Gear Vendor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Poni -69, 4.10.2013.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Semmonen neliovinen umpiauto vai joku sportti?
     
  2. Eiks toi 80E pohjaudu 400:seen? muistan kuulleeni moista.

    ja juu 4d seedani tietty.
     
    studio57 tykkää tästä.
  3. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Gear Vendor pyörii itselläkin päiväunissa. Näin pussihousu-näkökulmasta tuo olisi ainakin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin joku nykyloikkariaski. 4L80E vaatisi adapterin kun eri jako, orkkis shifterin kanssa varmasti sovittamista, lauhduttimen putket ym. sovittelua. Orkkis "numerot täsmää" TH-400 tuli jo tehtyä ja isommat muutokset taitaisivat olla hiukan lisätilaa kardaanitunneliin, vaihteistopalkin kääntö toisinpäin (käsijarruvaijerille tehtävä reikä) ja lyhyempi kardaani. Nippanappa ennalta hankittu x-putkistokin sopisi sen kanssa.

    Löytyykö keneltäkään Suomesta kokemuksia Gear Vendorista GM:n A-bodyssa ? Ainakin yhteen Buickiin on tietääkseni laitettu.
     
  4. three hundred

    three hundred Gearhead

    Kovan pamauksen pitää kun veto päällä vaihtaa..
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    Mulla oli ja sen yhden palkin pohjasta joutuu katkoon , kun taas 4l80 menee sinne just ja just ilman muutoksia.. laatikosta joutuu leikkoon kaikki ylimääräset ulokkeet kylläkin
     
  6. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Perä ruuvi vaihtuu 3.42-3.73 välille, nykynen th400 uusittu sisältä vuosi sitten. Joten mitä mieltä että kannattaako ostaa gv jatkoksi, vai 4L80e johon pitäisi turbiini tehdä että saisi stallin sinne 2500-2800rpm ja varmaan kanssa ainakin huolto että kestää n. 500hv bbc:n perässä.
    Uudemmassa laatikossa etuna lukkoturbiini mutta kumpaan kallistuisitte?
    Hinta näkemykset myös kiinnostaa että kumpi tulisi halvemmaksi.
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Jos ei tuon enempää tehoa ja ihan ajelu peli niin 4l80e. Tulee myös halvemmaksi.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja lukkoturbaani on mukava matka-ajossa.
     
    studio57 tykkää tästä.
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    Mulla ollu kumpiakin ja ehdottomasti 4L80e
     
  10. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Kiitos vastauksista.
    Ilmeisesti tuo 4l80 kestää ilman vahvistuksia tossa perässä niin tulee halvemmaksi kun 200 tai 700 laatikko kun niitä joutuu vahvistamaan..
    Onko noissa 4l80 eroja bensa/diesel ja vuosimalleittain mitä pitäisi tiedostaa?
    Välityksenä varmasti hyvä tuo 3.73? Pitäs mennä liki samaan kuin th400 ja 2.73 perällä?
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    3.73x0.75=2.7975
     
    p0ks tykkää tästä.
  12. Kari Saari

    Kari Saari 1st gear

    Juuri laitettiin Mach 1 -73 :seen. Palaan asiaan kun jenkkikorjaamo on hoitanut takuukorjauksen !
     

Kerro tästä muillekin!