Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    5.7 henkilöautoissa on kiinteä. Mutta RAM yms taitaa olla muuttuva pituuksinen. En ole jaksanut tutkia tarkemmin noita RAM koneita, kun niissä on vaihtelua, riippuen onko 1500,2500,3500, vuosimalli yms... Ja kun ne imarit yms ei mahdu kunnolla henkilöautoihin, kun läppärunko on imarin päällä.
    Auton 5.7 imusarjoissa läppärunko on suoraan edessä imusarjaan nähden. 392 imarissa on noin 45asteen kulma edessä, missä läppärunko kiinni. 6.1 on sit alumiininen kun muut on muovia.
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Pre eagle 1500 Ramissa ainakin kiinteä.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos olo tuntuu välillä tyhmälle yms, niin katsoo näitä sankareita, niin olo on kuin Einsteinilla.
    Wää wöö pre-eagle Hemit on paskoja... ei kestä mitään. Heti remontin jälkeen hajalla.
    Laittoivat hajonneesta koneesta imusarjan, missä oli männän yms palasia sisällä... :odeek::rotfl:
     
    White Elemant tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Reignited kokeilut remmi- ja turboahdetun Hemin kanssa jatkuu. Nyt on räjäytetty kaksi 5.7. Seuraavaksi päästäänkin räjäyttämään 6.4. :eek::D:D Toivottavasti ei....
     
  5. White Elemant

    White Elemant 1st gear

    Tehotavoite ei ole kovin kummoinen, 650 renkailta, ahtoja kuitenkin mielessä 1 baria, josko nyt jo kestäisi
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Tuossa on malliesimerkki, kuinka säädöllä on merkitystä. Tollanen heikoilla männillä oleva moottori, niin ei kyllä varmasti siedä kovaa sylinteripainetta pienillä kierroksilla, saatikasitten kilkatusta. Mennyt tuo videosarja jo vähän ehkä komiikan puolelle, mutta ihan viihdyttävää seurattavaa ja propsit että intoa ainakin piisaa
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jep, kuten se itekin sanoo, että eihän tässä ole järkeä. Että toimivan saisi helpommalla yhdellä ahtimella.
    Mutta sitten taas toinen ääripää esimerkki on Finnegan. Varmaan upottaa yhen 100k $ vuodessa niihin autoihinsa, veneisiin yms ja yksikään niistä ei ole tainnut toimia, kun aina jotain hajalla. Sit ihmetellään, vaihdetaan rakentajaa, säädetään ite yms ja silti vehkeet paskana.
     
  8. White Elemant

    White Elemant 1st gear

    Tubettajan elämä on siinä mielessä jänskää että härveleitten hajoaminen on itseasiassa hyvää bisnekselle.

    Build to fail.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tietopläjäys Hemien MDS järjestelmästä.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kuinka laitetaan Hellcat ahdin 5.7 Eagle, taitaa olla aika sama homma pre-eagle pois lukien EGR ja ehkä erilaiset adapterit. Tässä aika tarkasti videoitu muutokset, asennus yms.
    Helpoin hommahan on hankkia koko Hellcat muutossarja, mutta näyttäs olevan 3990$ MMX:llä.
    Flexfuel on mielenkiintoinen, mutta spoileri, eihän se toimi. Vaan HPtuner yms kunnon ohjelman vaatii.

     
  11. marnev

    marnev 1st gear

    2005 hemppa. Mitkä on järkevät viritykset mitä tehdä, kun pysytään vaparina? Nokka ainakin, onko kansien kairaamisesta merkittävää hyötyä?

    Tarkotus käyttää mylly auki ja huoltaa ja samalla tehdä jotain kivaa.

    Mitä muuta näille kannattaa tehdä vai pitääkö vaan ahtaa ? :D miellän kasikoneen kuitenkin ennemmin vapaastihengittävänä kuin ahdettuna.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nokka, peltisarjat. Kannet kannattaa rempata, ettei seetit irtoa.
    Tai sit 6.1/5.7 Eaglen kannet tilalle. 5.7 Eagle kansilla vaan puristukset pomppaa aika reilusti ylöspäin. Tosin sinne voi sit samalla laittaa Eaglen männät, 6.4 imusarjan.... eli lumipallo efekti iskee :D
    Öljypumpuksi Mellingin high volume versio.
    Moottorin ohjaukseen HP Tuneri varmaan paras.
    Ei joku single/tupla turbokaan huono vaihtoehto ole, riippuu missä korissa kone on yms.
     
  13. marko84

    marko84 2nd gear

     
    Fuselage tykkää tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    RE-ignited jatkaa koneen kasausta. Hänkin kiinnittää huomiota, että imupuolen työntötankojen kanssa oltava tarkkana, et menee kohdilleen. Kuten totesi alussa, L pohjalevyssä on ahtaat konehuoneet, varsinkin jos on AWD. Nimimerkillä, paljon yläpään tiivistesarja ja kannenpultit maksaa. :D

    Ja myöskin tämä AWD projekti jatkuu, 170 konetta sisään.
     
    White Elemant tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    White Elemant tykkää tästä.
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Loppuviikosta on tarkoitus dynottaa 2018 Hellcatti, automaatilla muistaakseni. Ei kait noita edes ole manuaalilla saanut. Jenkkiheppojahan tuossa on tehtaan mukaan 707 heppaa joka on euroheppoina* noin 717 kaakkia.

    Tehomittaus tehdään napadynossa, jossa häviöprosentti on luokkaa 11 laitteen valmistajan mukaan. Siispä takanavalta pitäisi irrota euroheppoina* 638 heppaa. Muutama veto on tarkoitus tehdä ja ottaa dataa vähän eri parametreilla per veto.

    Mielenkiinto kohdistuu ainakin:

    - paljonko imuilman lämpö nousee peräkkäisissä vedoissa
    - missä vaiheessa PCM alkaa ylirikastamaan suojellakseen katteja
    - dynovetojen toleranssi vedoissa joissa lokien mukaan pitäisi olla sama seos ja sytkäennakko
    - nakuherkkyys suomibensalla

    *Euroheppa tarkoittaa tässä sitä, että vaikkapa GM:n ilmoituksen mukaan vakio LS7 puskee jenkkilässä 505 heppaa mutta eurooppaspeksin mukaan 512. Samalla lailla 400 hv LS2 on Suomessa 404-heppainen.
     
    tyyp360, Fuselage, 68corvette ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Mites tämä yleensä menee? Oktaanin laskutapa on ainakin erilainen.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    On saanut manuaalilla, toki paljon harvinaisempi kuin automaattinen öljynlämmitin.
    Olis varmaankin maukkaan tuntuista se vääntö kovalla laatikolla.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Veikkaan, että 2 vedossa jo lämmöt alkaa nousta ja näkyy ennakoissa ja tehoissa.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Oisko mahdollinen selitys euro- ja jenkkihopujoutien erolle yksinkertaisesti yksikössä? Euronormi on metri/kilopohjainen, jenkkiyksikkö tuuma/paunapohjainen. Niiden määritelmä on erilainen, jenkkien SAE on vahvempi kuin EU:n pullamössö. Toki, meilllä katsastusviranomainen on erimieltä esimerkiks vertailuhevosia katottaessa.
     

Kerro tästä muillekin!