Gear Vendor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Poni -69, 4.10.2013.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tuollasta oon suunnitellu moparin isolohkon jatkeena olevan tomaatin TF727 persiiseen,nykynen perävälitys 4.30, huutaa kone 3000 rpm 85 km/h..
    Ja tuon välityksen haluisin kuiteski pitää käytössä jos tulee lähettyy koittaan lähtöjä..
    Onko toi ok ratkasu,muuttas kuitenki ton 4.30=> n. 3.50,kallis se kuitenki on..Ja meneekö bolt-on ilman tunnelin muokkaamista? Tietty kardaania pitää mulkata sen jälkeen.. -70 Chargeri kysees..
    Laatikko on aika tuoretta kamaa,3500 stalli,vaihdot "puoliautomaattisesti" käännetyllä kaaviolla..
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On hyvä vehje.
    Menee paikalleen ilman lattiamuutoksia.
    Normi amerikkaa, öljyt vuotaa ulos mut helppo fixata.
    Kallis, hyvin kestää mut edelleen kaipais tohon yhtälöön lukkoturbiinia.

    Kuulin jonkin aika sitten et Suomessa olisi onnistuneesti tehty lukkoturbiinilla oleva 727..

    Jos sinulla on 3500 stall limppu niin luistaa melko reilusti 100km/h vauhdissa ja tavallaan GV vielä lisää luistoa koska moottorin kierrokset tippuu vauhtiin nähden.

    Toinen työlämpi vaihtoehto on vaihtaa ylivaihdeloota lukkoturbiinilla..
     
  3. JariV

    JariV 2nd gear

    Toi työläämpi vaihtoehto olis katukäytössä ainakin hauskempi ja toimivampi.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    mikään noista vaihtoehdoista ei toimi jos et vaihda turbiinia. se on ihan sama millä ne välitykset pidentää jos luisto pomppaa 5%->25%
     
  5. mafo

    mafo 3rd gear

    Kyllä lukkoturbiinisiä 727 on olemassa mutta isolohko malli tehtiin vissiin vaan 1978?

    ylempi on lukollinen

    [​IMG]
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä 3500 turbiinilla voi ajella mut tietenkin pitää olla lukollinen.

    Eikä TCI;n tekemä. Sellaista JN korjas ainakin kolmesti ei toiminu/kestäny. Sanovat et sisältä täyttä huttua.

    Meinattiin kokeilla lukollista 727 manupöydän kanssa, siihen sopis GV hyvin
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Työläs tai vähemmän työläs,kone+loota irtoo kuitenki talven aikana autosta tallin lattialle ihmeteltäväks..
    Eli jotain mukavaa askaretta koitan kuitenki keksiä.. :)
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Saahan tohon persiiseen loikkariplootiakin välipalalla, joko moopparin oma tai vaikka GM tuote. Paisti jos se GayM aiheuttaa hylkimisreaktioita rakentajalle :rotfl: .
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mä mistää mitää tiijjä, mut muskeleis ja hot rodeis pitää olla manuaali! Esim sulle joku T56 tai joku vastaava.

    Sorry ot....
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kymmenen vuotta sitten laitoin Moparin pikkulohkon perään GayM 4L60e tietokone ohjatun loikkarilootan.

    Tais olla tän maan eka vanha jenkki jossa oli vaihtoehtoisesti aut / man paddle shift rattivaihteet..

    Siihen aikaan makso paljon, mut ei kestäny käyttöä.
    Tänäpäivänä tekisin em. manupöytä lukkoturbiini 727 +GW

    Kalun kaa samaa mieltä, seuraavaksi 6sd
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Täällä kans GV on odottanut sovittamista hemin perään... Oli tarkoitus asentaa se tässä loppukesästä mutta tuli muuta ylimääräistä jumppaa niin jää tulevan talven hommiksi. Asennuksesta on varmaan talvella kerrottavaa, mut ajokokemukset menee ens vuoden puolelle.
    Tossahan pitäis olla mahdollisuus saada ns. 6vaihteinen 727 tai sit 70-80km/h vauhdeissa automaattisesti loikkarin päälle heittävä aski.
    Sanoivat tehtaalla et kestää tuhatta heppaa tai ylikin ja ekana pettää kuulemma aski ennen kuin itse GV.
    Kardaanista tuli aikas lyhyt ja tohon pitkään pakettiin ei tule mitään ylimääräistä tukea, mikä vähän ihmetytti.
     
  12. Make.S

    Make.S Gearhead

    ..onkohan tää auto nyt mulla? (swingeri )
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    Saaren remmiahdettu 572 hemppa + normi 727 menee 16l/100km gv:n kanssa , ittellä oli kans 632:n ja pg:n jatkona moinen ja sitä on helppo suositella. Ei ollu mitään öljyvuotojakaan. Se et joku toivoo saavansa tupla määrän vaihteita on tuo aika toivoton siinä leikissä, ees taas painella sitä od nappulaa ja vaihdella samalla vaihteita. Ei ees pg:ssä ois viittiny sitä niin käyttää muuta ku show kokeilu mieles.kierrokset putos sen 1000rpm mut isossa vääntömotissa saman tekee pelkkä välityksen vaihtokin ilman suurempia haittavaikutuksia ;)
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  15. studio57

    studio57 Gearhead

    siinä gv:ssä on semi viive kun vaihtaa mut huomaat sit ku ajelet ns. kovaa et järkeviä vaihteita ei tullut ku yksi lisää :)
     
  16. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Tohon lukkoturbiinijuttuun: Ite laitoin slantin lukkolootasta (joita tuntui ainakin joskus löytyvän paremmin) sisuskalut vanhemman bb 727 kuoriin. Melkein heittämällä menee, mutta venttiilipöydän "lukonohjausyksikkö" ottaa vähän kiinni kuoressa olevaan accumulaattorin kanavaan, ja vaatii vähän snurraamista. Ja turbiinihan tuosta muistaakseni kävi suoraan kans....
     
  17. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Joo,toi GV hinta on aika sika suolanen periaattees yhestä lisäpykälästä..
    Puolella hintaa sais meren takaa koko peräcasen lukolla+mieluisella välityksellä..
    Omassa ku tuntuu tota väännön paskaa olevan ihan omiksi tarpeiks nii alkanu kääntyy ihan vaan perävälityksen muuttamiseen,näin aluks..
    Perä pitää kuiteski aukoo ja laittaa kun ääntää veemäisesti.. :-?
     
  18. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Varmaan ihan totta, mutta kunnon ylivaihdettahan tässä tosiaan oltiin vain vailla. Jos oikein muistan niin nykyisellä rengastuksella ja 3.55 vällärillä, pitäis GV:n heittää ylivaihteella joku 2.78 perävälitys.

    Miten studiolla oli tehty toi ylivaihdekytkin, oliko jalkakytkimellä tai napista shifterissä etc?
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    shifterissä oli nappi, se toimi hyvin ja sithän siinä oli se purkki joka automaattisesti otti sen pois ku nopeus oli alle 50km/h..
     
  20. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ok, eli itse kytkit ylivaihteen aina tahtoessa napista päälle ja purkki pudotti sen sit automaattisesti veke, eikös ton saa myös kytkettyä niin että se heittää automaattisesti sen ylivaihteen päälle jollain tietyllä nopeudella, jos niin haluaa?
    Millainen perävälitys ja turbiini sulla oli/on?

    Onko muuten tietoa ottaa gv mitenkään itseensä, jos sillä ajelee ilman et sen sähköjä on kytketty?
     

Kerro tästä muillekin!