G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt on tultu takaisin tämän kesän ekalta (ja mahdolliselta ainoalta) oikealta 'roadtripiltä' Caminolla. Ylöjärvi - Rovaniemi - Ylöjärvi. n. 1500km yhteensä. Camino pelas ongelmitta koko matkan. Mitä kulutuksia sain laskettua oikein niin tuonne 11-12l/100km haarukkaan menivät. Hieman hankala kovin tarkkoja lukemia saada, kun tankkauspistooli katkasee tankkauksen muutenkin vähän turhan helposti. Ei mitenkään kauhean pahana kulutusta pidä.

    Ja ettei ihan huviajeluksi menis niin olihan takas tullessa kuormaakin lavalla. ;)

    [​IMG]

    Tuolla samaisella ABC:llä oli tankkaamassa 'käyttöpatinoitunut' Edsel ja C3 vette. Kumpaisellakin perässään pieni asuntovaunu.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olisko kellään geepodin sähkökäppyrää? Meni peräkärrin piuhat paskax ja maihin mettässä ja nyt ei malipun valot toimi. Sulakkeet on kaikki ehjiä:confused:.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    Eio, mut camalassa katos melkiin kaikki takavalot kun puskuri oli irti,
    johtonipun sisällä olevat haarotukset aukesi, juotokset senverran hapettunut ajansaatossa että nassahtivat auki kun sitä piteli, toki camalan piuhasarja on aika kovassa rääkissä kun on ulkona.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muistelin että kun ton hylsyn sain niin siinä ei ollut missään valoon liittyvässä virtaa, tonkimisen jälkeen vika löyty startin
    päästä. Eppäilen taas samaa kun solkusta on näköjään yksi piuha irki.
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  6. janiluo

    janiluo Gearhead

  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jee, '81 Turbo Buick Regal on hengissä taas ja kulkee. Lootaan pitää vielä paneutua kun se pitää liian pientä vaihdetta päällä kovalla kaasulla ja onhan tuossa aika paljon ajan patinaa, mutta käyttöautoissa on.
     
    cutlass cruiser, Pas(i)kiainen ja DX tykkäävät tästä.
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Meinasi tulla jo uskonpuute. Sain nimim. Kylähullulta lainaan nakutuksenestoboksin - oma oli pimeänä. Koeajoissa kone alkoi sitten käymään viidellä, pitkän väännön jälkeen vika paikantui palaneeseen tulpanjohtoon ja nyt alkaa näyttää hyvältä.
    Kaasarin ja vaihteiston säätelyä vielä täytyy jatkaa, mutta nyt kyllä alkaa vetoa löytymään jo koneesta. Hieno tunne kun auto vaan vetää ja konehuoneesta kuuluu vaan tavallinen käyttömoottorin hurina, joskin turbon vihellyksen säestämänä.
    Seuraavana täytyy vaihtaa jäykemmät venttiilijouset kun veto hyytyy 4000 rpm jälkeen, mutta tuo mahdollisuus oli tiedossakin. Halusin vaan ajaa koneen ja nokan sisään löysemmillä jousilla. LT1:sen jouset näköjään on tuohon oikein passelit.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eilen selvisi se ahtopaineiden reipas nouseminen, menivät hetkellisesti jopa 1,5kiloon ja ei edes nakuttanut. Hukkaportin kalvo oli hajalla ja vuotaa läpi. Nakutuksenestopiiri toimii näköjään ihan hyvin noillakin paineilla kun kone käy tarpeeksi rikkaalla reilulla kaasulla.
    ebaysta löytyi uusi T3:een sopiva Edelbrock-nimellä, hintaa oli huimat 15€.

    Paikaltaanhan tuo ei oikein jaksa lähteä, mutta siihen auttanee se sekventaaliruiskusysteemin asentaminen sitten seuravana. Siinä kai se suurin ero kaasarimallin ja ruiskun välillä on.

    Uusin myös katsastuksessa huomatun alapallonivelen, kyllä on hyvä auto ajoltaan nyt. Taka- ja etuvakaajat sekä etupään kolmiotuet on SS Malibusta, hyvä tasapaino tuntuu olevan tuolla kevyellä moottorilla varustetussa autossa.
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hyvä että kulku paranee. :D

    minkälaisia nuo kolmiotuet ovat? ja mihin ne kiinnittyy?

    syylärin poikkipalkista lokarin päälle tulevat tangot/putket? vai tulipellistä lokareihin.. niiden yhdistelmä? vai jonnekin auton alle tulevia tukirakenteita?
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ne yhdistää runkoaisojen etupäät rungon (moottorin) keskipalkin keskikohtaan, siis auton alla.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Diiselissäkin taitaa olla originel.
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Pientä ohjelmaa oli eilen Caminon kanssa. Työmatkalla lähti vaihteistoöljynjäähdyttäjästä letku irti. Ensimmäisenä huomasin, että jotain vialla kun laitoin turbiinilukon päälle ja kierrokset nousi hetkellisesti. Kuvittelin siinä vaiheessa vielä että turbiinilukossa itsessään olis jotain vikaa.

    Noh, kohta alkoi laatikko luistaa välillä jo tasaisellakin ja siinä mietin mielessäni että nyt sitten hajos laatikko. Pääsin kuitenkin töihin ja parkkihallissa aukasin konehuoneen ja vika olikin varsin selvä. Olikin näppärästi öljytty konehuoneen hanttimiehenpuoli. Laitoin letkun takas paikalleen ja lisäsin öljyä. Sitä meni n. 2l ja oli taas max merkissä. (Tietysti kone käynnissä etc.)

    Jarruille asti meni kans öljyä ja en tiedä imasko kuinka hyvin paloihin kun eilen hanttimiehen etujarrun putsasin, kun jarrutuksessa alkoi puoltamaan vasemmalle aika reilusti. Ei ollut vaikutusta joten menennee palat vaihtoon. Täytyy vielä kokeilla kuskinpuolen jarrut putsata vaikka en usko että siellä öljyä on eikä se taitais silloin vasemmalle puoltaa.
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kantapään kautta opin aikoinaan että kumiletku ei kuulu minun autojen vaihteistoöljyn jäähdytyslinjoihin. Meinasi mennä avobuickki jontkaan satasen vauhdista kun letku irtosi ja pito hävisi eturenkaista.

    Niitä nipoilla varustettuja metalliputkia saa muutamalla kympillä esim JN Tradingilta. Just tuohon em. Buickkiin sellaiset uudet vääntelin, paksummat vielä kuin orkkikset. Lootan päähän saa sopivia nippojakin, itse ne tilasin Western Partsilta, eli Hansen Racingin jälleenmyyjältä. Mutta kyllä se vakiomittainen putki on myös ihan hyvä normikäytössä.
    Yleismallin putkentaivutin riittää, maksaa pari kymppiä Biltemassa tai Motonetissä.
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Tekniikan vaihdon yhteydessä tuli nuo letkut laitettua. Täytyy katsoa josko sais talvella laitettua kunnon putket, vaikka on noita kumiletkuja muissakin autossa mulla ollut samassa paikkaa ilman ongelmia.

    Ongelma tuossa on se, että klemmari oli liian lähellä putken päätä ja putken päässä ei ollut 'paisetta' estämässä klemmarin lipsahtamista pois.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kumiletkuja käyttäessä kannattaa jättää hydrauleletkut, tai ainakin niiden nipat hydrauliliikkeen hyllyyn. Niissä on todella pienet sisämitat verrattuna ulkomittoihin, kun ne ei ole tarkoitettu suurille virtausvolyymeille. Niillä on pilattu monta automaattilootaa kun jäähdytysvirtaus ei ole ollut riittävä.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Nuo ei ole hydrauliletkuja vaan ihan 'normaaleja' letkuja jotka kestävät myös öljyä. (Kestänevät öljyä paremmin kuin nykypäivän bensaa). Sisämitta on about sama kuin putken, jonka päälle se painetaan. Ja putki on siis alkuperäisen linjan pätkä. Oletan(vaikkei tietysti koskaan pitäisi olettaa) että virtausnopeus on tuossa kohden riittävä.

    Painettahan tuossa jäähdytyskierrossa ei merkittävästi ole.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla kans teki kiusaa noi jäähdytysletkut, laitoin sitten putket niin loppu vaivat.

    Ongelmana oli että letku ei tahdo kestää sitä öljyn lämpötilaa vaikka siellä painetta ei oliskaan.
     
  19. maddis

    maddis Gearhead

    Miten tuo kesto-ongelma ilmeni?
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Letku halkeili aina siitä liitosklunssin kohdilta.
     

Kerro tästä muillekin!