Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Mikä puulaaki tekee Compille noita jousia, jotka on huonoja? Mitkäs on sitten hyviä?
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Ite laitoin PSI:n jouset keväällä -23 ku oli sillon jo paljon Compin jousia hajoillu. 2 kesää toiminu hyvin.
    Youtubessakin paljon videoita joissa verrataan vaikka compin keinua johonki merkittömään halpis keinuun ja ainoa ero on puuttuva logo. Mahtaako kukaan varmasti tietää mistä puljusta comp milloinkin tavaransa hommaa.
     
    Muokattu: 23.10.2024
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En tiedä kuka noi jouset on tehny, kun voi olla alihankkijan alihankkijan jousia yms.
    PSI:n jousia tuntuu kaikki suosittelevan ja niitä myös isoimmat Hemi viritysputiikit MMX, HHP myös yleensä myy nokkapaketeissa.
     
  4. BHBS

    BHBS 2nd gear

    En mistään mitään tiedä, kun ei ole tullut tuubien helppoheikkien mesoamista juurikaan aiheen tiimoilta seurattua, mutta MP jousi 68277306AA, a' 5 USD, on ainakin omissa ja lähipiirin (eagle) kansissa toiminut mainiosti, alle .625 nostoisilla nokilla.
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Miun mielestä 6.2:ssa on eri jako ja jos niihin kansiin laittaa 5.7/6.1/6.4 jakoisen imusarjan, niin täytyy porata ja kierteistää kansiin uudet reiät. Toisin päin taisi olla adaptereitakin joskus saatavissa, eli 6.2:n IHI 5.7/6.1/6.4 koneeseen.

    Sattuneesta syystä kun tarvitsisin 6.1:een tarkoitetun rootsin alle ahtamista kestävän koneen ja 6.2 long blockin saisi $9.5 kilolla, mutta kansien lisäksi koneen mukana tulevat etupään kamat ovat aivan erilaiset 2 hihnan systeemistä johtuen, joten jotain muuta täytynee keksiä, ehkä jotain BGE-pohjaista.
    https://www.manciniracing.com/mop5160618aaa.html

    Edit. Löytyi adapterit 6.1/6.4 imusarjalle 6.2 kansiin, mutta maksaa $400-450, kuitenkin parempi kuin epävarma porailu: https://www.modernmusclextreme.com/...e-manifold-adapter-to-hellcat-hemi-heads.aspx
     
    Muokattu: 24.10.2024
  6. BHBS

    BHBS 2nd gear

    Miten toimisi Drop in-takomännät ja k-kanget, jos toki olemassa jo 6.1 mihin suunnittelet ahdinta?
    Itsekin harkitsin samaa Hellcatin long blockia ahdin projektiin, mutta moottorin ohjauksen vuoksi olisi jäänyt VVT pois laskuista + kampuran lukukehä olis pitänyt vaihtaa ja painoittaa yms. muuta pientä.
    Päädyin sitten tekemään kokonaan takokamoilla koneen nollista. Ja loppuhinnaksihan tuli sitten ihan sama :confused:
     
  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^En oo vielä kurkannut edes sisään (vaikka kamera saapuikin pari viikkoa sitten), joten en tiedä onko lohko edes käyttökelpoinen, mutta jos on niin taidan silti säästää mahdollisesti #-lohkon rikottavaksi myöhemmin, kun ei toi itse lohko paljon maksa.
    Ahtimen remmi katkesi ja jouduin sammuttamaan kuuman koneen, niin taisi seeti tippua......

    Motortrendillä mielenkiintoista juttua romiksen BGE koneesta, jossa mm. osien vastaavuuksista Hellcatiin sekä VVT:n blokkauksesta.
    Ja mikä parasta, vanhan liiton tyylin lukemalla seurattavista jutuista ei pääse tubettajatkaan syömään ruokapöydistämme, vaikka jälkimmäisen otsikko kuullostaakin tuben helppoheikeiltä lainatulta: "Rakenna 1200 hp 392 Hemi puolimoottori alle 3,5k$".

    https://www.motortrend.com/how-to/j...qOdKeM9IUw-3cRudN-8Jxr03UFYiBB2IYjGuG8wBLlUwI

    https://www.motortrend.com/how-to/junkyard-392-hemi-engine-budget-1200-hp-build/
     
  8. BHBS

    BHBS 2nd gear

    Hyviä juttuja, tullutkin joskus lueskeltua läpi.

    Ensimmäisen artikkelin vajaa 6 tonnia alkoi jo olla lähellä totuutta puolimoottorille, vaikkakin 3,5 tonnin jutussa kyllä mainittiin hankituksi vielä 2,5K$ arvosta työvälineitä.
    Mutta näkee hyvin miksi moottorin rakennus maksaa, teki itse tai teettää toisella.
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mietin että laitanko, että 6.2 on erijako, mutta en sit laiskuuttani viitsinyt kun oletin että kaikki luulee et puhutaan vain vapari kansista. :D
    BGE lohko ei ole mikään pakollinen, ellei ala puskemaan yli 1500hp.
    Jotkut hurjat jenkeissä käyttää pre-eagle 5.7 lohkoja, ettei tarvii käyttää VVT lock kittejä, poraavat lohkon +.120" ylitse, 8-71 niskaan ja vetoja. :confused:
     
  10. marnev

    marnev 1st gear

    Meikäläisellä nurkissa yhdet SRT pakosarjat ylimääräsenä, jos jollakin tarvetta esim 5.7 sarjojen tilalle.

    Hommat lähti röpöttää ja tehdään turbopakosarjat :D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei kannata niit SRT-sarjoja ottaa turbosarjojen aihioiks? Se oli itellä ajatuksena mut Jontte muutti disainia ja ahtimien paikkaa niin perin sit sen vanhat sarjat, kattoo miten ne istuu.

    VVT:n blokkaus on varsin helppoa, kansi auki ja sisukset kiinteeks. Jousta ei siin enää tarvi. Juutuubista näk ee kumpaan laitan tarvii ratas lukita.

    MDS sama homma, just purettiin jaggen 6.4 ja siel oli MDS nostajat ja solkut imusarjan eristeen alla Ei ne kyl kytekettynä eikä käytössä ole ollut mopar perfin ohjaimella.

    BGE on haluttua kauraa, mut ei tosiaan järin tarpeellinen jollei ny ihan hurjaks heittäydy. Käyttöjenkin kyseessäollen ei oo tarvis moiseen.

    Valukampuratkin kaiketi jees johki 700 heppaan asti, ja tehdas takokampurat kestää aikalailla siinä missä aftermarkettikin. Eli ei tuu rajat ihan ekana vastaan.
     
  12. marnev

    marnev 1st gear

    Ei ne mahu paikalleen muutenkaan muokkaamatta ja ahtimen paikka täysin eri suunnassa ni teen suosiolla uudet kokonaan:p

    Autona semmonen kirkkaankeltanen pickup..
     
    Shining Whit tykkää tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pakosarjoja ei voi kääntää bolt-on, mutta kansissa on kyllä tavaraa tehdä parit väärässä kohti olevat uudet pultin reiät ja kierteet.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Etkö halua hankkia 6.1 tai 6.4 konetta? Eikö myöskään ahto puuhat kiinnosta? Että vapari on kuningas, mutta sinulla on vain 03-08 5.7 kone?
    Ei muuta poraamaan se reilusti ylikokoon, että siitä saa 427-437 kokoisen. :D
    Ei kuulema kannata ahtaa, mutta jotkut hullut tuuppaa 30psi ylipainetta noihinkin :eek:
     
  15. Millasia Gen 3 hemistroukkijuttuja on? Onko mitään helppoa vastaavaa kuin SBC 350 >383?
     
  16. BHBS

    BHBS 2nd gear

  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Älä ny yllytä, tallissa just tollane pre eagle hemi ja miettiny saisko siihe jotai hyvää viritys settiä:D
     
    Fuselage tykkää tästä.
  18. Tossa yläpuolella on hyvää stroukkikittiä mainittu..Tuosta lisää SCAT:in sivulla:

    SCAT Chrysler Hemi 392 Forged Rotating Assembly – 1-48506BI
    Crank Stroke 4.050"
    Bore 3.927


    Ja lisää:

    SCAT Chrysler Hemi 378 Forged Rotating Assembly – 1-48505BI
    Crank Stroke 3.900"
    Bore 3.927


    SCAT Chrysler Hemi 368 Forged Rotating Assembly – 1-48502BI
    Crank Stroke 3.795"
    Bore 3.927
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noinkin sarjat kun poraa jonnekin +4" tai jopa 6.1 4.055" kokoon, niin on tilavuutta. Siihen niskaan sit 6.4 kannet, kun venttiilitkin mahtuu sylinteriin.
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    545RFE loota vaan ei kovin kauaa kestä painavammassa autossa kun tempastaa downshiftauksella läppä vinoon jos enempi viriä. Paikaltaan lähdössä ei ongelmia, mut edellämainittu se mukavampi "juttu".
     

Kerro tästä muillekin!