Gen 3 Hemi 5.7 viritys.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Fuselage, 27.9.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuli nyt tollanen sit ostettua eli 5.7 AWD. Ja aivan vakio 2005vm kone. Ylläri, lepuutus yms toimii ihan ok, eikä nokka ole sorvaantunut vielä 220tkm kohdalla pyöreäksi.
    Milläs tota lähtee järkevästi virittää. Peltisarjat AWD 1700$.... ei.... Nokka ja nostajat on jotain 1500$ Comp Camsilla... CAI yms joninjoutavaa, koneen säätäminen ilman noita, aika turhaa....
    Eli onko ahtaminen ainut järkevä tie, jolloin tietysti laatikko/perä sanoo poks...
     
  2. J.J.

    J.J. Gearhead

    Taitaa männät sanoa poks jo ennen perää ja lootaa.
     
  3. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Mulla on diamond männät tuommoiseen, taisi olla ilmoitettu 11,5 puristus. 400€
     
  4. tyyp360

    tyyp360 2nd gear

    Olis comp cams 268 nokka ilman lepuutussysteemiä -> nostajat vaihtoon samalla ja lepuutus pois...
     
    Muokattu: 28.9.2020
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitens tollanen nokka menee päästöistä läpi, onko kokemuksia?
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Knnatsii sit aika tarkkaan tutkii ja kysyy mikä sopii siihen omaan ennenku ostaa. Mä oon neljä noit tehny ja talvella tulee yks lisää kahel turbolla. Nois on aika paljon vuosimallieroja, ihan ensimmäiset oli yksinkertaisimpia. Sit niis muuttu puolat, tuli MDS:tä, kunnes 2009 tuli sit Eaglemottimis tuli myös VVT. Jos on VVT motti ni siin tarvii käyttää si tVVt nokkaa ja usein rajottaa tai lukita se venttiiliajoituksen muutos. Kaikkiin noist on valmista palikkaa, mut joko myyjän tai ostajan tarvii tietää mikä sopii mihinkin. Sit oma lukunsa on noi ohjauslaitteet, alkuperäinen on hakalasti rukattavissa ja aftermarketeis on sama ku muissakin osissa, pitää tukea sitä versiota mihin sitä on työntämässä. Muuten se on kyl ihan hyvä motti, varhasissa versioissa oli jonkunlaista taipumusta pudotella venttiiliseetejä kansista, ja kannet muutenkin tehtaalta on aika aneemisia verrattuna 2009 ja uudempiin. Samaten alkuaikojen jakiopäissä on ollut ongelmia. Yhen tollasen oon dynottanu mut se tuli vanhempaan vehkeeseen, ja tais olla vuosimallia 2004 joten siin hankkiuduttiin eroon kaikesta turhasta. Eli teho-osia tuli kaasari-imusarja mallia drag pak, 600 holley päällänsä. Sytkää hoiti MSD, kannet kaivettiin pikkasen, pakosarjoina oli SRT:n vakiot ja nokkana luru, alle 210@.050" ja noin 1/2" nostoa. Se vastas kaikkeen hämmästyttävän hyvin, orkkis 345 heppaa muuttu lukemiin 471.
     
    MRKM, faffeli, Roc ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. tyyp360

    tyyp360 2nd gear

    -67 barracudassa ei ongelmia ;) mutta varmaan menee mittauksista helposti kun nää nokat on aika mietoja mitä näihin uusiin löytyy. Tän saa h:150€
     
  8. toyota...

    toyota... 3rd gear

    Itteeki toi nokkahomma kiinnostaa -06. Mut mites voiko lepuuutuksen pitää käytössä?
     
  9. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Käytitkö dynossa tolla nokalla? Jos et niin huomasko persdynolla erova? Oliko muita muutoksia mottiin tehty?
     
  10. tyyp360

    tyyp360 2nd gear

    Eli nokka vaihdettuna suomessa mitattiin 375hp , tehdas ilmoittaa 345hp uutena truck moottoriin vm2003. Moottorilla oli ajettu silloin +200tkm. Tönärit + venttiilin jouset myös comp camssiltä. Peltisarjat tallissa tehty ja msx3 ohjauksena. vakio turbiini ja normi 3,23 välityksellä meni 13,1 1/4 kokeiltuna slicseillä.
     
  11. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Ok kiitti tiedoista..
    Pitää vähän tutkiskella jos vaikka tohon hemi rämleriin jossain kohtaa jotain nokka päivitystä jos ei meno miellytä vakiona
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko kokemuksia kellään, kuinka rajun nokan voi laittaa noihin 2004-2008 5.7 Hemeihin, et menee päästöistä läpi?
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Minkä ikäiseen autoon?

    Joku 218/228 menee jos nyt vähänkään säätää originaalia moottorinohjausboksia.
     

Kerro tästä muillekin!