.

    Ja nämähän on ostettu Bolt on settinä g koppaan....
     
  17. ftms

    ftms Gearhead

    C5 ssa on jarrulevyn sisällä rumpu ja 1 osainen kenkä. levitin on mekaaninen. tein oman systeemin niin että vaijerit on g-bodyn omat.

    Ainahan amerikkalaiset on "bolt on". Itselle tuli joku aika sitten venttiilijousisarja missä titaaniretainerit, uudet lukot ja alle tulevat ohjainlevyt + tiivisteet. lukot ei istuneet venttiilien varsiin ollenkaan. lähettivät reklamaationi jälkeen pikana pari sarjaa! uusia lukkoja viallisten tilalle ja päästiin tarkistamaan asennuskorkeus - ei ollut lähelläkään sitä mitä piti (varmasti koneistamattomassa kannessa). ongelma ratkesi vaihtamalla toiset retainerit ja lukot tähän bolt-on jousisarjaan...
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Miten tässä säädösten luvatussa maassa. Mietteissä tehdä Caminon lavalle ohjaamon taakse säilytyslaatikko. Ehkä sen levyinen mitä se seinien pyöristys on.

    Lavan peittämisestähän tulee sanomista, mutta tuliko jo tuommosesta laatikosta? Kiinteästihän se olis kiinni ettei lennä heti ekassa kiihdytyksessä pois.
     
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla on toisessa pikkarissa pultattu pari kranaattilaatikkoa lavalle. Jää ehkä 5-10 cm rakoa reunoihin ja keskeltä ovat kiinni toisissaa. Ei ole mitään sanonut katsurit tästä. Ja varmasti näkee, että noita ei oteta koskaan pois, koska akku, ilmapalkeitten kompura, säiliö ja venttiilit matkustavat siellä.

    Joskus ainakin oli määritetty vain lavan pituus. Ja yksi puolituttukin tekiaikanaan veronkiertocamaron, jossa lavan pituus täyttyi, mutta mitään röökiaskia isompaa tavaraa ei kyllä saanut "täyspitkänä" kyytiin. Tiedä sitten onko lakipykälät muuttuneet näiden tapausten jälkeen :)
     
  20. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jos camino on rekisteröity henkilöautoksi niin vaikuttaako se?? Silloinhan ei pitäisi olla niillä lavamitoilla mitään merkitystä??
     

Kerro tästä muillekin!