Gen 3 Hemi 5.7, 6.1, 6.2, 6.4 viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Lootistakaan mitään ymäärää ni piti kattoo et mikä 545RFE? Mainittiin et lähinnä 4.7.n perässä. Itelle tuiki tuntematon motori. Mikähän siin oli vikana muuta ku naurettavan pieni tilavuus?
     
  2. fmila

    fmila Gearhead

    Meidän Tallissa lojuu yks Nag1 jouten jos kiinnostaa. Laita vaikka YVtä. Saa toki muutkin olla kiinnostuneita.

    t.AM
     
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  4. marko84

    marko84 2nd gear

    1500 -05 2wd 5.7l Ramissa googlen juttujen mukaan tämä laatikko.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hemijeepeissä oli kans tota lootaa, ainakin 5.7 perässä. 6.1 oli NAG1.

    4.7 on ylänokkakone joka yhdistää täydellisesti kierroskoneen alaväännön ja vääntömoottorin kierrosherkkyyden. Loppuvaiheessa noissakin oli jo tuplatulpat kuin heimossa konsanaan. Ja lisäksi kärsii seetien putoilusta kuten muutkin aikakauden muupparit. Mahtava kokonaisuus.
     
    White Elemant ja artsiracing tykkäävät tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tässä sit toinen näkökulma Hemi virittelyyn. Stock 320tkm ajettu pre-eagle 5.7 hemi + turbo. Sitä en tiedä onko männänrengas välystä kasvatettu. Ai niin, AWD kori, mihin vaihdettu Gen 2 AWD jakolaatikko, etuperä ja vetarit. Muistaakseni tässä on napilla AWD kytkettävissä on/off.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä noi pre-eagle kannetkin näköjään saa virtaamaan. CNC porttaus, 2.1 imu ja 1.625 pako.
    [​IMG]
     
  8. Lisää Hemin suodatinvideota:

     
    Fuselage tykkää tästä.
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

    Oon käyttänyt fram suodattimia, en muista enää mallia, olisko ollu tg16 mut tiheitä mitä rock autosta sai, joskus siellä oli ilmoitettu microneina mitä päästä läpi. Ei näkynyt enää olevan.
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Onnistuuko Hp-Tunersilla ecusta deletoimaan ajoneston?Auto 2006 rysy 300c Hemppa.
     
  11. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Jatkokysymys:Auto ohjelmoitu Diablolla,mulla ei kapulaa jolla vois ohjelmoida,pystyykö ton Diablon "päälle"ohjelmoimaan hp tunersilla?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei taida HP Tuneri taipua muuhun kuin moottorin yms ohjelmointiin.
    Minusta voi kirjoittaa Diablon päälle, samalla tavallahan se Diablokin korvaa vakio ohjelman.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

  15. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei oo mulle tuttu tuote, mut millä tavalla se on parempi? Mikä toi contorlleri on minkä se sisältää ja mikä sitä sitten ohjaa? Toi EWP tulee vaan vesiletkun väliin ja on fyysisesti aika pieni. Teholtaan ollu riittävä kaikkeen mitä mul on ollut, käyttänyt 90-luvulta lähtien oikeestaan kaikessa.

    Tos muuten tuli taas vähän kaiveltuu terapiahommana kansia. Joukossa yhdet Eaglet ja yhet Apachet vakioventtiileillä. Aikalailla voi vain uneksia takavuosina vastaaviin virtauksiin kykenevistä pikkulohkokansista, saa mennä jo aika rajuihin portattuihin aftermarketkansiin jotka kykenee samaan mihin noi päivän mutuhommalla.

    6.5 Apachen imupuoli rikko 300 cfm 0.4" nostolla ja maksimi oli yli 350. 5.7 Eagle virtas 0.4" 290 ja maksimi päälle 330.
     
    Muokattu: 3.1.2025
    68corvette ja Fuselage tykkäävät tästä.
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Näköjään JBA takavetosen peltisarjat nippanappa mahtuu AWD malliin. Ovat paaaaljon halvemmat kuin ARH:n peltisarjat.
    Myöskin dynotettu nokan vaihto yms. Jos oikein katoin, niin nokka on SDPC stage 2.
    218 225 0.587 0.587 112(+3). 377-9hp renkailta.
     
  18. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    no isoin ero Davisin ja Piesburgin välillä on painetuotto. (Toki tuotoissakin on eroja sakemannin hyväksi) Kun katsoo ilmotettuja Daviesin painetuotto täydellä litratuotolla on nolla (0) kun taas sakemanni tuottaa painetta (400 malli vielä 0.55bar) eli jaksaa puskea nestettä painetta vastaan.. sylinterikannessahan se nesteen paineen muodostuminen ymmärtääkseni tapahtuu.

    Omaan rojektiin varattu kaksi sakemannia, iso ja isompi. Toinen välijäähy-kierrolle ja toinen moottorille. Maxxeculla ohjaan pwm;nä molempia.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Nimen omaan tuotto vastapaineella on todella hyvä, ei toki kovin tärkeä ominaisuus ole jos jäähdytin on perinteisesti keulassa ja hieman moottoria ylempänä, mutta peräkontiin asennetut jäähdyttimet joita varsinkin drifting ja rallycros kilpureissa käytetään, niin alkaakin olemaan tärkeä ominaisuus. Helpottaa myös ilmausta kun jaksaa työntää ilmalukot pois.

    Seuraavaksi tärkein ainakin omassa käytössäni on tuo helppo pwm tehon säätö ei vaadi mitään lisäosia että saa eculla ohjattua.

    Ja kolmantena kuvittelisin olevan (tästä ei mulla aitoa tutkimustulosta) kesto Veikkaisin että davisilla ei ajeta useampaa sataatuhatta kilometriä, mutta harvalla harrasteella tai kilpurilla tuolla on merkitystä.
     

Kerro tästä muillekin!