Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ihan toimivia ahtimia noi näyttäs olevan, mitä jenkkilässä katsonu niitä.
    Riippuen mihin koriin tulee, niin pitkät sarjat ois paremmat. Mutta SRT menee myös.
    Etanoli on ihan hyvä päivitys. Polttoainepumppu menee kans vaihtoon suuttimien lisäksi. Polttoainekiskoista en ole ihan varma.
    Myöskin varattava rahaa HP Tuneriin ja dynotukseen, että saa säätöihin.
    Ei käy VVT nokka pre-eagle Hemiin. Joku Compin HRT2 yms nokka on ihan hyvä päivitys. OEM non-MDS nostajat. PSIn jouset ja uudet työntötangot sille kaveriksi.
    Kannet kun joutuu ottaa nokan vaihdon takia pois, niin samalla männät ulos ja männänrenkaisiin lisää välystä, kun kummiskaan et tyydy johonkin 6-7psin ahtoihin.
     
  2. marnev

    marnev 1st gear

    Itsekin kattonut että maailmalla ihan ok kokemuksia noista.

    Polttoainepumppu puoli kunnossa.

    Pitkät sarjat nostaa budjettia, koska koppana vanha pickup ja valmiita ei saa, eli täysin custom hommia. Voi olla että pitkiä sarjoja ei lähde itse tekemään..

    Motti käy auki jokatapauksessa ja tehdään huolto. Mitäs tommonen pahka kestää ottaa voimaa vakiohiluilla:D
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Holdener tais vakiona tuupata jonkun +1000hp ulos, ennen kuin alkoi puskemaan höyryä ulos.
    Tossa vähän miedompi testaus.
     
  4. marnev

    marnev 1st gear

    Nojoo ei ihan tonnia tartte ottaa :D

    Harmi kun tuossa dynovideossa ei niin näy tuo alareservi. Kruisailupeli kyseessä niin alavääntö on plussaa.
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tollanen Torqstorm, Procharger ei heti tyhjäkäynniltä tuuppaa, mutta koska Hemeissä voidaan käyttää "korkeita" puristuksia, niin kyllä siellä alhaallakin on vääntöä. Ja siksi sinne laitetaan sit joku korkeampi stallinen turbiini.
    Ja ahdin vain kertaa jo olemassa olevat vaparin tehot.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    miinus kampuralta otettava teho.
     
  7. marnev

    marnev 1st gear

    Juuu eipä tuon ihan tyhjäkäynniltä kuitenkaan tarvitse ladata.

    Kyllä tuo iha järkisetti varmasti on.

    Tuommoista nokkaa mietin:
    https://highhorseperformance.com/co...ercharger-hrt-229-241-cam-kit-for-03-08-5-7l/

    Onko noissa compin jousissa joku vikana, kun suosittelit PSI:n jousia? Tuo setti sinänsä on ihan ok hintanen, jos miettii että erikseen pelkkä nokka on 560$ ja siihen päälle nostajat, tönärit, vieterit yms.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Compin jousilla on taipumusta katketa. Sit on tuurissaan meneekö vain mäntä ja kansi vai onko kiertokankikin lohkosta läpi. Myöskin Compin nostajat on laadultaan huonoja. Että mieluummin Moparin OEM 5038784AD tai Johnsonin nostajat.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Comp ei taida itse tehdä nostajia. Ainakin muinoin 90% kaikista nostajista tuli Johnsonilta. Eikä välttämättä jousiakaan, voi kyl speksata molempia. Nokat toki ite hioo, mut en tiedä tekeekö edes aihioita?
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Joku joskus jäljitti noita jousia yms, ei Hemi mutta joku muu moottori oli kyseessä. Olikohan LS. Ja olihan kuin jostain jännityselokuvasta, että kuka ne oikein loppuen lopuksi onkaan tehnyt.
    Tyyliin pääfirma tilannut alihankkijalta, joka on tilannut ne joltain useammalta alialihankkijalta yms...
    Jossain vaiheessa Compin jouset teki PAC. Mutta kun niiden valmistus aina vaihtelee taloustilanteesta, kilpailutuksesta yms johtuen.
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sen lisäks tietty vaihtelee jälleenmyyjien varastot, et millään ei oikeen voi pitää lukua siitä mitä on saamassa.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se jäi sanomatta, että öljypumppu kannattaa vaihtaa Mellingin highvolume versioon.
     
  13. marnev

    marnev 1st gear

    Ostellaan erikseen. Mites retainerit? Meneekö vakiolla tai onko venttiilikoneistolle ylipäätään tarvetta muuta tehdä. Seetit menee vaihtoon ainakin, kun niistä senverran peloteltu :D

    Öljypumppu oli mielessä myös vaihtaa juurikin highvolume malliin.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Retainerit jousen mukaan ja lukot sit retainereiden mukaan. Sit tietysti mitata työntötangot, että tarviiko niitä vaihdella. Keinut yms kestää kyllä.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Ite Hommasin Edellis talvena pre eagleen PSI jouset ja niihi lukot +retskut HHP racingista, en viittiny ottaa riskiä Compin osilla. Nokaks tuli kohtuu mieto Compin 260, halusin just alhaalta vääntävän cruisinki nokan, 6400 nyt rajoitin ja sinne asti jaksaa hyvin vetää ainakin.
     
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Muuttuko äänimaailma vielä tolla nokalla?
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Tän topicin sivulla 15 ääninäyte ja muutenki juttua tosta hommasta. Mitä enemmä haluut äänii muutosta tyhjäkäynnillä ni sitä ylävireisempi se on ja ne o kaikki sit pois alhaalta.
     
  18. Fuselagen iloksi Moparin alkuperäisen suodattimen aukaisua:

     
    Fuselage tykkää tästä.
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mielenkiintoista keskustelua 170 Demon koneista. Noita on poksahdellut jonkun verran, osalla ihan käyttäjän tyhmyydestä, osalla muuten vaan. Mutta suurimmassa osassa on ongelmia tehtaalta. Konsensusta ei ole vielä löytynyt mikä on lopullinen vika.
    Mutta seurauksena on täystuho. Suosituin teoria on tällä hetkellä, että tulppien kärkiväli on liian iso, josta johtuu että kaikki polttoaine ei syty, se menee raakana putkistoon, pakokaasujen lämmöt taivaisiin, katit sulaa, putkisto tukossa ja sit onkin kyse mitä hajoaa sen seurauksena.
    Osa sanoo, et johtuu puolista tai niiden ohjauksesta. Osa et ahdin kuumenee liikaa kuumilla keleillä yms.
    Paras tapaus taitaa olla, että hajotti jo takuu koneenkin ja uusi tulossa.
    Mutta, ne jotka ostanut Crate koneen tai vähät välittäneet takuista ja muokanneet konetta isommin, ei ole ollut ongelmia.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei vissiin oo täällä ollu viel esillä, mut 2024 No-Prep Challengen voittaja-autossahan on 6.4 Hemi. Se ei ollu tänä vuonna mitenkään kovin radikaali, alkuperäinen ajatus oli saada siitä tuhat heppaa.

    6.4 BGE (trukki) lohko (vaihdettu tälle kesälle varmuuden vuoks), alakerta orkkispulteilla, orkkiskampura, orkkisjakopäää ja öljypumppu, nokka Straightlineperformance customi (230/242), orkkiskannet kotikaivettuna orkkisvenoilla ja vipoilla. Männät on CP:n ahdinmännät, veivit Manleyn H-ptofiilit. Imusarja on Holleyn hitsattu halpismalli, läppärunko muistaakseni alkuperäinen. Ahtimina kaks Holley HX 40:stä.

    Laite tuottaa sen tuhat "and then some"..., mottia ei ole dynottu mut inertiadynossa renkaalta tuli reilu tuhat, ja kierrokset karkas alta niin et ahto ei kerennyt nousta sinne mitä se ajossa nousee.

    Laite kulki nelosen puolelle 200m ja lopparia oli päälle 230.
     
    tyyp360, pötkö, 68corvette ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!