Gallup: millä ajat talvella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rautasydän, 13.1.2014.

  1. passerby

    passerby Gearhead

    kyllä se on tunnettu juttu että ykköskoppaset nelikymppi-volvot on kylmiä talvella. ite ajoin semmosella reilun viis vuotta.
    luulen että se on niinpäin, että hollantilaiset on koko roskan suunnitellut ja sitten sitä on hyödyntänyt myös mitsubishi? tosin niiden talvilämmöstä en tiedä. enkä sitä onko niissä samat juuttuvat seisontajarrut :mad: hollantilaisten suunnitteluahan se nelikymppi piti olla.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    X40 sarjan volvot on vähän samanlaisia säälivolvoja kun 400-sarja ym. Mätänevätkin ja manuaalilootia paukkuu.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Lootat paukkuu vaan jos ottaa rellun laatikolla, eli pakki ykkösen vieressä...
     
    passerby tykkää tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voikos esim dieseliä ottaa ilman sitä?
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Turbomalleissa on aina Volvon M56 -laatikko ja satunnaisesti joissain bensavapareissakin. Nää bensaturbot on myös Volvon omia koneita joten rellupuheet koskee jotain muita malleja. Ruostehommista sen verran että joskus ~6 vuotta sitten korjattiin lokasuojista ne puskurin kiinnityksestä alkavat maalivauriot ja takaluukun listan alla alkaa olla nyt samaa kupruilua. Maalaus on heikkolaatuinen ja se lähtee hilseilemään kun kiinnityspultit hankaa sen ensin rikki. Toki mun auto on ollu aina täällä Kemissä että varmasti ne ruostuu suolateillä pahemmin. 11 vuotta on tosiaan ollu ja 360tkm mittarissa nyt, autossa on mm. alkuperäinen turbo ja pakoputkisto paikallaan. Alustan niveliä on vaihdettu, startti ja laturi yhteen kertaan, iskarit ja jouset 3 kertaa, takasatulat kerran, jarrulevyjä ja paloja jonku kerran, ja ainoa normaalin kulumisen ulkopuolella oleva remontti oli vauhtipyörä joskus 200tkm paikkeilla (ns. tyyppivika alkupään T4:ssa). Eihän tää ajettavuudeltaan oo isompien Volvojen luokkaa mutta ainaki mulla ollu luotettava ja hyvin ehtii vieläkin muun liikenteen matkassa vaikka alkuperäisestä 200hv/300Nm:stä on varmasti jokunen numero jäänyt jo matkan varrelle. Toisaalta jollain laiskalla vaparikoneella, ilman nahkasisustaa/ilmastointia/vakkaria ja hajoavalla rellun laatikolla en olis 40-sarjan Volvoa koskaan edes ostanut.
     
    passerby tykkää tästä.
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin eli muuten potentiaaliset dieselkoneet menee laatikon vuoksi unohdukseen.
     
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuolla -75 monacolla, minkä hommasin, ympäri vuotiseen käyttöön!
    Vaik paras kuski oonkin, kerra lähti lapasesta, ku polkasin mielenosoituksellisesti! 360 spinni ja pari kertaa melkein. (Urat)
     
    oceanic7 ja Roberto tykkäävät tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Säälivolvo on juuri oikea nimitys noille kattiloille.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tdi skoodalla ajelen ja trailerin vetoon on -98 Grantti 360 koneella
     
  10. passerby

    passerby Gearhead

    potentiaaliset?? laatikoista en tiedä mutta olen kuullut että justiin ne rellun diesel-koneet oli niitä paskoja joita hajoili nelikympeissä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla taas kaverin kautta kokemuksia useasta 500tkm ajetusta.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No jälleen joutuu töiden puolesta puhumaan... elikkäs se rellun kiisseli on kyllä ominaisuuksiltaan ihan täyttä kuraa... mutta se ei tarkoita etteikö hyvin huolletuna kestäisi toki puolta miljoonaa mutta noin lähtökohtaisesti melko tehoton, vuotaa öljyä yhdessä askin kanssa niin että ei jää epäselväksi missä on parkkeerattu, kansipahviongelmia ja lisäksi kylmä ku ryssän helvetti.... eli ei ainakaan itseä noin lähtökohtaisesti ihan kamalasti hotsita...
     
    passerby tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tjaa. Ainakin kaverin kyydissä pärjäs talvella. Eise sauna oo mut moniko noista edes tdi tekniikan pikkudieseleistä on sauna? Tehoa on samat 90hv kun siihen aikaan suurimmassa osassa dieseleistä. Taissiitä 110 versiokin olla?
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Eikö noi naftaakin vieneet hirveesti?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo semmoset 5litraa maantiellä.

    116hv toi tehokkaampi malli. En kyllä kummastakaan saa laiskaa tai syöppöä tai kylmää kun verrataan saman ikäsiin ja kokosiin dieseleihin.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No tämän talven joutunu ajamaan akan 850 volvolla 2.5tdi tiisselillä ja on kyllä joka perkeleen suhteessa parempi ku 40-volle rellun tiisselillä... lämmintä piisaa ja ohittamaankin ehtii... eikä automaattinakaan 750tkm ajettuna vie kuin 7l/100km ainetta että ehkä kannattas laajentaa repertuaaria ni löytys niitä "oikeitakin" autoja....

    Ps. Onneks sain blazeriin leiman tänään ni saa ajella täysvetosella ja melkeen täysmukisella :D
     
    passerby tykkää tästä.
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Psps. Ja ei muuten oo pahvia ollu keulalla eikä mitään ylimääräsiä lämmittimiä vollessa :p
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tai joku perusvarma w124 mese 250 tai 300.
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minulla oli 10 vuotta sitte tenavatähti 250 diesel ja automaatti,ajettu 450tuh ja paras auto mitä on ollu,lähti aina käyntiin,hyvä ajaa,hemmetin lämmin jopa -35 pakkasella ja matkaajossa pääsi alle 6litraa satasella
     
  20. 455STW

    455STW Gearhead

    Tänä talvena olen enimmäkseen ajellut... kaasuPassatilla. Moottorin perässä vaihtelee DSG-loota ja kumit on ilman nastoja. Optimistin sanoin; toistaiseksi kaikki hyvin...
     

Kerro tästä muillekin!