G30:n th400 vaihto 4L80e/th700/muu ... kannattaako kulutuksen kannalta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nupa, 3.10.2019.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ihmeen vähällä tuollainen menee, kun on kunnossa. Uudet renkaat tiputti kulutusta 2-3 litraa. Sen verran monta tankillista tankattiin sillä reissulla, että kyllä ne lukemat varmasti paikkansa piti. :D
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itsellä vastaava fordin 460 llä samoja lukemia 3000 km lenkillä.moni harrastaja pääsee samaan keskiverto mopareilla. ei ne bensaan tukehdu.
     
    1purehell tykkää tästä.
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Joo velipoika kavereineen kävi tolla meitin monacolla Norjassa niin reipas 20l satasella oli keskikulutus. 440:llä ja 727+3.23 perä. Keskinopeus oli kyllä vähän reilumpaa... mä olen silläkin huussilla ajanu 14,5l satasella rauhallista 80kmh matkaa. Tähänkin on tuloillaan ylivaiheaski,ei nimittäin jaksa kuunnella tuotakaan parkumista moottoritienopeuksissa.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Minkä laatikon meinaat laittaa?
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ylivaihelaatikon :poff:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ehhehe kuoliaaksinaurattaja, minkä valmistajan tekeleen?
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ei sitä uskalla ääneen sanoa.... moparimiehet saa ihottumaa
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Arvasin, olen tehny isolohkomoppeihinkin 700toosia:poff:.
     
    Gary Grand, Buick55, Diktaattori ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikö Mopareihin saa omiakin ylivaihdelootia, vai mitä vikaa niissä? Ihan vain kun en niistä mitään tiedä.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Isolohkoon suoraan sopivia ei ole.
     
  11. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    eihä mopari isolohko tarttekkaan ylivaihetta :poff:
    isompaa ratasta alle ja harvin 3.54 minkä Danaan saa riittää aika pitkälle :odeek:
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Riittää kelle riittää... tollaseen alhaalta kääntävään bluesmobileen se OD ja turbiinilukko on aika tervetullut lisä.
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    oman konsernin lootan sovitteleminen tulee työläämmäksi ja kalliimmaksi kuin jonkun muun.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Minkä meinasit laittaa? Edulliset vaihtoehdot kiinnostaisi itseäkin. GM laatikot olisi pienempiä kuin A518, ei tarviisi lattiakaan muokata.
    Ja onhan tolla Ultra-Bell A518 BBM adapterilla hintaa... $486.00
     
  15. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Luemma tykkäävät mittailla varsinkin Norskissa näitä tien päällä ja tossa kun huvikseni kävin ennen reissua painot kattomassa niin tankit täynnä + 4 henkilöä kyydissä + matkasyömät ja juomat kyytiin niin tekee pirun tiukkaa kokonaismassan suhteen... sitä meinasin.
    Tietty, €€€llahan siitäkin sitten selviää... :wc:
     
    Muokattu: 5.10.2019
  16. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Oftopiccina, mulla on Bedfordin about G30 matkailuautoa vastaava paripyörällinen huussi, 3500 kok paino. Väkivahvalla 139 cid slant nelosella, yhdellä 34mm kaasarilla, 5.22 perällä se vei pidemmässä reissussa 16-19 l sadalla.

    Edit: topicin aloittajan kysymykseen, onko tuossa lukkoturbiini? mitä jos tiputtais perän johonkin 3.5 tasolle?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole tässä toosassa lukkoa mutta Moparin vanhemman 727 pystyy muuttamaan lukolliseksi.
     
  18. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Yhdellä tutulla on cudassa isolohkon perässä moparin ylivaihde loota. Sitä en tiiä onko suoraan käyny paikalleen tuskin on.
     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Joo maksaa se adapterikitti jotain siihen bbm-gm väliinkin.mutta se on selkeesti helpoin ja edullisin tapa,ainakin mulle. Johtuen siitä esim että lootia ja spesiaaliosaa sekä kaikki työkalut siihen löytyy jo. Kun taas tommosee moparin ylivaihelootaan ei oo mitään eikä niitä aihioitakaan missää ole jaossa jonoksi asti. Ja mitä niitä vähän maailmalta kattelin niin osaavat niistä pyytää ihan rahaakin ja edelleenkään se ihan pelkillä naaman liikkeillä sinne paikallee mee
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Meinasitko 200 vai 4l60/700 laittaa? SST löytyy A41 eli 4l60 sarja, mutta silläkin on hintaa jo karvan vajaa 4k usd... Siksi kiinnostaa itseäkin budjetti ratkaisut, sen verran voin Mopari miehenä joustaa, että laatikko voi olla GM yms :D Kun on tossa Chevy C20 Fordin T5 laatikko :D
     

Kerro tästä muillekin!