GEN IV LS-swappi ja nokan asentoanturi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja C5_Z06, 24.5.2023.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Asiakas toi LS-swapin säädettäväksi. No kaikenlaista pikkujumppaa on ollut mutta vielä yksi jutska pitäisi saada selätettyä ennen dynoa. Nokan asentoanturin johdotus on nimittäin väärin.

    Aftermarket-johtosarjan kytkentäkaaviosta ei ole mitään tietoa. Mittaamalla on selvinnyt, että kolminapaiselle nokan asentoanturille tulee maa ja ja kahteen muuhun napaan 5 volttia. No eihän se voi noin toimia.

    Johtosarjassa on lisäksi kaksi katkaistua johtoa, joista toinen lienee signaalia varten ja toinen on 12 volttia.

    Ilmeisesti LS3/LS7 nokan asentoanturin maa pitää olla kolminapaisen liittimen keskellä ja toisella reunaa +12 volttia ja toiselta reunalta lähtee sitten info asentoanturilta PCM:lle. Mutta kummin päin? Googlaamalla orkkisanturin numerolla (2133826) ei sitten mistään löydy mitkä pinnit ovat mitäkin anturissa.

    Jostain 2008 Corveten PCM:n kytkentäkaaviosta voisi löytyä, mut tähän hätään ei sellaista mistään.

    Ilmeisesti myös se, onko nokan asentoanturi jatkojohdolla vai ei on merkitystä.

    [​IMG]
     
  2. En ehkä päässyt täysin tämän ongelman ytimeen. Voisiko se johdotus mennä näin:

    [​IMG]
    Tossa linkissä mainitaan, että toi sen 58 hampaisen triggerin. Niissä lienee eroja?
     
    Muokattu: 24.5.2023
    Jukkiz tykkää tästä.
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuossa on väärä jännite (+5 kun pitäisi olla +12) mut se mainitaankin tuolla ketjussa. Mut millä anturilla tuo sit on, niin se ei sieltä selviä, eikä onko alunperin GM:n jatkojohdolla vai ei.

    Varsin sekavaa siis. Helpointa olisi kun saisi sen anturidatan. Mutta kun sitä ei vaan google löydä tai en osaa etsiä. Varmasti se tieto on anturinvalmistajalla,
     
  4. J.J

    J.J Gearhead

    LS3/LS7 nokka-anturille kuuluu tulla 5v, 12v vanhemmille LS1/LS2 yms moottoreille.
    (anturi on sama LS2/LS3 mutta se toimii molemmilla jännitteillä..)
    Tuossa 2008 LS3 kytkentäkaavio:

    sensls32008.pdf

    Ja tuossa 2008 LS3 nokka-anturin liittimen kuva:

    cmpls32008.png
     
    Muokattu: 24.5.2023
    Gary Grand ja Jukkiz tykkäävät tästä.
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kiitos J.J.!

    Täytyypä pyytää asentajaa fiksaamaan kytkennän tuolla perusteella. Jos vaikka pääsis dynoon ensi viikolla.
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No niin,

    Vika tosiaan löytyi eli PSIconversion:in johtosarjassa oli piuhat väärin kytketty. No, vakion kytkentäkaaviota apuna käyttäen auto tulikin sitten kuntoon ja starttaa nyt kuten ahdetun LSx:n kuuluukin wanhassa klassikossa.

    Kiitos kaikille kommentoijille. Kyllä tää palsta vaan on tarpeellinen, vaikka on vähän hiljentynytkin.
     

Kerro tästä muillekin!