G-bodyt Suomessa

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Itse tein saman viime kesänä ja kaivoin ne kulmat jostain, mutta niitä ei tarvinnut kuitenkaan kun Euromasterin koneeltakin löytyi vielä tuon -79 kulmat. Enkä tietysti nyt muista niitä kulmia.
     
  2. cam78

    cam78 3rd gear

    Täytynee kysellä löytyykö. Varasin säätöajan ensviikolle Euromasterilta, niin käskivät ottaa kulmat mukaan mihin säädetään.
     
  3. maddis

    maddis Gearhead

    Mullekin sanoivat, mutta kyllä ne sieltä koneelta vielä löytyivät. Riippuu hieman mikä softa niillä on systeemissä. Voi olla että jos kovin uudet ja hianot systeemit on niin ei enää löydy.
     
  4. menu*

    menu* Gearhead

    Vianoriltakin löyty Lahessa koneelta, mutta tuommoset ne on 1978-80 tehostimella:
    Caster: 3° +- 0,5° pos
    Camber: Left 1,5° +- 0,5° pos, Right 0,5° +- 0,5° pos
    Toe-In: 1/8" +- 1/16"
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Oliko se niin että 3gen Camaron simpukka sopii geebodiin suoraan kun ottaa vaan kääntövarren geen orkkiksesta?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Taitaa kaikki joissa sektorivarsi sojottaa samaan suuntaan olla vaihtokelpoisia.
     
  7. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    oiskos siinä ollut se juttu vaan että se auton kääntösäde suurenee kun varren kääntymiskulma on pienempi camarossa.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Joo lueskelin amerikan foorumilla että geen simpukan ohjauksen sen kääntökulma on 70 ja camarossa 64 tai 68 jtn sinne päin. Pitää pikkasen tehä rotia siis alatukivarren toppariin.

    Mulla on niin reilu välys tossa simpukassa, että katotaan mitä z28 simpukka saa aikaan. Amerikan foorumeilla ainakin kehuivat että ohjaustuntuma paranee paljon.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Olekkos koittanu säätää löysiä pois?
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Joo, rupee kangertelee jos yhtään lähemmäs vetää välyksiä. Kai ne hampit on vaan keskikohasta niin kulahtaneet?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Juu mulla on sama homma, näköjään vain vajaa 40 vuotta noi kestää. Hammastanko edelleen odottaa asentajaa. No tänä talvena kone on pakko ottaa pois, jos sitä kerkeis sovitella kun on tilaa.
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  12. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    isot pojat (tai on ne siis mua pienempiä) sanoivat että heidän mielestä mun auton simpukassa on myös klappia.. en oo kylläkään vielä kokeillut edes kiristää sitä. epäilen että sitä on kyllä vain kiristelty aiemminkin joten vaihto on todenäköisesti pakolla edessä.

    ----
    kaasuttimen ja ilmaputsarin väliin tulevaa muovirinkula korotuspalaa odottelen yhä postista.
    kaasuttimen vivut ottaa putsariin kiinni niin tarvii jonkilaisen korotusvirityksen siihen.. väliaikainen ei enää toimi kunnolla joten 3 viikkoa sitten tilasin semmosen briteistä. (oisin ostanut suomesta mutta myivät viikkokaupalla ei oota nettisivuillaan joten ei sitten kun ei ole)

    jotenkin unohdin sen tilanneeni ja sitten kun huomasin parin viikon päästä ettei ole kuulunut pariin viikkoon osaa. joten vasta kun otin yhteyttä niin hekin huomasivat että "oho unohtui se lähettäminen." nyt pitäisi loppuviikosta olla täällä.

    ärsyttää että oli olevinaan viksu ja ennakoiden tilasikin uk:sta sen usan sijasta.. usan ostoksia kun aina joutuu odottaa pari kolme viikkoa ja briteistä tullut järjestään alle 4päivän. ei tällä kertaa. (ai juu unohtui: qps turbo oli firma ja ebayn kautta.)

    mun tän hetkisellä tuurilla tilasin kai vielä liian matalankin spacerin siihen.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Tuli muuten ihan viimisen päälle ohjaustuntuma tolla camaron simpukalla. Suosittelen jos haluaa vähän ohjaustuntumaa.

    Kävin pikkuäksidenttikin kun romut lenteli kontissa.

    [​IMG]

    Noo, ylimaalaus on todo-listalla.
     
    Muokattu: 11.9.2016
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    sullahan oli se jeepin akselikin siinä joten vakiota jämäkämpi ohjaustuntuma varmasti.
    -------

    taisin keksiä jonkun syyn miksi mulla on ollut kauhean vaikeita kylmäkäynnistyksiä tuolla street demon kaasarilla viime aikoina. (aluksihan se toimi hyvin.) ja kun on lähtenyt käyntiin ei tunnu olevan ryypyn kaltaisia korkeampia kierroksia koneessa.. pelkkä tyhjäkäynti.

    saanut hinkata pitkiä aikoja startilla ennenkuin käynnistyy. parina viime kertana oon oikassut, eli kaadoin hörpyn bensaa kaasariin. sen jälkeen kun moottori käynnistyy niin se tuntuu toimivan ok sen jälkeen . heti hieman lämmettyään auto on aina käynnistynyt ja jäänyt käymään. kierrokset tosin olleet aina matalalla. ihan kuin ei olisi sitä ryyppyä lainkaan päällä.

    joten kun katsoin tarkemmin eipä se läppä olekkaan kuin ehkä puolillaan kiinni kun katsoin kylmää konetta.

    ja kun katsoin tarkemmin. totesin että syyllinen on luultavasti siinä se sähköryypyltä kaasuläpälle kaasarin päällä tuleva viputanko, se näyttäisi olevan taipunut. ensi viikolla siis pitää miettiä miten sitä saisi oiottua. jos vaikka sillä korjaantuisi. on varmaan se vipuvarsi tai läppä ottanut kiinni ilmansuodattimeen jossain vaiheessa pahemman kerran. *sitä varten sitä korotuspalaakin hain.*
     
  15. pataatti

    pataatti 3rd gear

    Kylläpä on ollut vaikea kapistus myydä tuo auto ellei sitten ihan ilmaiseksi anna. Täytynee mahdollisesti ruveta purkamaan ja vaihtamaan kunnostettuja osia käytettyihin ja koittaa keväällä taas uudestaan myyntiä.
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tuntuu juu samat autot pysyvän sitkeästi myynnissä suurinpiirtein samoilla hinnoilla viikoista ja kuukausista toiseen.

    tosin minusta itsestäkin tuntuu kyllä että hinnat ovat hieman nyrjähtäneet liikaa yläkanttiin. (sehän se suurin ja yleisin syy on miksi kauppa ei käy, myyjä pitää ostajien mielestä liian kovaa hintaa tuotteelle.)

    ----------
    alkoi tänään muissa mietteissään epähuomiossa tökkimään auton katossa ollutta ruostekuplaa.. ja sitten siitä löytyikin iso reikä alta.. ja vähän matkan päästä toinen. ja niin edelleen.

    ei voi luonteeleen mitään.. minä, ruuvimeisseli ja ruostekupla. :D jotenlopulta raavein sitten siitä pahimmat kohdat näkyviin ja totesin että pitää tehdä "väliaikainen" paikkaus niihin kohtiin.

    kunnollisesti tehtyyn kun ei taida olla varaa. se kun maksaa kuitenkin varmasti kovin monen satasen verran tuo uusien peltipaikkojen teko ja maalaus jne.

    eli noveroxia hieman tänään siihen läträilin että kerkee kuivumaan ja huomenna sinkkimaalia ja pakkelointia +hiontaa ja jotain väriäkin kilikalipurkista päälle. (värinsävyä en tiedä vielä)

    -----
    kaasarin säätely auttoi. käynnistyy huomattavasti helpommin nykyään kylmänä
    -----
     
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Cutlassien hinnat on varsinkin mitä on. Ei niistä kukaan oikeen mitään maksa. Omat ei vimosenpäälle olleet mutta kolmen kesiarvomyyntihinta oli alle 3000€.

    Löyty muuten peltisarjojen pahvilaatikko täynnä cutlass pisteosaa. Joku tiiviste, sivulamppuja, lämmönsäätövipujen ym kehys ja mitä muuta muoviosaa siellä pöntössä onkaan. Tuskin mitään ihmeellistä mutta varmaan ihan käyttökelpoista. 20€ ja porissa jos jotain kiinnostaa. Pidän itellä jemmassa jos 20€ liikaa.
     
  18. Mopar Madness

    Mopar Madness 3rd gear

    Eihän ollu mitään kromilistoja joukossa?Mullahan eikös oo sun vanha ja siitä puuttuu kuski puolelle kromilista katosta.
    Hinnoista sen verran että omani hinnoittelin halvimpien v8 moparien mukaan.No nyt muutama kuukausi myöhemmin tuolla mun hintapyynnöllä ei saa edes 6 koneista valtteria.Paras esimerkki yks Dart 5000e hintapyynnöllä mihin en kerenny niin hintapyyntö nyt samalla vessalla vajaa 9000e.Paljon ainakin nettiautossa sellaisia autoja jotka usein myynnissä ja jokainen uusi omistaja nostaa pyyntiä sen 1000e-4000e.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    joo. kiinnostaa. ostan ne. (jos on tuo katon kromilista niin madness saa sen jos haluaa.)
     
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    en taaskaan asu strömsössä. tai sitten vaan en osaa. (luultavasti näiden yhdistelmä 50-60)

    noverox ei ole kovettunut lainkaan. ja se lasikuitupakkelikin jota laitoin ei kovetu ja tartu kiinni. ei noveroxin päälle, eikä muuten peltiin eikä hiottuun maaliinkaan. olisikohan sittenkin saaneet pakkasta tms mennyt muuten vanhaksi molemmat. joten puukolla vuolin kylmän muovailuvahan koostumuksen omaavan pakkelin pois ja hioin peltipinnalle taas että saisin siinä alla olleen noveroksin jäämätkin pois.

    suihkaus sitä crc sinkkiä ja nyt odotellaan kuivumista. noin vartin päästä kokeilemaan uutta paikkausta toisen vanhan pakkeli purkin kanssa. jos vaikka se olisi parempaa.
     

Kerro tästä muillekin!