1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

G-bodyt Suomessa

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. pataatti

    pataatti 2nd gear

    Se olis kaivettu auto talvisäilöstä nosturille. Lukkoperä poistettu ja todettu että vetarin stefa vuotanut toisen puolen jarrukamat öljyisiksi. Kaasari vaihdettu pienempään rempattuun ja säätöhommia tiedossa. Ilmajousituksen venttiilit irroitettu vuotojen takia ja liitokset liimataan uudestaan. Toiset renkaat pitäs vielä saada vanteilleen ja alle. Sit koitetaan taas kaupata.
     
  2. ftms

    ftms 3rd gear

    4L60E vaihteiston parannusremontti on ollut tauolla kun välillä on joutunut korjaamaan työstökoneita että saa työt tehtyä... g-body on odottanut vuoroaan vieressä. jospa viikonloppuna saisi vaihteiston valmiiksi
     
  3. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Osaakos täällä joku neuvoa. Itellä on tuo 229cid v6 rochesterin dualjetin 210 kaasarilla. Vikana on kun kiihdyttää rivakkaammin, niin kuuluu pelkkä paukahdus ja tuntuu että koko kone sammuisi, mutta ei sammu ja bensa haisee tämän jälkeen. Mistä voisi johtua? Pintakaasulla kun ajelee niin ei tee tuota, mutta pienikin kiihdytys pätkäisee kaiken.

    Ryyppykään ei ole toiminut koneremontin jälkeen Eli ongelmat alkoivat koneremontin jälkeen.

    Onko tuota kaasaria vaihdettavissa johonkin toiseen vastavaan kaasariin missä olisi samat alipainelähdöt?
    Kun näyttäis siltä ettei tuosta saisi seoksia säädettyä, eikä noita säätöosia saa kuulemma.

    Koneremontin jälkeen puski sinistä savupilveä käynnistäessä. Nyt kun remontin jälkeen on 2000km ajettu niin vieläkin välillä puskee sinistä kaasua käynnistettyä, mistä tää mahtaisi johtua?
     
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eikös se laiha seos siellä paukahda vaikka bensa haiseekin. Rikas yleensä turaa ja röpeltää.

    Tuleeko jos lyö lapun heti lattiaan vai myös jos vähän varovaisemmin polkee pohjaan?
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  6. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Siis oikeastaan sillon kun lyö hetikaasun pohjaan, nyt huomasin myös että hakee täyskiihdytyksessä pienempää vaihdetta kauan ja naksuu ja paukkuu, täytyy ottaa videota joku kerta ja kuunnella tuleeko paukunta edes kaasarista Kylmänä joutuu todella varovaisesti kiihdyttämään, lämpimänä vain täyskaasusta.

    Onko normaalia, että öljyn paineet nousee alkuperäisen mittariasteikon yli kiihdytyksestä.

    Huomasi myös että bensapumpulta lähtevä metalliputki kaasarille on hieman lytyssä mutkassa, mahtaakohan se vaikuttaa.


    Korjaussarja on laitettu, mutta kun nuo säätöneulat on niin kulunut ja ei ainakaan paikallinen varaosamyyjä niitä löytänyt.

    Onkohan noissa korjaussarjoissa niitä "seosruuveja" huono englanti ja enkä ole täysin varma mikä niiden virallinen nimi on?
     
  7. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    osaako Joku sanoa onkohan nuo rocket raicing vanteet kuinka halutut ja mitäköhän noista saisi tuossa kunnossa, vanteiden koko taisi olla 7 14" 5x4.75
    Olisi tulossa tarpeettomaksi.p:)
    [​IMG]
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Nytkähti oma geepodi pikkasen eteenpäin, tolla koneella suhataan ens kesä.
    [​IMG]
     
    G20, DX ja totse tykkäävät tästä.
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    siinäpä onkin erikoinen lisävaruste mukana.. ihan kuin olisi paineilmakäyttöinen. :D
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Juu jos ottais tosta paineet käyttämään shifteriä ja nappulat rattiin.
    Onneksi siinä on tolle paineilmalle jäähdytin niin ei sula ne paineletkut poikki.
     
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    Paljonko tolla pitäs tulla hevosia ja nyyttoneita?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei tossa ole "vielä" kuin senverran mitä GN koneessa on ollut tehtaan jäljiltä vuonna -87. Ja toi on täysin uusi ajamaton eli 0 miles kone.
     
  13. ftms

    ftms 3rd gear

    vaihteisto tuli vihdoin valmiiksi. ensi viikolla alkaa sitten moottorin niputtaminen...
    jossain välissä pitää tehdä "syrjähyppy" g-bodystä ja laittaa moottori ja vaihteisto firman pätkävaniin
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    maanantan operaationa:
    akunkengän mutteri kiinni pikkuknipekseillä.

    harjanvarren pätkällä sain cutlassin ikkunan avattua.

    sitten ylettikin jo virtaavaimeen auton vierestä juuri ja juuri. ja testink... joo starttaisi.

    isolla 20ml huumeruiskulla kaasarin kurkkuun vähän bensaa ja avaimesta käyntiin.. hörähti ja sammui.

    kolmannen apu hörpyn kanssa jäikin käymään jo tyhjäkäyntiä ittekseen.

    aika sinertävää savua puski ulos putkista, mutta kävi kuitenkin. annoin sen käydä muutaman minuutin ennenkuin sammutin ja irrotin akun ja suljin ikkunan taas harjanvarrella. autoon sisällehän ei mahdu menemään.. niin ahdas tallipaikka.

    saattaapi olla että yritän auton työntää ulos tallista perjantaiksi.. kokeillaan jos vaikka saisi crusinkiin osallistuttua sillä.

    edit perjantai: auto saatu ulos tallista. ja koeajeltu pari kilsaa kotia. illemmalla kokeillaan cruisata parkkipaikalle kattoon ketä muita on liikkeellä. auto ihan semmonen mitä on. eli likainen jne.
     
    Muokattu: 7.4.2017
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Nyy tarttis saada transpiraatio kaivaa vanha pata pois ja tällätä uus tilalle.
    [​IMG]
     
  16. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Lähtihä se vammane pois. Ensviikol jos sais vajaapyttyse tilal.
    [​IMG]
     
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    onkos se vajaa viritetty vai vakio? mikä on tän vaihdon pääidea? polttoaineenkulutuksen pienentäminen?
     
  18. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Eikös se vajaa ole GN eli ahdettu.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi.
    [​IMG]

    Ja tää on ratakisu jotta bääsee baanalle.
    [​IMG]
     
    DX tykkää tästä.
  20. Bukero

    Bukero 2nd gear

    ...ja voimaa on kuin höyrykojeessa
     

Kerro tästä muillekin!